دستور بورک گوشتی آموزش طرز تهیه انواع بورک خوشمزه

دستور بورک گوشتی آموزش طرز تهیه انواع بورک خوشمزه

دستور بورک گوشتی

بورک_گوشتی

مواد لازم برای خمیر:
2عدد تخم مرغ
1 لیوان آب ولرم
1 قاشق مربا خوری نمک
3.5 لیوان آرد

برای داخل بورک:
250 گرم گوشت چرخکرده
1 عدد پیاز
2 عدد فلفل سیوری سبز (معمولا شیرین هست میتوانید از فلفل تند هم استفاده کنید)
1 مشت جعفری
نمک ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز پرک شده
روغن مایع برای سرخ کردن

دستور بورک گوشتی

دستور بورک گوشتی ,آموزش طرز تهیه انواع بورک خوشمزه ,تهیه بورک گوشتی, آموزش بورک خوشمزه ,مواد لازم بورک گوشتی آموزش بورک خوشمزه , روش پخت بورک گوشتی,بورک

دستور بورک گوشتی

طرز تهیه:
برای خمیر آرد و نمک را داخل ظرفی بریزید وسط آرد را باز کنید تخم مرغ ها را وسط آرد بشکنید و هم بزنید. در حالیکه آرد را کم کم با تخم مرغ هم میزنید آب را هم کم کم بریزید و شروع به ورز دادن خمیر کنید. آب به اندازه ای بریزید که خمیر نرمی شود و به دست نچسبد.
روی خمیر دستمال بکشید تا استراحت کند و در این زمان مواد داخل را آماده کنید. گوشت چرخ کرده ، پیاز رنده شده ، فلفل و جعفری ریز خرد شده ، نمک و ادویه ها را داخل ظرفی بریزید و خوب ورز بدید.

ادامه دستور بورک گوشتی
روی میز آرد بپاشید و خمیر را تا جاییکه میتوانید با وردنه باز کنید. سپس به شکل دایره برش بزنید من از در قوری بزرگ استفاده کردم(با بشقاب یا با در قابلمه برش بزنید). یا میتوانید تیکه های کوچکی از خمیر بردارید و به شکل دایره باز کنید. سپس 1 قاشق از مواد داخل (خام) در نصف خمیر پخش کنید و نصف دیگر خمیر را روی مواد گوشتی آورده اطراف خمیر را با چنگال محکم کنید خمیرهای باقیمانده را جمع کنید و مجدد باز کرده بورک ها را آماده کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید سپس روی دستمال کاغذی حوله ای بذارید تا روغن اضافی گرفته شود

ارسال شده در تاریخ 26 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,422
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.