درمان التهابات گوارشی استفاده از داروهای گیاهی در رفع التهابات گوارشی

درمان التهابات گوارشی استفاده از داروهای گیاهی در رفع التهابات گوارشی

درمان التهابات گوارشی

اگر دچار التهاب دهان، زبان و حلق شده‌اید، جویدن و مکیدن ریشه شسته شده شیرین بیان ضد التهاب بی‌نظیری است.بهترین زمان مصرف یک ساعت بعد غذا است.

 باکتری‌های مفید و آنزیم‌های گوارشی مصرف کنید

باکتری‌های پروبیوتیک آلاینده‌هایی را که در روده نفوذ کرده‌اند، کنترل کرده و روده را تقویت می‌کنند؛ و آنزیم‌های گوارشی از قبیل بروملین و پاپئین به بهبود فرآیند گوارش کمک می‌کند. باکتری‌های پروبیوتیک را می‌توان در ماست‌های غنی‌شده با این باکتری‌ها یافت، یا می‌توانید مکمل‌های آن را از فروشگاه‌های خوراکی‌های سالم تهیه کنید. دریافت آنزیم‌های گوارشی از طریق خوراکی‌ها دشوارتر است، اما با این وجود می‌توانید مقدار کمی از آن را در آناناس و پاپایا (نوعی میوه‌ی استوایی) بیابید.

در بسیاری از موارد بین مشکلات پوستی یا عفونت در بدن و کمبود باکتری‌های مفید و آنزیم‌های گوارشی رابطه وجود دارد. برای همین این موارد به کسانی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند، توصیه شده‌اند. بهتر است درباره‌ی نوع آنزیم و باکتری و میزان مصرف آنها با پزشک مشورت کنید. درمان التهابات گوارشی

درمان التهابات گوارشی, رفع التهابات گوارشی ,استفاده از داروهای گیاهی در پیشگیری التهابات گوارشی, پیشگیری التهابات گوارشی,توصیه هایی درمانی التهابات گوارشی

درمان التهابات گوارشی

ممکن است اختلالات دستگاه گوارش نشانه‌ای از بیماری‌های جدی‌تر، از قبیل کم‌خونی (آنمی) باشد؛ که در اثر برخی اجزای مواد خوراکی در بدن ایجاد می‌شود. شایع‌ترین مشکلات مرتبط با دستگاه گوارش شامل اسهال، ییوست، سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر، بیماری التهابی روده، سوزش سر دل و زخم معده است. این بیماری‌ها معمولا در اثر دلایل مختلف، از جمله موارد زیر، در بدن ایجاد می‌شود:

تغذیه‌ی بد: مقادیر زیاد قند و کربوهیدرات‌های ساده، مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی، مصرف کافئین و الکل، عدم مصرف فیبر خوراکی و پرخوری.

مانند سایر بیماری‌های مزمن، در بیماری التهاب روده (IBD) بیمار دوره‌های افت و خیز بیماری را تجربه می‌کند. با شدت گرفتن بیماری علائم ظاهر می‌شوند، با تخفیف علائم گفته می‌شود بیماری فروکش کرده و با ناپدید شدنِ علائم، سلامتی بازگشته است. علائم التهاب روده می‌توانند خفیف تا شدید باشند و شدت علائم معمولا به این بستگی دارد که بیماری کدام بخش از دستگاه گوارش را درگیر کرده باشد. علائم IBD عبارت است از:

گرفتگی و درد شکمی؛
اسهال که ممکن است خون‌آلود باشد؛
احساس فوریت شدید برای دفع؛
تب؛
کاهش وزن؛
کاهش اشتها؛
کم‌خونی فقر آهن که در اثر از دست دادن خون ایجاد شده باشد.

