دلایل درد زیر شکم بعد از نزدیکی در آقایان و زنان بررسی کامل

دلایل درد زیر شکم بعد نزدیکی در آقایان و زنان بررسی کامل

دلایل درد زیر شکم بعد نزدیکی

علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی در آقایان

اگر درد زودگذر و مختصر است نیاز به اقدام خاصی ندارد اما اگر این درد همیشگی و با شدت همراه است در اینصورت لازم است جهت سونوگرافی اقدام شود.
همچنین از مواردی که می تواند باعث درد در ناحیه بیضه و زیر شکم شود انزال ناقص است یا جلوگیری فرد از انزال و مانع دفع مایع منی
توصیه جدی می شود به هیچ وجه به صورت ارادی مانع خروج منی نشوید.

دلایل درد زیر شکم بعد نزدیکی,علت دردزیر شکم بعد از رابطه جنسی در آقایان,دلیل درد زیر شکم بعد از نزدیکی در زنان ,بررسی دلایل دردهای رابله جنسی

درد ناشی از درد زیر شکم می تواند دلایل خاص خود را داشته باشد. علائم درد شکم از مشکلات شایعی است که در اکثر موارد مربوط به دستگاه ادراری، سیستم قلبی عروقی یا سیستم تولید مثل است. گاه همراه با این مشکلات، علائم دیگری هم وجود دارد.

علل شایع درد زیر شکم عبارتند از:

  • اضطراب
  • نوشیدن بیش از حد مایعات و یا نوشیدنی هایی مانند قهوه و نسکافه
  • فیبروئید ها
  • سنگ های کلیه
  • دیابت
  • بارداری
  • عفونت های منتقله از راه جنسی
  • عفونت های دستگاه ادراری (UTI)
  • عفونت واژن
  • مشکلات قلبی
  • سرطان مثانه
  • مشکلات مجرای ادراری
  • پیلونفریت
  • بیماری کلیوی پلی کیستیک
  • عفونت ژنیکو کسی سیستمیک
  • پروستات

علت درد زیر شکم بعد از دخول

در اکثر موارد درد شکم هنگام دخول جزئی بوده و نگرانی خاصی ایجاد نمی کند اما در صورتی که درد شدید و مکرر باشد، مراجعه به پزشک ضروری است. درد زیر شکم هنگام دخول دلایل مختلفی دارد از جمله عفونت مثانه، پوزیشن نادرست جنسی، انقباض واژن و رابطه جنسی غیر نرمال با فشار بالا در هنگام دخول.

اگر بعد از نزدیکی شکم درد دارید،احتمالا از خودتان می پرسید چه اتفاقی افتاده است و چگونه می توانید متوقفش کنید. مشخص است که هر نوع درد شکمی سخت است، اما خیلی نا عادلانه تر وقتی است که درد تان دو برابر میشود، در حالی که قرار بود که یک تجربه لذت بخش داشته باشید.

درد شکم بعد از نزدیکی

دکتر “ماری جین” این موضوع را شفاف کرده که درد شکمی در واقع دردی مربوط به قسمت پایینی لگن می باشد. این به این علت است که درد مربوط به رابطه زناشویی، بیشتر متمایل به ناحیه تناسلی می باشد تا قسمت شکمی، اما زنان اکثرا درد شکمی ان را توصیف می کنند.

علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی

ایجاد درد شکم بعد از نزدیکی می تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد مانند:

– مشکلات عفونی/ التهابی به عنوان مثال بیماری التهابی لگن، اندومتریوز، التهاب دهانه رحم، انسداد لوله های فالوپ

– مشکلات ساختاری به عنوان مثال فیبروئید های رحمی یا چسبندگی لگن پس از جراحی یا پرتودرمانی

-مشکلات عضلانی، به عنوان مثال اسپاسم عضلات کف لگن

–سندرم روده تحریک پذیر

– درد ناحیه شکمی بعد از نزدیکی ممکن است ناشی از موقعیت جنسی باشد، زیرا برخی از موقعیت ها مناسب نبوده و باعث درد شکم می شود.

– مشکلات پوستی به عنوان مثال آلرژی به لاتکس و پلاستیک در کاندوم، آلرژی به اسپرم

– مشکلات عفونی به عنوان مثال عفونت های منتقله از راه جنسی، عفونت، عدم تحرک جنسی، مشکلات هورمونی

-برخی از داروهای تجویزی و پرتو درمانی به لگن

-سوزش ناحیه تناسلی خارجی یا  داخلی

-التهاب مثانه که ممکن است باعث انسداد، کیست یا آبسه شود.

– مشکلات عضلانی به عنوان مثال مشکل واژینیسموس که شامل سفتی شدید عضلات واژن در هنگام نزدیکی می شود.

علت درد زیر شکم سمت راست در زنان

گاهی اوقات زنان در قسمت پایین و سمت راست شکم دچار دردهایی می شوند که اکثرا دردهای شدیدی هستند و گاهی ناگهان به وجود می آید. ماهیت این دردها گاهی خفیف و موضعی یا گاهی شدید و منتشر شونده است.

