درمان آفتاب سوختگی با ماست و مواد خام موجود در آشپزخانه

درمان آفتاب سوختگی با ماست و مواد خام موجود در آشپزخانه

درمان آفتاب سوختگی, استفاده از ماست در درمان آفتاب سوختگی ,  ماست در درمان آفتاب سوختگی درمان آفتاب سوختگی درمان آفتاب سوختگی شدید , درمان خانگی آفتاب سوختگیی, درمان طبیعی آفتاب سوختگی , روشهای درمان آفتا بسوختگی ,

#درمان_آفتاب_سوختگی_با_ماست

استفاده از ماست ساده است
ماست خیلی سرد را مستقیما روی موضع بمالید و 15 دقیقه بعد با آب سرد بشویید (4 بار در روز)

درمان آفتاب سوختگی, استفاده از ماست در درمان آفتاب سوختگی , ماست در درمان آفتاب سوختگی درمان آفتاب سوختگی درمان آفتاب سوختگی شدید , درمان خانگی آفتاب سوختگیی, درمان طبیعی آفتاب سوختگی , روشهای درمان آفتا بسوختگی ,

مواد خام موجود در آشپزخانه نیز می‌توانند در آبرسانی به بدن مؤثر باشند. مثلا تانیک اسید موجود در چای سیاه برای درمان آفتاب سوختگی پلک‌ها مفید است. برای تسکین درد پلک‌ها، می‌توانید دو عدد چای کیسه‌ای را در آب سرد بخوابانید و سپس آنها را روی پلک‌هایتان بگذارید. با این کار التهاب و درد کم می‌شود. موارد زیر نیز در درمان آفتاب سوختگی مفیدند:

شیر: پارچه‌ی تمیزی را در کاسه‌ای محتوی ۱ فنجان شیر، ۴ فنجان آب و چند قطعه یخ بخوابانید. سپس هر ۲ تا ۴ ساعت، پارچه را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. پروتئین، چربی و pH شیر، خاصیت ضدالتهابی دارند.
نشاسته‌ی ذرت: نشاسته‌ی ذرت را با آب ترکیب کنید تا خمیری ضدالتهاب به‌دست بیاید. آن را مستقیما روی پوست بگذارید تا درد ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته کمتر شود.

ماست: این ماده نیز مانند شیر دارای پروتئین‌ها و چربی‌هایی است که برای درمان التهاب و درد، مفیدند. برای آرام کردن درد، نواحی سوختگی را با لایه‌ای از ماست بپوشانید. بعد از مدتی آن را بشویید و به‌آرامی با دستمال خشک کنید.

کاهو: فکرش را می‌کردید که پیش‌غذای موردعلاقه‌تان در درمان آفتاب سوختگی مؤثر باشد؟ ابتدا برگ‌های کاهو را در آب بجوشانید سپس آنها را از آب بیرون بیاورید و در یخچال بگذارید. پس از چند ساعت با این کاهوهای نرم‌شده، گلوله‌هایی درست کنید و آنها را روی ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته قرار بدهید.

استفاده از کمپرس یخ

استفاده از کمپرس یخ روش متداولی است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند.

یخ و آب را در ظرفی بریزید. پارچه‌ای را در آن بخوابانید و سپس روی پوست‌تان بگذارید تا التهاب و درد کاهش یابد. این کار را چند مرتبه در روز به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید. اگر خارش و درد امان‌تان را بریده است، با یک پزشک مشورت کنید و در صورت لزوم، داروهای مسکن تهیه کنید.

ارسال شده در تاریخ 20 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,141
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.