درمان عفونت مثانه داروهای گیاهی و طب سنتی در رفع عفونت مثانه

درمان عفونت مثانه داروهای گیاهی و طب سنتی در رفع عفونت مثانه

درمان عفونت مثانه

✅استفاده از آب آناناس
✅مصرف آب جعفری پس ازشام
✅خیاربخورید
✅آب لیمو و آب پرتقال بنوشید
✅مصرف ماست
✅چای زنجبیل بخورید

?بیش از 3فنجان چای زنجبیل در روز ننوشید.

درمان عفونت مثانه,رفع عفونت مثانه, طب سنتی در رفع عفونت مثانه , علائم عفونت مثانه ,طب سنتی در رفع عفونت مثانه ,تشخیص عفونت مثانه,درمان‌های خانگی عفونت مثانه

علائم عفونت مثانه چیست؟

علائم عفونت مثانه بسته به شدت آن متغیر است. چنانچه شما به عفونت مثانه مبتلا شده باشید بلافاصله حین ادرار متوجه می‌شوید. وقتی عفونت پیشرفت کند، درد هم به آن اضافه خواهد شد.

برخی از رایج‌ترین علائم عفونت مثانه عبارتند از:

ادرار خونی یا کدر؛
تکرر ادرار (ادرار کردن بیش از حد معمول)؛
ادرار بدبو؛
درد یا سوزش هنگام ادرار؛
احساس نیاز مداوم به دفع ادرار؛
احساس فشار یا درد در ناحیه‌ی تحتانی شکم یا کمر.درمان عفونت مثانه

عفونت‌های مثانه ممکن است به کمردرد هم منجر بشوند که با درد کلیه‌ها در ارتباط است. برخلاف کمردرد عضلانی این نوع کمردرد ممکن است در هر دو طرف کمر یا میانه‌ی آن احساس شود. چنین علائمی به این معنی است که عفونت مثانه به کلیه‌‌ها سرایت کرده است. عفونت کلیوی ممکن است باعث تب خفیف هم بشود.

درمان‌های خانگی درمان عفونت مثانه

مصرف انواع مایعات به دفع باکتری از مثانه کمک می‌کند، اما بهترین این مایعات آب است. ممکن است پزشک‌تان به شما توصیه کند ویتامین C هم مصرف کنید. یکی از فواید نوشیدن مایعات این است که مانع چسبیدن باکتری به دیواره‌های مثانه می‌شود.درمان عفونت مثانه

درمان عفونت مثانه,رفع عفونت مثانه, طب سنتی در رفع عفونت مثانه , علائم عفونت مثانه ,طب سنتی در رفع عفونت مثانه ,تشخیص عفونت مثانه,درمان‌های خانگی عفونت مثانه
آیا می‌توان از عفونت مثانه پیشگیری کرد؟

پاسخ این سؤال قطعا مثبت است. برخی تغییرات در سبک زندگی احتمال ابتلا به عفونت مثانه را کاهش می‌دهد. اگر زیاد به عفونت مثانه مبتلا می‌شوید پزشک شما ممکن است درمان پروفیلاکتیک (prophylactic) را توصیه کند. در این درمان از آنتی‌بیوتیک‌هایی با دُز پایین برای پیشگیری یا کنترل عفونت‌های مثانه استفاده می‌شود.
تغییرات در سبک زندگی

در زیر به تغییراتی در سبک زندگی اشاره می‌کنیم که احتمال بروز عفونت‌ مثانه را کاهش می‌دهد یا حتی از بین می‌برد:

روزانه بین ۶ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. اما اگر به نارسایی کلیه مبتلا هستید در مورد میزان مصرف مایعات با پزشک خود مشورت کنید؛
ادرار خود را نگه ندارید و به‌محض احساس نیاز به دفع ادرار، ادرار کنید؛
چنانچه خانم هستید، پس از دفع ادرار، دستگاه تناسلی خود را کاملا تمیز کنید؛
از ژل‌ها، اسپری‌ها یا پودرهای تمیزکننده‌ی دستگاه تناسلی استفاده نکنید؛
در هنگام حمام کردن از وان استفاده نکنید در عوض زیر دوش آب بایستید؛
از لباس‌زیرهای نخی و گشاد استفاده کنید؛
لباس‌ زیر خود را هرروز عوض کنید؛
به‌جای تامپون از نوار بهداشتی استفاده کنید؛
برای جلوگیری از بارداری، از مواد اسپرم‌کش یا کاندوم‌های زنانه استفاده نکنید؛
از کاندوم‌های فاقد اسپرم‌کش استفاده کنید؛
قبل و بعد از رابطه‌ی جنسی ادرار کنید. درمان عفونت مثانه

سرکه سیب

سرکه سیب منبع غنی از آنزیم‌ها، پتاسیم و دیگر مواد معدنی مفید است که می‌تواند باکتری‌هایی که سبب عفونت ادراری شده‌اند را از بین ببرد و یا جلوی رشدآن‌ها را بگیرد. کسانی که به عفونت ادراری مبتلا هستند می‌توانند از سرکه سیب به‌عنوانیک آنتی‌بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت ادراری استفاده کنند.

  • دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید. همچنین می‌توانید آب‌لیمو و عسل به آن اضافه کنید و بخورید.
  • این روش درمانی را دو بار در روز برای چند روز دنبال کنید تا بهبود پیدا کنید.

زغال اخته (کرن بری)

ترکیبات معینی مانند پروانتوسایانیدین موجود در زغال اخته باعث جلوگیری از برخورد باکتری‌ها از دیواره مجرای ادرار و ایجاد عفونت دستگاه اداری می‌شود. آب زغال اخته همچنین دارای اثرات آنتی‌بیوتیک بسیار ملایم است که می‌توانید برای درمان گیاهی عفونت ادراری استفاده شود.درمان عفونت مثانه

روغن درخت چای

از روغن درخت چای می‌توان برای درمان گیاهی عفونت ادراری استفاده کرد،زیرا روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی است که برای کمک به مبارزه با باکتری‌هایی که سبب عفونت ادراری می‌شوند مفید است.

بلوبری (زغال‌اخته آبی)

بلوبری دارای خواص مهارکننده باکتری است که می‌تواند در درمان عفونت ادراری کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زغال‌اخته آبی برای سیستم ایمنی مناسب هستند و از رشد باکتری‌هایی که سبب عفونت دستگاه ادراری می‌شوند جلوگیری می‌کنند.

کمپرس آب داغ

استفاده منظم از فشرده‌های آب گرم سبب کاهش فشار مثانه می‌شود و درد ناشی از عفونت را تسکین می‌دهد. کمپرس داغ با می‌توان با کاهش التهاب و جلوگیری از رشد باکتری برای درمان عفونت اداری استفاده شود.

ارسال شده در تاریخ 30 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,278
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.