برخی اندام هایی که در قسمت راست شکم قرار دارند شامل تخمدان راست، قسمتی از رحم، بخش زیرین کلیه راست، قسمتی از روده کوچک و آپاندیس هستند که ممکن است با درد شکمی در سمت راست، هر یک از این اندام ها دچار مشکل شده باشند که در اکثر موارد به سبب آپاندیس، سنگ کلیه، حاملگی خارج رحمی و یا دردهای مربوط به تخمدان راست است.

علت درد زیر شکم سمت چپ در زنان

سمت چپ پایین شکم به قسمت انتهایی کولون و در زنان، با تخمدان سمت چپ مرتبط است. درد جزئی در این ناحیه معمولا نگران کننده  نیست و ممکن است در مدت یک یا دو روز به طور خود به خود ، برطرف شود. در بسیاری از موارد، درد پایدار در ناحیه سمت چپ پایین شکم به واسطه دیورتیکولیت ایجاد می شود.

دلیل و علت درد شکم بعد از نزدیکی

1) پوزیشن و حالت در نزدیکی:

اکثرا از بیماران سوال میشود که از چه حالتی بیشتر استفاده می کنند. اگر همیشه بعد از یک سری پوزیشن ها احساس درد دارید، احتمالا به خاطر دخول عمیق می باشد.

از چه پوزیشنی باید استفاده کنید؟

اول از یک سری مسکن مثل موترین یا تایلنول استفاده کنید (یک تا دو ساعت قبل از سکس استفاده کنید.)

بیشتر متخصصین پوزیشن هایی را پیشنهاد می دهند که زن در بالا است. نکته این است که باید پوزیشنی را انتخاب کنید که کنترل بیشتری بر عمق و فشار دخول داشته باشید. دکتر “شین” پوزیشن های جانبی که فشار کمتری را ایجاد می کند، پیشنهاد می دهد.

2) اماس رحم دارید:

اماس زمانی اتفاق می افتد که لایه استری به خارج رحم رشد می کند.دکتر “شین” درد هنگام نزدیکی را یکی از نشانه های اصلی ان می داند.

چه کار کنیم:

با وجود شکم درد، پزشکتان احتمالا راجع به گذشته درد های ناحیه تناسلیتان می پرسد.

  • در هنگام عادت ماهیانه درد دارید.
  • خونریزی شدید دارید.

ممکن است جراحی های کوچکی برای درمانتان تجویز کند.

برای درمان امکان دارد پزشکتان داروی ضد بارداری یا ضد اماس رحم تجویز کند.

3) کیست تخمدان دارید:

کیست های لگنی متفاوت هستند، می توانند از جراحی های قبلی یا جمع شدن مایع در لگن ایجاد شده باشند. ( به کل ناحیه تناسلی و لگنی به عنوان یک واحد نگاه کنید) نزدیکی می تواند در بقیه نواحی لگنی هم درد ایجاد کند.

چه کار کنیم:

پزشکتان با اشعه شما را معاینه می کند و شاید لاپارسکپی را برای برداشتن کیست تجویز کند.

4-عدم تحریک

عدم تحریک زن در حین رابطه جنسی با همسر به دلیل خشکی واژن می‌تواند دخول را با درد همراه کند و اگر این وضعیت در فرد ایجاد التهاب کند، بعد از نزدیکی در زیر شکم درد ایجاد خواهد شد.

5-عفونت واژن و دهانه رحم

قارچ به صورت طبیعی در واژن وجود دارد اما رشد بیش از حد آن می‌تواند موجب عفونت واژن شود. از علائم عفونت واژن می‌توان به احساس خارش و سوزش در ناحیه واژن و همچنین بروز درد در زیر شکم بعد از نزدیکی اشاره کرد. توجه داشته باشید که این عفونت‌ها نیاز به بررسی دقیق و درمان به موقع دارند. دلایل درد زیر شکم بعد نزدیکی

کاربران محترم، چنانچه قصد دارید پیرامون این موضوع اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطلب بیماری‌های مقاربتی در زنان و عفونت‌های آمیزشی را مطالعه نمایید.

6. عفونت مثانه

عفونت مثانه نیز جزء علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی به شمار می‌رود. وجود عفونت در مثانه و مجاری ادراری می‌تواند در موارد شدید به احساس درد بعد از نزدیکی، سوزش به هنگام ادرار و وجود خون در ادرار منجر شود.

مطالعه مطلب درد شکم در سمت چپ و بررسی عوامل گوناگون پیدایش آن برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خطر ابتلا به دیابت و چاقی با نوشابه های رژیمی (بدون قند)

9. افتادگی رحم

علت درد زیر شکم در مردان

گاهی اوقات مردان دچار دردهایی در زیرشکم می شوند که می تواند ناراحت کننده باشد. این شرایط ممکن است جدی بوده و یا به مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشد.در این موارد درد ناحیه سمت چپ، ممکن است به قسمت راست هم گسترش پیدا کند.

یکی از دلایل بروز درد زیرشکم در مردان، پیچ خوردگی بیضه است که بر اثر کاهش جریان خون به این ناحیه شده و باعث درد شدید و تورم می شود. علت این وضعیت ناشناخته است. پیچ خوردگی مفصلی ممکن است  در هر مردی رخ دهد، اما اغلب در پسران 12 تا 16 ساله اتفاق می افتد. در صورت درد شدید، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

ارسال شده در تاریخ 9 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع درگوشی با زن و شوهر
بازدید : 2,212
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.