دستور کوفته قلقلی یا خورشت میتبال با سس انار و تزیین زیبا

دستور کوفته قلقلی یا میتبال با سس انار و تزیین زیبا

دستور کوفته قلقلی
کوفته قلقی یا میتبال با سس انار .
دستور کوفته قلقلی,طرز تهیه کوفته قلقلی,میتبال با سس انار و تزیین زیبا,خورش کوفته قلقلی با سس انار, خورشت میتبال , مواد لازم خورشت کوفته قلقلی
.
. .حدود سیصد گرم گوشت چرخکرده _ یه دونه پیاز متوسط رنده شده و اب گرفته _ نمک و فلفل و زردچوبه و سماق _ ارد سوخاری دو ق سوپخوری _ گردو در صورت تمایل دو ق غذاخوری _ رب انار یک ق غذاخوری سرپر ( البته میتونی بیشتر بریزین بستگی به غلظت و ترشی رب انار داره باید بچشید ?) _دونه انار حدود سه چهارم لیوان .
.
ابتدا گوشت چرخکرده را با پیاز رنده شده که آبش رو گرفتیم و نمک و فلفل و سماق و ارد سوخاری خوب ورز میدیم . باید خیلی خوب ورز بدین که وا نره.
بعد یه ربع داخل یخچال گذاشتم . و قلقلی های کوچیک درست کردم .
توی تابه کمی روغن میریزیم و قلقلی ها رو تفت میدیم .
بعد قلقلی رو از توی تابه دربیارین و رب انار و دونه انار و اگر دوس داشتین گردو خرد شده یا آسیاب شده هم میتونید بریزین .
یه تفت کوچیک که دادین دو تا لیوان اب بهش اصافه کنید یه قل که زد گوشت قلقلی ها رو بهشون اضافه کنید و با حرارت کم اجازه بدین تا بپزه و غلیظ بشه .
بچشید در انتها اگر شیرین دوس داشتین کمی شکر بریزین. و نمک و فلفل هم میزون کنید . کم جعفری خرد شده و انار تزیین شده با کته یا نون میتونید سرو کنید. .

ارسال شده در تاریخ 31 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 3,038
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.