دستور پخت سوپ گشنیز غذایی مفید و سبک برای کودکان و بزرگسالان

دستور پخت سوپ گشنیز غذایی مفید و سبک برای کودکان و بزرگسالان

دستور پخت سوپ گشنیز

بار ها از اهمیت سوپ ها در برنامه غذایی کودکان و بزرگسال ها صحبت کردیم و مقاله های زیادی در این زمینه هست .امروز یک سوپ خوشمزه و مفید رو به شما آموزش می دهیم:

مواد لازم سو پ گشنیز :

پیاز یک عدد متوسط
سیر یک بوته و نصفی
سیب زمینی یک عدد بزرگ
هویج پخته
جو پخته
گشنیز نیم کیلو
مرغ پخته
آب مرغ
ماست ۲۵۰گرم
آرد یک ق غذا
عصاره مرغ یک عدد
نمک

دستور پخت سوپ گشنیز, طرز تهیه سوپ گشنیز, فواید گشنیز, مواد لازم تهیه سوپ گشنیز, خواص سوپ گشنیز,سوپ ها غذایی مفید و سبک برای کودکان و بزرگسالان

طرز تهیه:
یک عدد پیاز متوسط و ریز کرده و داخل روغن تفت می دیم وقتی طلایی شد نصف لیوان سیر ریز رنده شده رو اضافه می کنیم و یک دقیقه تفت می دیم و بعد سیب زمینی نگینی ، هویج نگینی پخته شده و جو پخته شده رو اضافه می کنیم و آب جوش می ریزیم و در قابلمه رو می ذاریم وقتی سیب زمینی پخته شد، مرغ ریش ریش و گشنیز خرد شده و آب مرغ می ریزم و در قابلمه رو نمی بندیم تا رنگ گشنیز تیره نشه. یه جوش که زد،
آرد و ماست رو با هم مخلوط می کنیم و آروم آروم به سوپ اضافه می کنیم و هم زمان هم می زنیم تا ماست نبرّه و نمک اضافه می کنیم. ده دقیقه بجوشه و تمام. اگه می ترسید که ماست ببره ، یه دونه تخم مرغ داخل ماست بزنید .اگه ماستتون شیرین بود ، دوغ ترش اضافه کنید.

#نان_سیر
یک عدد نان باگت رو به ضخامت دو سانت برش زده و روی نونها از مخلوطِ ۵۰گرم کره ، دو حب سیر رنده شده، چهار قاشق غذا جعفری و شوید

فواید گشنیز :

گشنیز داراى ویتامین ((آ)) و ((ب )) بوده ، و سرشار از ویتامین ((ث )) هستم . مضمضه آب گشنیز ، جوشهاى دهان را از بین مى برد. لثه ها را محکم کرده ، و از خونریزى آن جلوگیرى مى کند و درد دندان کرم خورده را تسکین مى دهد. گشنیز داراى سبزینه بوده و یک اسانس قوى همراه دارم . درصد گرم میوه گشنیز ، یک گرم اسانس و بیست گرم مواد چربى است . جهت سینه درد، دارویى ارزنده هستم ، جوهر گشنیز از راه ادرار دفع مى شود و بین راه مجارى را ضد عفونى کرده ، زخمهاى آنها را معالجه مى کنم . شیره میوه گشنیز اسهال خونى را بند آورده ، و بو داده آن براى اسهال و خونریزى معدى نافع است ، عده اى براى رفع سر درد و معالجه زکام ، میوه گشنیز  را در آتش انداخته ، و از دود آن استفاده مى کنند. این دود ضد عفونى کننده محیط و مجارى تنفس است ، ولى براى مبتلایان به تنگى نفس و کسانى که نسبت به آن حساسیت دارند خوب نیست !

برگ گشنیز  مسکن صفرا و التهاب معده و برطرف کننده عطش ‍ زیاد است و از قى کردن جلوگیرى مى کند. ضماد برگ گشنیز از شدت حرارت جراحات و سوزش آنها جلوگیرى کرده ، و براى باد سرخ و بثورات جلدى اگزما توصیه و تجویز شده است .

ضماد گشنیز با آرد جو، خنازیر و زخمهاى سفت را تحلیل مى برد. سابقا براى معالجه زخم هاى سرطانى سرب را با آب گشنیز ساییده و روى زخم مى گذاشتند.
تخم گشنیز ضد کرم بوده ، و از رشد آنها در معده جلوگیرى مى کند.

 

 

ارسال شده در تاریخ 8 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 1,196
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.