دسر ژله مخصوص شب یلدا طرزتهیه ژله طرح هندوانه و انار یلدا

دسر ژله مخصوص شب یلدا طرزتهیه دسر هندوانه ای یلدا

دسر ژله مخصوص شب یلدا  دسر یلدابا نزدیک بودن شب یلدا همواره به دنبال دسر ها و خوراکیهای ویژه این شب ژله طرح هندونهو انار از محبوبیت بیشتری برخوردار هست در ادامه طرز تهیه هر دوی این دسر ها رو برای شما داریم.

مواد لازم تهیه ژله هندوانه:

یه بسته ژله هندونه (ژله رنگ قرمز )

نصف بسته ژله کیوی

نصف لیوان شیر

نصف بسته پودر ژله الورا

آب جوش به مقدار لازم

دسر ژله مخصوص شب یلدا

طرز تهیه دسر ویژه شب یلدا

روند کار بسیار آسان است

یه بسته ژله هندونه و نصف بسته ژله کیوی  نصف لیوان شیر و نصف بسته پودر ژله الورا هم برای لایه سفید رنگ لازم داریم
ابتدا ی بسته ژله هندونه را با یک و نیم لیوان آب جوش حسابی مخلوط کرده و هم بزنید تا تمام ذرات ژلاتین در آب حل شود و مایعی شفاف به دست آید بعد اجازه دهید که کاملا خنک شود و هیچ اثری از گرما یا ولرم بودن در مایع احساس نشود بعد قالب مورد نظر را کمی با پنبه یا دستمال کاغذی چرب کنید و از مایع سه چهارم قالب را پر کنید سپس قالب را درون یخچال گذاشته تا ژله نیم بند شود نیم بند یعنی اینکه ژله کاملا نبندد . یعنی وقتی قالب رو تکون میدی ژله تکون نخوره بسته باشه اما نرم باشه. (تقریبا نیم ساعت طول میکشه)

حالا مواد سفید رنگ را هم حاضر کنید

ابتدا نصف بسته پودر با نصف لیوان آب جوش حسابی هم بزنید تا کاملاً مواد شفاف و یکدست شود سپس اجازه دهید کاملاً خنک شود و بعد درون یخچال به مدت نیم ساعت گذاشته تا ژله کمی از حالت شل و آبکی بودن بیرون بیاد و با شیر هم دما بشه بعد نصف لیوان شیر را به آن اضافه کرده و حسابی هم بزنید اگه شیر با ژله آلوئه ورا هم دما باشد به هیچ عنوان مجله نمیبره. بعد که ژله قرمز نیم‌بند شد دو ق غ مایع سفید را روی آن بریزید و درون یخچال بگذارید تا مایع سفید هم نیم بند شود دقت کنید که مایع سفید رنگ خیلی سریع میبنده وقتی نیم بند شد بیرون آورید و ژله کیوی را به آن اضافه کنید و به مدت چهار ساعت درون یخچال گذاشته تا ژله حسابی ببندد.  برای لایه سبز رنگ هم نصف بسته پودر ژله کیوی را با یک  لیوان آب جوش حسابی مخلوط کنید تا حسابی صاف و شفاف شود و اجازه دهید تا کامل کامل کامل خنک شود و بعد روی لایه سفید رنگ بریزید برای بیرون آوردن ژله از قالب کافی لبه‌های ژله را از قالب جدا کنید سپس به مدت چند ثانیه در آب داغ قرار دهید و بعد برگردانید. و با سیاه دونه تزیین کنید.
**من به ژله کیوی چند قطره رنگ خوراکی سبز اضافه کردم تا پر رنگ تر شه .
.

ارسال شده در تاریخ 1 دسامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سفره آرایی
بازدید : 1,207
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.