دستور تهیه خاگینه مغزدار آموزش خاگینه مغزدار تبریزی بسیار خوشمزه

دستور تهیه خاگینه مغزدار آموزش خاگینه مغزدار تبریزی بسیار خوشمزه

دستور تهیه خاگینه مغزدار

خاگینه مغزدار

۱-مواد لازم
تخم مرغ۲ عدد
ماست شیرین ۲قاشق غذا خوری
آرد ۲ق غ
وانیل ۱/۲ ق چ
بکینگ پودر ۱/۲ ق چ
زعفران مقداری
مواد شهد:
شکر ۱ل
آب ۱ ل
زعفرون دم کرده.

دستور تهیه خاگینه مغزدار, آموزش خاگینه مغزدار تبریزی بسیار خوشمزه,تهیه خاگینه مغزدار,طرز تهیه خاگینه مغزدار تبریزی ,مواد لازم تهیه خاگینه مغزدار
مواد را کاملا قاطی کرده و هم میزنیم تا یکنواخت شود.
نصف مواد را میریزیم در حرارت کم که خودش را بگیرد سپس مواد آجیلی دلخواه را میریزیم و درشو میگزاریم تا خودش را بگیرد.گردو،دارچین،گل محمدی. باقیمانده مواد را ریخته و درشو میگزاریم تا کاملا ببنده. سپس برمیگردانیم طرف دیگرشم سرخ بشه.
بعد از سرخ شدن برش داده و شیره سرد را روش میریزیم و میگزاریم خوب به خودش جذب کنه. و در آخر در ظرف سرو گذاشته و روش را با پودر پسته و نارگیل تزئین میکنیم.
ما مقدار مواد رو ۴ برابر کردیم

دستور تهیه خاگینه مغزدار تبریز

طرز تهیه خاگینه مغزدار تبریز: آب و شکر رو با هم مخلوط کرده و دانه های هل رو می شکنیم و داخل شربت میندازیم و روی حرارت ملایم گاز میزاریم وتا به جوش بیاد و وقتی شربت به جوش آمد زعفران رو اضافه میکنیم و بعد چند دقیقه از رو حرارت برمی داریم و گلاب رو اضافه میکنیم و کنار میزاریم تا خنک بشه. تخم مرغ ها و وانیل را با هم زن خوب میزنیم تا پف کنه و کرم رنگ بشه بعد ماست رو اضافه میکنیم و هم میزنیم و در آخر آرد رو با بکینگ پودر را که قبلا با هم الک کردیم رو آرام اضافه میکنیم. ظرف مورد نظر رو روی حرارت ملایم گاز میزاریم و نصف مواد رو ریخته ودر ظرف میزاریم تا خودشو بگیره بعد مواد میانی رو یکدست پهن میکنیم و و باقی مانده مواد رو آرام میریزیم ودر ظرف رو میزاریم تا خودشو بگیره بعد خاگینه رو بر می گردونیم و تا روی دیگه اش هم طلایی بشه بعد که خاگینه کامل پخته شد در ظرف مورد نظر بر می گردونیم و و شربت خنک رو کم کم میریزیم تا جایی که شربت به خوردش بره و تا جایی اضافه کنید که خاگینه آبکی نشه و در آخر برش میزنیم.
ارسال شده در تاریخ 23 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 2,888
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.