درمان گیاهی برای بیماری های مختلف نسخه های گیاهی برای سلامتی

درمان گیاهی برای بیماری های مختلف نسخه های گیاهی برای سلامتی

درمان گیاهی برای بیماری , نسخه های گیاهی برای سلامتی,  هر بیماری یک راهکار ,درمان گیاهی برای بیماری های مختلف , نسخه های گیاهی , رفع بیماری با درمان گیاهی

? هر_بیماری یک راهکار

☘️دلپیچه
دم کرده زیره

☘️بیخوابی
موز،گیلاس

☘️پوکی استخوان
سنجد+ماست

☘️سردرد
فلفل قرمز,شربت آبلیمو

☘️کبد چرب
زرشک،شاتوت،آب انار

درمان گیاهی برای بیماری , نسخه های گیاهی برای سلامتی, هر بیماری یک راهکار ,درمان گیاهی برای بیماری های مختلف , نسخه های گیاهی , رفع بیماری با درمان گیاهی

توصیه به نوشیدن چای و نبات در هنگام دل درد، عرق نعنا در هنگام نفخ، جوشانده ریشه شیرین بیان هنگام درد معده و… از جمله این توصیه‌هاست که در صندوقچه اسرار هر مادر‌بزرگی پیدا می‌شود.

خم‌های دهانی: چای بابونه در تسکین درد زخم‌های دهانی موثر است. این نظر دکتر راب هیکس از لندن است که معتقد است، برای تاثیر بهتر باید اجازه دهید دم کرده خنک شود و بعد مصرف شود. البته فراموش نکنید پیش از قورت‌دادن، جوشانده را در دهان بچرخانید و هر دو ساعت یک بار این کار را تکرار کنید. این گیاه حاوی موادی است که التهاب را برطرف می‌کند.

استفاده از آب آلبالوی خانگی هم در این مورد توصیه می‌شود. آب آلبالو حاوی موادی است که از فعالیت باکتری‌ ای‌کولای جلوگیری می‌کند. متخصصان به طور معمول التهاب مثانه را به این باکتری نسبت می‌دهند. بنابر‌این اگر آلبالو را بجوشانید تا مایع یکنواختی به‌دست آید و بعد از خنک شدن، آب‌آلبالو را ۲ بار در روز میل کنید، از دردتان کاسته می‌شود.

اگزما: اگر اگزما دارید یا از خشکی و خارش پوست رنج می برید از جو دوسر غافل نشوید. این ماده حاوی ترکیبات ضد التهابی به نام آونانترامید است که اثر ضد خارش هم دارد.برای بهره‌گیری از این خاصیت، کافی است چند قاشق چایخوری جو دوسر را در یک پارچه نخی نازک بریزید و آن را ببندید و در وان آبی که استحمام می‌کنید قرار دهید. روغن زیتون هم برای تسکین اگزما مفید است چون مواد ضد باکتری دارد و جلوی آسیب دیدن پوست را می‌گیرد.

گیاهان دارویی آرام بخش، ضد افسردگی، مقوی اعصاب و محافظ اعصاب:

اسطوخودوس، بابونه، بادرنجبویه، بهارنارنج، جوی دوسر، جینسینگ، جینکو، چای، رازک، ریحان، زردچوبه، زعفران، سنبل الطیب، علف چای، کرفس، گل رنگ، گل ساعتی، گل گاوزبان، نعنا فلفلی و نعنا قمی.

گیاهان دارویی ادرارآور

بومادران، جعفری، چای، ذرت، قره قات، علف چای، کدوتنبل، کرفس، گزنه، گل رنگ، گل گاوزبان، لیموترش، مرزه، همیشه بهار و هویج.

ارسال شده در تاریخ 18 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,359
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.