درمان طبیعی زخم معده بررسی علت بروز بیماری زخم معده

درمان طبیعی زخم معده بررسی علت بروز بیماری زخم معده

درمان طبیعی زخم معده

✅به گفته متخصصین طب سنتی ؛ اگر بعد از صرف غذا 3 قاشق روغن بادام شیرین اصل میل کنید و تا یک ساعت چیزی نخورید، سخت‌ترین زخم معده هم درمان خواهد شد !

زخم معده عفونتی است که عمدتاً به علت افزایش ترشح اسید کلریدریک، در مخاط داخلی معده رُخ می‌دهد. این اسید‌ توسط سلول‌های پوشش داخلی معده ترشح شده و پوشش داخلی معده را تضعیف می‌کنند. افزایش ترشح اسید هیدروکلریک عمدتاً به دلایلی نظیر پرخوری، مصرف غذاهای سنگین به صورت مکرر، خوردن بیش از حد غذاهای تند، سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه و الکل، مسمومیت‌های غذایی، عفونت هلیکوباکتر پیلوری، التهاب معده، مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی همانند آسپرین، بروفن، ایبوپروفن و ناپروکسن، کورتیکو استروییدها، سندرم زولینگر- الیسون و زخم های ناشی از استرس از علل اصلی پیدایش زخم معده می باشند.

زخم معده علائم بسیاری مانند احساس سوزش بین قفسه سینه و ناف، بی اشتهایی، نفخ، سوزش سر دل، تهوع، سوء هاضمه، کاهش وزن و غیره دارد. عدم مراقبت از آن طبیعی است که این وضعیت را بدترمی کند. برای درمان زخم معده، استفاده از این داروهای خانگی بسیار خوب است:

لبنات و به ویژه شیر ( البته نه طی مدت بهبودی موقت)

گوشت و ماهی همراه با کمی چربی به شکل کبابی و همچنین تخم مرغ

غلات، سبزیجات و خمیرهای مخلوط با سبزیجات

درمان طبیعی زخم معده,بهبود طبیعی زخم معده,علت بروز بیماری زخم معده,زخم معده,غذاهای مناسب زخم معده ,روش های خانگی رفع زخم معده ,میوه های رفع کننده زخم معده

پوره سبزجات

میوه های کاملا رسیده و شیرین به شکل تازه، پوره یا کمپوت

آب، نوشیدنی های رقیق و دمنوش های شیرین

روغن زیتون، آفتابگردان، ذرت، سویا و مارگارین

همچنین باید از این خوراکی ها اجتناب کرد:

پنیرهای شور و مانده

گوشت های پرچرب وتخم مرغ نیمرو یا آب پز

نان تازه، کیک های و شیرینی های شکلاتی، غلات سبوس دار

سبزیجات ایجاد کننده نفخ مانند کلم، گل کلم، پیاز، کنگر فرنگی و فلفل خام

میوه های ترش به شکل نارس، شربت و خام

قهوه، چای، شکلات گرم و نوشابه های گازدار

کره، خامه و روغن*درمان طبیعی زخم معده

سوپ های آماده، عسل، پاستا، انواع خمیرها، مرباجات، آبمیوه های کنسانتره، خوراکی های سرخ شده، شکلات، سس های تند، میوه های خشک و یخ.

علاوه بر رعایت نکات ذکر شده، بهتر است روش های طبیعی نیز در نظر گرفته شود:درمان طبیعی زخم معده

دو عد سفیده تخم مرغ هم زده را با دو قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و چند بار در روز میل کنید.

2 تا 5 لیوان آب کرفس تازه ( برگ وساقه) را در روز بنوشید.

موز سبز پخته یا کبابی را هر روز بخورید زیرا موز یک لایه محافظ در برابر شیره های گوارشی ایجاد می کند.

سبوس گندم را در برنامه غذایی بگنجانید زیرا درد ناشی از اسید گوارشی را تسکین می دهد.

دو عدد هویج را با یک برگ کلم سفید و یک لیوان آب در مخلوط کن بریزد. پس از صاف کردن، بین غذا جرعه های کوچک بنوشید.

نصف بادمجان را با کمی نمک و یک قاشق جلبک دریایی مخلوط کرده و با نصف لیوان آب بخورید.

یک لیوان آب را با یک قاشق بادرنجبویه و یک قاشق بابونه به مدت 5 دقیقه بجوشانید. بگذارید بماند و هر شب بعد از شام میل نمایید.

درمان طبیعی زخم معده,بهبود طبیعی زخم معده,علت بروز بیماری زخم معده,زخم معده,غذاهای مناسب زخم معده ,روش های خانگی رفع زخم معده ,میوه های رفع کننده زخم معده

درمان گیاهی و سنتی زخم معده:
عسل: عسل را بدون نان و بصورت خالی آهسته آهسته لیس زده و قاشق را تمیز کنید . این دستور را یک ماه پی در پی انجام دهید .درمان طبیعی زخم معده

موز: خواص ضد باکتریایی در موز باعث متوقف شدن  رشد باکتریها می شود. اسیدیته شیره معده در نتیجه کاهش التهاب و تقویت معده کاهش میابد. برای درمان حداقل باید  هر روز سه عدد موز بخورید. حتی می توانید اسموتی موز درست کنید و بخورید.

زنجبیل: بسیاری از مردم بر این باورند که زنجبیل اثرات حفاظتی بر دستگاه گوارش دارد و از آن برای درمان بیماری‌های معده و گوارشی مانند یبوست، نفخ و التهاب معده (گاستریت) استفاده می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند به درمان زخم‌های معده ناشی از هلیکوباکترپیلوری کمک کرده و از ایجاد زخم‌های ناشی از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی جلوگیری کند. با این حال بسیاری از این نتایج حاصل مطالعات روی حیوانات بوده و اثرات آن روی انسان‌ها هنوز به طور دقیق مشخص نیست.درمان طبیعی زخم معده

میوه‌های رنگارنگ: بسیاری از میوه‌ها حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها در دسته پلی فنول‌ها هستند. فلاونوئیدها به رنگ‌های غنی در برخی میوه‌ها منجر می‌شوند. بررسی‌ها حاکی از آن است که پلی فنول‌ها می‌توانند به درمان زخم معده و طیف وسیعی از مشکلات گوارشی همچون اسپاسم‌ها و اسهال کمک کنند. فلاونوئیدها دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و همچنین با افزایش مخاط معده که مانع رشد هیلکو باکتر پیلوری می‌شود از پوشش معده در برابر ایجاد زخم‌ها محافظت می‌کند.

فلاونوئیدها در میوه‌هایی همچون سیب، بلوبری، گیلاس، لیمو، پرتغال و آجیل‌ها یافت می‌شود.

ارسال شده در تاریخ 2 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,163
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.