درمان التهابات گوارشی, رفع التهابات گوارشی ,استفاده از داروهای گیاهی در پیشگیری التهابات گوارشی, پیشگیری التهابات گوارشی,توصیه هایی درمانی التهابات گوارشی

درمان التهابات گوارشی

آلرژی و حساسیت به خوراکی‌ها: حساسیت به خوراکی‌ها ممکن است در اثر کمبود لاکتاز باشد که مسئول شکستن قند شیر است، یا شاید به این علت باشد که دستگاه ایمنی خوراکی را اشتباها ماده‌ای خطرناک شناسایی می‌کند و از این رو علیه آن شروع به فعالیت می‌کند.

عفونت‌های ویروسی: عفونت‌هایی که به دستگاه گوارش آسیب می‌زند و به بسیاری از بیماری‌ها از جمله کم‌کاری تیروئید، دیابت، و فتق هیاتال منجر شود.

داروها : داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، آنتی‌بیوتیک‌هایی که باکتری‌های مفید روده را از بین می‌برند، هورمون‌های مصنوعی، و مسهل‌ها ممکن است روی عملکرد دستگاه گوارش تاثیر بگذارند.

توصیه می‌شود برای رسیدگی اساسی به بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش تحت معاینات پزشکی قرار بگیرید و برنامه‌ی درمان مناسب خودتان را در پیش بگیرید. در کنار آن، روش‌های طبیعی زیادی نیز وجود دارد که شما را قادر می‌سازد علائم مشکلات دستگاه گوارش را تسکین دهید.

از داروهای گیاهی استفاده کنید

گیاهان دارویی خشک شده روش طبیعی درمان مشکلات گوارشی است و فواید زیادی دارد: این داروهای گیاهی گاز معده را جذب می‌کند، کمک می‌کند خون به دستگاه گوارش جریان پیدا کند، و آلاینده‌های مختلف را از بین می‌برد. به کسانی که از یبوست یا اسهال، عفونت‌های روده، سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر و زخم معده رنج می‌برند، توصیه می‌شود از داروهای گیاهی استفاده کنند.

پوست لیمو، بابونه، نعنا، و دانه‌ی رازیانه‌ی خشک‌شده را تهیه کنید. آنها را مدت ۱۰ دقیقه در آب داغ بخیسانید، از صافی رد کنید، و بنوشید. توصیه شده‌است این کار را حداقل ۳ بار در روز انجام دهید. لطفا توجه داشته‌باشید کسانی که از سوزش سر دل رنج می‌برند باید از مصرف نعنا اجتناب کنند، چون پی‌اچ معده را بالا می‌برد.

 استرس هیجانی را کنترل کنید

بسیاری از مشکلات سلامتی نتیجه‌ی سبک زندگی پراسترس است. به‌ویژه زنان از این عارضه رنج می‌برند، و شایع‌ترین اختلال که در اثر آن ایجاد می‌شود، سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر است. یافتن علت‌های استرس و برطرف کردن آنها فرآیند گوارش را در بدن تنظیم می‌کند. شما می‌توانید با کمک روش‌هایی مانند طب سوزنی و بازتاب درمانی استرس را تسکین دهید، و در کنار آن از داروهای گیاهی مانند پوست لیمو و رازک، و عصاره‌های تسکین‌دهنده مانند اسطوخودوس یا بابونه استفاده کنید.

به یاد داشته‌باشید که استرس نه تنها عامل اصلی مشکلات گوارشی است، بلکه در ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند دیابت، پرکاری تیروئید، و مشکلات قلبی نیز نقش دارد. درمان التهابات گوارشی

 تغییر عادات غذایی هم بهترین روش طبیعی درمان مشکلات گوارشی است

خوراکی‌های ناسالم می‌تواند دستگاه گوارش را بیش از حد پر کند و سبب مشکلات مختلف شود، بنابراین نحوه‌ی مصرف خوراکی‌ها می‌تواند روی گوارش آنها در بدن‌مان موثر باشد. تغییر عادات غذایی می‌تواند هرگونه مشکل گوارشی را که از آن رنج می‌برید، تسکین دهد:

ارسال شده در تاریخ 26 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,253
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.