درمان کم خونی با کنجد یکی از بهترین دانه های روغنی

درمان کم خونی با کنجد یکی از بهترین دانه های روغنی

درمان کم خونی با کنجد یکی از بهترین دانه های روغنی

کسانی که کنجد میخورند کمتر دچار ریزش مو، چروک پوست و کم خونی می شوند.

✅در صبحانه کنجد و عسل را جای دهید و برای طبخ غذاها از روغن کنجد استفاده نمایید.

یکی از بهترین دانه های روغنی، کنجد است؛ کنجد ارزش غذایی فوق العاده ای دارد و منبع سرشاری از پروتئن است. این دانه منبع گیاهی آهن است که کمک بسیاری به رفع خستگی می کند. همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که به کم‌خونی فقر آهن مبتلا هستند بسیار مؤثر است. دانه کنجد دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۵۰ درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌آید.کسانی که شیر دوست ندارند می‌توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی مهم به شمار می‌آید استفاده کنند.درمان کم خونی با کنجد

مصرف یک قاشق غذاخوری کنجد معادل یک واحد چربی است و ۴۵ کیلوکالری انرژی دارد. همچنین کنجد موجب افزایش چربی خون نمی‌شود بلکه کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد. پس ترس از روغنی بودن این ماده وجود ندارد و به راحتی و با خیال آسوده افراد حتی با چربی خون بالا می توانند از آن بهره بگیرند.

کنجد علاوه براین، منبع بسیار خوبی برای مس است که موجب بهبود دردهای آتریت روماتوئید است. منبع خوبی برای منیزیم به شمار می آید که برای کاهش خون در افراد مبتلا به فشار خون می تواند موثر باشد.درمان کم خونی با کنجد

نکته قابل توجه در مصرف کنجد این است که تا زمانی که در دهان جویده نشود و یا دانه آن بطور آسیاب شده مصرف نشود مواد مغذی آن جذب خون نمی شود. پس در هنگام مصرف کنجد حتما دانه های آن را بجوید.

درمان کم خونی با کنجد ,خواص کنجد,دانه روغنی,فقرآهن , فواید کنجد برای کم خونی,کم خونی فقرآهن, کمبود آهن , کنجد و عسل ,مصرف کنجد منبع گیاهی آهن,خواص دانه کنجد

خواص مفید کنجد برای سلامتی بدن

از نظر طب قدیم ایران، کنجد گرم است . کنجد بسیار مغذی است و در اکثر کشورهای فقیر به عنوان جانشین گوشت بکار می رود . درمان کم خونی با کنجد خواص مفید کنجد به شرح زیر است :

1) برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی موثر است.

2) برای رفع قولنج کنجد را آسیاب کرده و با سرکه مخلوط کنید و به مقدار نصف وزن کنجد ، مغز بادام  پوست کنده را به آن اضافه کنید. سپس آنها را پودر کنید و هر روز به مقدار یک قاشق سوپ خوری از آن بخورید .

3) کنجد گرفتگی صدا را از بین می برد .

4) نرم کننده معده و روده است.

5) کره کنجد که در کانادا بنام تاهیتی معروف است و شبیه ارده می باشد ، غذای خوبی برای رشد بچه هاست.

6) برگ کنجد را اگر به سر بمالید، باعث رشد و سیاهی موی سر  می شود.

7) ارده نرم کننده معده و روده هاست.

8) کنجد فشار خون بالا  را کاهش می دهد.

9) کنجد ضد رماتیسم  است.

10) برای رفع ناراحتی کیسه صفرا مفید است.

11) دم کرده برگ کنجد، اسهال خونی را برطرف می کند.

12) روغن کنجد برای رفع تنگی نفس ، سرفه خشک  و زخم ریه مفید است.

13) روغن کنجد سوزش ادرار  را رفع می کند.

14) از روغن کنجد به جای روغن زیتون  در سالاد استفاده کنید.

15) کنجد با تمام فوایدی که دارد برای معده ی ضعیف مناسب نیست، زیرا هضم آن سنگین است . این گونه اشخاص باید آن را با عسل وسرکه بخورند .

ارسال شده در تاریخ 6 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 2,099
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.