دستور پخت کوفته هلو مرحله به مرحله ازخوشمزه ترین غذاها

دستور پخت کوفته هلو مرحله به مرحله ازخوشمزه ترین غذاها

دستور پخت کوفته هلو

میخوایی تو برنامه غذایی تنوع ایجاد کنی این غذای خوشمزه علاوه بر دارا بودن مواد غذایی عالی و مفید بسیار لذیذ و پرطرفدار هست. این کوفته ها به دلیل اینکه ندازه هلو درست میشن نام کوفته هلو دارند.

مواد لازم برای ۴ تا شش نفر?
گوشت چرخکرده مخلوط ۴٠٠ گرم
آرد نخودچی ۵٠ گرم
تخم مرغ ١ عدد
هویج متوسط ٢ عدد
نمک فلفل زردچوبه به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن
✏️مواد سس:
شکر ٣ قاشق غذاخوری
آبلیمو ٢ قاشق غذاخوری
پیازداغ ۵ قاشق غذاخوری
نعناع ٢ قاشق غذاخوری
برنج ٢ قاشق غذاخوری
زردچوبه ١ قاشق مرباخوری
هویج متوسط رنده شده ٢ عدد
✏️مواد میانی:
کوفته پیازداغ ١/٢ پیمانه
کشمش ١/٢ پیمانه
آلو ١/٢ پیمانه
گردو خرد شده ١/٢ پیمانه

دستور پخت کوفته هلو,پخت کوفته هلو مرحله به مرحله ,طرز تهیه کوفته هلو,خوشمزه ترین غذاها,مواد لازم تهیه کوفته هلو,مواد سس کوفته هلو,

طرزتهیه:
ابتدا گوشت و هویج رنده شده بهمراه آردنخودچی و تخم مرغ و نمک و فلفل رو خوب باهم مخلوط و ورز بدین اگر خیلی سفت بود در حد نصف استکان بهش آب اضافه کنین بعد به اندازه یک هلو از مایه کوفته کف دست گرد کنین و وسط آن از مواد میانی (پیازداغ،گردو،کشمش،آلو) بگذارین و کوفته رو ببندین و گردش کنین به همین ترتیب تا الی آخر و بگذارین داخل یخچال حالا بیاین سروقت درست کردن سس کوفته در یک قابلمه مقداری روغن بریزین پیازداغ و نعناع خشک و برنج و هویج رنده شده و زردچوبه رو باهم کمی تفت بدین و به ازای هر کوفته یک پیمانه آب بریزین بعد از اینکه سس به جوش آمد کوفته ها رو به سس اضافه کنین و با حرارت ملایم یکساعت بزارین بپزه نمکشو اندازه کنین و در آخر برای چاشنی از رب انار یا آبلیمو و شکر بریزین ده دقیقه بعد سرو و نوش جان کنین نکته ها بجای شکر و آبلیمو میتونین از ٢ قاشق رب انار ملس در آخر طبخ استفاده کنین که در اینصورت رنگ سس و کوفته کمی تیره خواهد شد. استفاده از مواد میانی بنابه سلیقه و ذائقه شما میتونه تغییر کنه.

ارسال شده در تاریخ 15 آگوست 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,390
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.