درمان آبله مرغان از علائم تا درمان خانگی و موثر آبله مرغان

درمان آبله مرغان از علائم تا درمان خانگی و موثر آبله مرغان

درمان آبله مرغان

✍️50 تا 100 گرم گل اسطوخودوس را در یک لیتر آب، دم کرده روزی 3 بار و هر بار 9 قطره به مریض داده شود.

شیر خشت یا بید خشت میل نماید.

شربت تمشک مفید است

درمان آبله مرغان, از علائم تا درمان خانگی و موثر آبله مرغان,روشهای بهبود آبله مرغان,علائم آبله مرغان,آبله مرغان,آبله مرغان در بارداری,واکسیناسیون آبله مرغان

علائم بیماری آبله مرغان عبارتند از:

  • تب
  • از دست دادن اشتها
  • احساس خستگی مفرط
  • سردرد
  • حالت تهوع

تا 48 ساعت اول این ویروس به شدت مسری است.

  • در روزهای اول جوش های صورتی یا قرمز ظاهر می شوند و بعد از چند روز از بین می روند.
  • بعد از آن تاول هایی روی پوستتان می زند که پر از مایع عستند.
  • و در آخر و بعد از بهبودی تاول ها ، دلمه ها شروع می شوند.
  • و در پایان تمام این اتفاقات از بین می روند و پوست بهبود می یابد.

این بیماری معمولا در کودکان خفیف تر است.

چه زمانی برای آبله مرغان باید به پزشک مراجعه کنید؟

در صورت دیدن هر گونه آبله مرغان فورا با پزشک خود مشورت کنید ، او میتواند دارو های را برای کاهش شدت آن تجویز کند و در صورت لزوم عوارض آن را درمان کند.

که این علائم شامل:بثورات بسیار قرمز است که نشانگر عفونت باکتریایی ثانوی میباشد.

بثورات که با سرگیجه بینظمی ضربان قلب،تنگی نفس ، لرزش بدن ، سرفه، استفراغ، و یا تب بالاتر از 39 درجه همراه است.

همانطور که قبلا ذکر شد ، این ویروس مسری است و با تماس مستقیم پوست و یا قطره های پراکنده شده به هوا با سرفه یا عطسه به راحتی به شخص دیگری منتقل میشود.

درمان آبله مرغان, از علائم تا درمان خانگی و موثر آبله مرغان,روشهای بهبود آبله مرغان,علائم آبله مرغان,آبله مرغان,آبله مرغان در بارداری,واکسیناسیون آبله مرغان

عوارض بیماری
شایع ترین عارضه بیماری عفونی شدن ضایعات پوستی می باشد که بصورت جوش های چرکی و غالبا دردناک تظاهر کرده و با بجای گذاری اسکار یا جوشگاه بهبود می یابد. از دیگر عوارض نسبتا شایع بیماری عفونت های سیستم تنفسی خصوصا عفونت بافت ریه ها یا پنومونی می باشد که با تب های شدید، سرفه های خلطی همراه با تنگی نفس و سختی تنفسی تظاهر می کندکه ممکن است بعد از اتمام دوره بیماری و بهبود نسبی جوش ها بروز نماید که در هر دو مورد استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی ضرورت می یابد.

از عوارض کمتر شایع و البته خطرناک بیماری عفونت های شدید بافت عضلانی خصوصا در اندام تحتانی و عفونت های شدید و گاها محدود کننده حیات سیستم عصبی نظیر انسفالیت، مننژیت و آبسه های مغزی می باشد که با درد شدید و ناگهانی اندام ،سردردهای شدید، سرگیجه، تاری دید، استفراغ و تشنج تظاهر می کند.

درمان بیماری
درمان بیماری اغلب معطوف به کنترل تظاهرات بیماری مانند استفاده از داروهای تب بر جهت کنترل تب و استفاده از داروهای آنتی هیستامین جهت کنترل خارش ضایعات می باشد و با توجه به اینکه شایعترین عارضه بیماری عفونی شدن ضایعات می باشد توصیه می شود کودکان مبتلا روزانه با استفاده از صابون های ضد عفونی کننده استحمام شده وتشویق گردند از خاراندن ضایعات خودداری نمایند. بدین منظور لازم است ناخن های کودک را کوتاه نگهداشته تا از صدمه زدن به جوش ها جلوگیری شده و از مصرف غذاهایی که باعث تشدید خارش بدن می گردند منع گردند.

افرادی که در معرض ابتلا به عوارض خطرناک بیماری می باشند مانند نوزادان و ….  نیازمند استفاده از داروهای آنتی ویرال (ضد ویروس) بصورت خوراکی و گاها تزریقی می باشند.

پیشگیری قبل و بعد از تماس
یکی از راه های اصلی پیشگیری از ابتلا به این بیماری عدم تماس با فرد بیمار و ایزوله کردن فرد مبتلا می باشد تا زمانی که تمامی جوش های سطح بدن فرد مبتلا خشک شده و ضایعه آبداری وجود نداشته باشد، هر چند همانطور که اشاره شد فرد مبتلا به بیماری آبله مرغان ۴۸ ساعت قبل از بروز بیماری ناقل بیماری بوده و می تواند افراد دیگر را مبتلا نماید.

یکی دیگر از راه های پیشگیری از این بیماری واکسینه کردن افراد در معرض خطر عوارض بیماری می باشد همانطور که می دانید در ایران واکسیناسیون کودکان بر علیه بیماری آبله مرغان بصورت روتین انجام نمی گردد و کودکان ایران در برابر این بیماری مصون نیستند بنابراین توصیه می شود افرادی که در معرض عوارض خطرناک این بیماری هستند مانند افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند یا افراد در سنین بعد از بلوغ که مبتلا نشده اند و یا نظایر اینها با نظر پزشک تحت واکسیناسیون قرار گیرند.

ارسال شده در تاریخ 5 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,276
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.