دستور سوپ شلغم آموزش سوپ شلغم مفید برای سرما خوردگی

دستور سوپ شلغم آموزش سوپ شلغم مفید برای سرما خوردگی

دستور سوپ شلغم

برای سوپ کافیه یک پیمانه جوپرک رو با یه هویج رنده شده،دو‌تا شلغم خرد شده،یه پیاز رنده شده و فلفل سیاه و زردچوبه و نمک رو‌با آب مرغ یا گوشت بذارید تا بپزه
و‌نیم ساعت آخر کمی جعفری ریز شده اضافه کنید و بذارید تا جا بیوفته،در آخر چهار قاشق خامه اضافه کنید و هم بزنید و اجاق رو خاموش کنید.سوپ شلغم

دستور سوپ شلغم,طرز تهیه سوپ شلغم, مواد لازم سوپ شلغم,تهی یک سوپ خوشمزه و رژیمی ,سوپ رژیمی ,سوپ شلغم مفید برای سرما خوردگی,مراحل پخت سوپ شلغم

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

مواد لازم برای تهیه و دستور سوپ شلغم

  • ۲۵۰ گرم شلغم
  • ۲ لیوان آب مرغ
  • ۳ عدد هویج
  • ۱۰۰ گرم کرفس
  • ۱/۳ لیوان جو پرک
  • ۱ مشت جعفری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل تهیه و دستور سوپ شلغم

برای تهیه این سوپ میتونین از آب مرغ یا در صورت نداشتن آب مرغ از قرص طعم دهنده مرغ یا گوشت استفاده کنین. در صورتی که آب مرغ دارین که من از قبل داشتم دو لیوان آب مرغ و دو لیوان آب رو داخل قابلمه بریزین. اگر هم آب مرغ نداشتین فعلا فقط ۴ لیوان آب داخل قابلمه بریزین.

دستور سوپ شلغم,طرز تهیه سوپ شلغم, مواد لازم سوپ شلغم,تهی یک سوپ خوشمزه و رژیمی ,سوپ رژیمی ,سوپ شلغم مفید برای سرما خوردگی,مراحل پخت سوپ شلغم

بلافاصله کرفس خام خورد شده رو هم اضافه کنین.و سریعا بعد از اون هویج پوست کنده و خورد شده رو اضافه میکنیم. حالا در قابلمه رو نیم لا میذاریم و اجازه میدیم تا هویج و کرفس بپزن و جو پرک هم لعاب بندازه. چون سوپ جو داره بهتره در قابلمه رو نبندیم چون احتمال سر رفتنش هست.

وقتی هویج و کرفس پختن شلغم هایی که پوست کنده و خورد کردیم رو هم اضافه میکنیم. برای اینکه شلغم سریع تر از هویج و کرفس میپزه دیرتر به سوپ اضافه اش کردیم چون در صورتی که با هم داخل سوپ میریختیمشون شلغم له میشد. در این مرحله در صورتی که آب مرغ نداشتین و در ابتدا تنها از آب استفاده کرده بودین قرص های طعم دهنده رو اضافه کنین.

وقتی شلغم هم پخت سوپ رو تست کنین در صورتی که به نمک و فلفل احتیاج داشت اضافه کنین و بعد جعفری خورد شده رو هم داخل سوپ بریزین.

بعد از ۱۰ دقیقه دیگه سوپ آماده است از اونجایی که این سوپ برای سرماخوردگی خیلی مفیده بهتره خیلی غلیظ نباشه و حالت رقیق داشته باشه تا در صورت سرماخوردگی بتونین راحت میل کنین.

این مقدار سوپ برای ۳ نفر کافیه.

حالا سوپ مفید و خوشمزه مون رو سرو کرده و همراه آبلیمو تازه نوش جان میکنیم.

ارسال شده در تاریخ 5 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,058
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.