درمان خانگی گلودرد و اگر سینه‌تان خشک میشود بخوانید

درمان خانگی گلودرد و اگر سینه‌تان خشک میشود بخوانید

درمان خانگی گلودرد , اگر سینه‌تان خشک میشود بخوانید, روشهای درمان خانگی گلودرد ,درمان خشکی سینه‌ ,سرفه های خشک ,درمان گلودرد ,رفع گلودرد,دمنوش برای رفع گلودرد

زمانیکه گلویتان درد میگیرد و یا سینه‌تان خشک میشود ؛ بجای استفاده از آبنبات‌های سرد،زیر زبانتان هل بگذارید !

دمنوش این ادویه به همراه کمی عسل برای رفع گلودرد فوق‌العاده‌ است ?

درمان خانگی گلودرد , اگر سینه‌تان خشک میشود بخوانید, روشهایدرمان خانگی گلودرد ,درمان خشکی سینه‌ ,سرفه های خشک ,درمان گلودرد ,رفع گلودرد,دمنوش برای رفع گلودرد

 یک قاشق پُر عسل

بر اساس مطالعات صورت‌گرفته در دانشکده‌ی پزشکی «پن استیت» عسل نسبت به داروهای بدون نسخه‌ی سرفه تأثیر بیشتری دارد. عسل یک مسکّن طبیعی با چسبندگی بالاست که می‌تواند سطح غشای مخاطی تحریک‌شده را بپوشاند و تسکین بدهد. به‌علت وجود آنزیم‌های طبیعی‌ در عسل این ماده خاصیت ضدباکتری دارد. این امر به کوتاه‌تر شدن دوره‌ی سرفه‌هایی که ریشه در مشکلات باکتریایی دارد، منجر می‌شود.

عسل، درمانی عالی برای کودکان و بزرگ‌سالان است ولی فراموش نکنید که به‌علت احتمال بروز بوتولیسم مصرف آن در کودکان زیر دو سال خطرناک است.

برای استفاده از خاصیت درمانی عسل، یک تا سه مرتبه در روز هربار یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مصرف کنید تا سرفه‌تان بهبود بیابد. اگر سرفه هنگام خواب موجب آزارتان می‌شود، قبل از خوابیدن یک قاشق عسل میل کنید. میزان عسل را برای کودک‌تان به‌جای یک قاشق غذاخوری، یک قاشق چای‌خوری در نظر بگیرید.

درمان گلودرد با قرقره آب‌نمک

مطالعات نشان داده‌اند که چندین بار قرقره کردن آب گرم و نمک در طول روز، می‌تواند ورم گلو و مخاط سینه را کاهش بدهد و به بیرون راندن محرک‌ها و باکتری‌ها کمک کند.

دکترها توصیه می‌کنند که باید نصف قاشق غذاخوری نمک در یک لیوان آب گرم حل شود. اگر مزه‌ی نمک برای شما قابل تحمل نیست، می‌توانید مقداری عسل به محلول اضافه کنید تا شیرین شود. فقط مواظب باشید که بعد از قرقره آب را قورت ندهید و تف کنید!

مایعات

احتمالا با فواید نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی آشنا هستید. بسیار مهم است که همیشه آب بدن‌تان را در سطح بالایی نگه دارید، مخصوصا زمانی که سرما خورده‌اید، گلویتان درد می‌کند یا تحریک شده است، باید مایعات کافی بنوشید تا زمانی که ادرار شما زرد روشن یا بی‌رنگ شود. این کار باعث می‌شود که مخاط سینه‌تان مرطوب بماند و بهتر بتواند باکتری‌ها را بیرون براند. اینکه چه می‌نوشید مهم نیست، همیشه آب گزینه‌ی مناسبی است ولی می‌توانید نوشیدنی‌های شیرین یا آبمیوه‌هایی به رنگ قهوه‌ای روشن یا سوپ مرغ هم بخورید.

ارسال شده در تاریخ 26 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,171
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.