درمان سنتی تپش قلب گیاهان دارویی تقویت قلب و کنترل تپش قلب

درمان سنتی تپش قلب گیاهان دارویی تقویت قلب و کنترل تپش قلب

درمان سنتی تپش قلب

تپش_قلب

✅تخم ریحان۱۰گرم
✅گلاب۱۰۰گرم
✅نبات خردشده۲۰گرم

? تخم ریحان را به مدت ۱ساعت درگلاب بخیسانید سپس نبات را به آن اضافه کرده و روزی ۲وعده ۱ساعت بعد از غذا میل کنید

درمان سنتی تپش قلب , روش خانگی بهبود تپش قلب ,گیاهان دارویی تنظیم کننده ضربان قلب,کنترل ضربان قلب نامنظم, تقویت قلب و انبساط روح,بهبود تپش قلب,درمان تپش قلب

بهار نارنج

بهارنارنج همان گل‌های درخت نارنج است که دارای بوی معطر و طعم مطلوبی است. این گل تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می‌برد. برای رفع کم‌خونی یا بی خوابی مفید است، قبل از خواب عرق یا دم‌کرده آن را بنوشید.

آب بهارنارنج اثر آرام بخش و ضد تشنج دارد. بهار نارنج برای رفع کم‌خونی یا بی‌خوابی مفید است، قبل از خواب عرق یا دم‌کرده آن را بنوشید.

این گل آرامش‌بخش است و سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش می‌دهد.

بادرنجبویه

بادرنجبویه داروی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی، ابوعلی سینا بود که جهت تقویت قلب و انبساط روح تجویز می‌کرده است. استفاده از این گیاه به عنوان یک داروی ضد افسردگی تا قرن هفدهم ادامه داشت. آزمایش‌های جدید بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این گیاه همانند یک داروی مسکن بر روی دستگاه عصبی مرکزی عمل می‌کند و به همین دلیل آرام‌بخش است.

این گیاه به اشکال مختلفی از قبیل اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌شود. بادرنجبویه دارای طبیعت گرم و خشک است.

درمان تپش قلب ۵. ملاس

ملاس سرشار از سدیم، پتاسیم، آهن و کلسیم است. کم‌خونی یکی از بزرگ‌ترین دلایل تپش قلب است که با ملاس قابل درمان است. ۱ قاشق غذاخوری ملاس را با یک فنجان آب مخلوط کنید و بنوشید.

– گزینه‌ی دیگر آن است که ۲ قاشق چایخوری ملاس و سرکه‌ی سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید. یکی از این دو روش را به صورت روزانه دنبال کنید تا تپش قلب‌تان درمان شود.

۶. تنفس عمیق روش درمان سنتی تپش قلب

تنفس عمیق به کاهش اضطراب و عادی شدن ضربان قلب کمک می‌کند. این کار باعث آرامش بدن شده و اکسیژن کافی را در اختیار آن قرار می‌دهد. برای این کار، می‌توانید از مراحل زیر پیروی کنید:

۱) ابتدا چهار زانو و در وضعیتی راحت بنشینید.
۲) به آرامی و از طریق بینی یک نفس عمیق بکشید، طوری که با هر دم شکم‌تان برآمده شود.
۳) حالا هوا را بیرون بدهید.
۴) چندلحظه این فرآیند را ادامه دهید تا ضربان قلب به وضعیت عادی برگردد.

هر وقت به دلیل وحشت‌زدگی ضربان قلب‌تان از حالت طبیعی خارج شد، از این روش استفاده کنید.

– مانور والسالوا: می‌توانید به جای روش بالا از مانور والسالوا استفاده کنید. در این روش بینی و دهان‌تان را می‌بندید و نفس‌تان را با فشار بیرون می‌دهید. ابتدا این کار باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و در نهایت آن را کاهش می‌دهد. این تکنیک زمانی استفاده می‌شود که یک فرد ضربان قلب خیلی سریع را تجربه کند.

توجه:

اگر از هرگونه بیماری قلبی یا کهولت سن رنج می‌برید، این روش را امتحان نکنید.

بـه‌لیمو

درمان سنتی تپش قلب به‌لیمو گیاهی به صورت درختچه است که از برگ آن استفاده می‌شود. این گیاه از قدیم در طب سنتی ایران به عنوان آرام‌بخش، ضد تشنج، ادرارآور، رفع کننده سرگیجه و تپش قلب مورد استفاده بوده و در حال حاضر نیز از آن استفاده می‌شود.

‌1 قاشق غذاخوری به‌لیمو را در یک قوری حاوی 2 لیوان آب جوش به همراه مقداری نبات دم‌کرده و میل کنید.

کندر و درمان سنتی تپش قلب

کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به 3 صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند کندر موجب بهبود تپش قلب می‌شود.

بنشینید و نفس عمیق بکشید
اگر احساس می کنید که بدون انجام فعالیت بدنی خاصی، قلب تان تند می زند و اگر سابقه ی بیماری قلبی ندارید، اولین کاری که برای غلبه بر این وضعیت باید انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کنید. در حالت کلی افراد آرام کمتر دچار تپش قلب می شوند.
ابتدا چهار زانو و در وضعیتی راحت بنشینید.
 سپس به آرامی و از طریق بینی یک نفس عمیق بکشید، طوری که با هر دم شکم تان برآمده شود.
 حالا هوا را بیرون بدهید.
چندلحظه این فرآیند را ادامه دهید تا ضربان قلب به وضعیت عادی برگردد.
از نوشیدن قهوه خودداری کنید
 در بین برخی افراد نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و کولاها و حتی شکلات سیاه باعث بروز تپش قلب می شود و یا آن را تشدید می کند.

ارسال شده در تاریخ 13 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,166
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.