درمان لکه های قهوه ای پوست با دوغ و مایعات شبیه خواص دوغ

درمان لکه های قهوه ای پوست با دوغ و مایعات شبیه خواص دوغ

درمان لکه های قهوه ای پوست , درمان لکه های قهوه ای با دوغ ,درمان خانگی برای رفع لکه های قهوه ای پوست, رفع لکه های پوست ,درمان خانگی لکه های قهوه ای پوست ,ار بین بردن لکه های قهوه ای پوست با دوغ

??دوغ برای درمان لکه های قهوه ای پوست بسیار موثر است..

?اسیدلاتیک موجود در دوغ به تدریج لکه های پوستی را محو کرده و به روشن ترشدن رنگ پوست کمک میکند

درمان لکه های قهوه ای پوست , درمان لکه های قهوه ای با دوغ ,درمان خانگی برای رفع لکه های قهوه ای پوست, رفع لکه های پوست ,درمان خانگی لکه های قهوه ای پوست ,ار بین بردن لکه های قهوه ای پوست با دوغ

درمان خانگی برای رفع لکه های قهوه ای پوست

دوغ

دوغ دارای اسید لاکتیک است که بسیار برای پوست مفید می باشد. برای از بین بردن لکه های قهوه ای می توانید روی دوغ حساب کنید. از یک تکه پنبه استفاده کرده و دوغ را بر روی لکه های قهوه ای بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشوید. با گذشت زمان خواهید دید که چگونه لکه ها ناپدید خواهند شد.

کسانی که دارای پوست چرب و جوش دار هستند میتوانند دوغ را همراه آب لیمو مصرف کنند. می توانید 4 قاشق چایخوری دوغ را با 2 قاشق چایخوری آب گوجه مخلوط کرده و بر روی قسمت مورد نظر بمالید. این ترکیب هم در ناپدید شدن لکه ها به شما کمک می کند.

روغن کرچک

روغن کرچک خواص درمانی بالایی دارد و در رفع لکه های قهوه ای صورت به شما کمک می‌کند. برای درمان لکه های قهوه ای می‌توانید به همراه روغن کرچک از روغن ویتامین E، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام استفاده کنید.

ابتدا به کمک پنبه، روغن کرچک را بر روی لکه‌ها بمالید. سپس آن نواحی را به آرامی برای چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس بگذارید روغن کرچک برای چند ساعت بر روی پوست‌تان باقی بماند و درنهایت آن را با آب بشویید. این کار را یک‌بار در صبح و یک‌بار در شب انجام بدهید تا لکه‌ها از بین بروند و رنگ پوست‌تان یکنواخت شود.

سرکه سیب

سرکه‌ی سیب، درمانی مؤثر برای رفع لکه های قهوه ای صورت است.

  • مقداری سرکه‌ی سیب را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید. می‌توانید از کمی عسل نیز استفاده کنید. سپس این ترکیب را بر روی لکه های قهوه ای بمالید و پس از چند دقیقه آن را با آب بشویید. این کار را یک‌بار در روز انجام بدهید و تا جایی ادامه بدهید که اثرات مثبت آن پدیدار شود. می‌توانید از سرکه‌ی سیب خالص هم استفاده کنید، ولی ممکن است باعث سوزش پوست‌تان شود.
  • همچنین می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را با چند قاشق چای‌خوری آب پرتقال ترکیب کنید. آن را بر روی پوست‌تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس آن را با آب بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز و به‌مدت چهار یا پنج هفته انجام بدهید.

آب پیاز

استفاده از آب پیاز، یک راه دیگر برای رفع لکه های قهوه ای صورت است. خاصیت اسیدی آب پیاز در کنار خاصیت روشن‌کنندگی‌اش، می‌تواند در ناپدید کردن لکه های قهوه ای مؤثر باشد. علاوه بر آب پیاز، آب سیر نیز در رفع این لکه ها تأثیرگذار است

آب سیب زمینی و عسل

یک سیب زمینی کوچک را آبش را بگیرید ( می توانید رنده کنید و آبش را بگیرید) و با کمی عسل مخلوط کنید که حالت سفتتری پیدا کند و روی پوست بماند. تمام صورت خود را با این ترکیب بپوشانید. بعد از 15 دقیقه صورت را بشویید. شما می توانید به جای این کار حلقه های سیب زمینی را روی پوستتان بمالید. سیب زمینی خاصیت روشن کنندگی دارد و بعد از مدتی می بینید پوستتان چقدر روشن شده و لکه ها روز به روز کمرنگ می شوند.

ارسال شده در تاریخ 14 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,508
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.