دمنوش گزنه و لیموترش خواص و فواید دمنوش گزنه و لیموترش

دمنوش گزنه و لیموترش خواص و فواید دمنوش گزنه و لیموترش

دمنوش گزنه و لیموترش ,خواص و فواید دمنوش گزنه و لیموترش, تهیه دمنوش گزنه و لیموترش  ,خواص  دمنوش گزنه ,دمنوش گیاه گزنه و لیموترش , فواید دمنوش گزنه ,گزنه و لیموترش , خواص و فواید گزنه و لیموترش,آموزش دمنوش گزنه  ,خواص و فواید گزنه

⚛️ #دمنوش_گزنه_و_لیموترش

?⇦درمان کم خونی

?گزنه⑤ق.چ
⚜️آبجوش①لیتر
?لیموترش①عدد

?⇦گزنه را به آبجوش اضافه‌،بمدت⑤دقیقه دم بکشد

?⇦سپس صاف،لیموترش را به آن اضافه باعسل شیرین وبنوشید

دمنوش گزنه و لیموترش ,خواص و فواید دمنوش گزنه و لیموترش, تهیه دمنوش گزنه و لیموترش ,خواص دمنوش گزنه ,دمنوش گیاه گزنه و لیموترش , فواید دمنوش گزنه ,گزنه و لیموترش , خواص و فواید گزنه و لیموترش,آموزش دمنوش گزنه خواص و فواید گزنه

گزنه یک گیاه جنگلی است که برای درمان کم خونی مفید است

کم خونی علائمی مانند خستگی، ریزش موها یا تپش قلب ایجاد می کند. بنابراین مهم است که قبل از ایجاد مشکلات بیشتر، این بیماری کنترل شود. در این مطلب کمی بیشتر با این بیماری و یک درمان قدیمی با گزنه و لیموترش صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

کم خونی یا آنمی در صورتی بروز می کند که میزان هموگلوبین خون کم باشد. این مشکل در اثر کمبود آهن بروز می کند و یا می تواند علامت مشکلی جدی تر باشد. کم خونی علائمی مانند خستگی، ریزش موها یا تپش قلب ایجاد می کند. بنابراین مهم است که قبل از ایجاد مشکلات بیشتر این بیماری کنترل شود. در این مطلب کمی بیشتر با این بیماری و یک درمان قدیمی با گزنه و لیموترش صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

کم خونی باید کنترل شود
اگر بیش از حد معمول احساس خستگی می کنید و احتمال می دهید کم خونی داشته باشید حتماً آزمایش خون داده و مشکلتان را با پزشک متخصص در میان بگذارید. کم خونی می توانید ناشی از کمبودهای غذایی باشد و یا اینکه در نتیجه بیماری های دیگر بروز کند که در هر دو صورت باید تحت بررسی قرار بگیرد. برای تشخیص و بررسی این مشکل نیز حتماً باید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن ریشه یابی شود.

حواستان به مکمل های آهن باشد

اگر تصمیم به مصرف مکمل آهن گرفته اید باید بدانید که مصرف نادرست آن باعث بروز واکنش های نامناسب در بدن می شود. در واقع مصرف این مکمل ها باعث بروز ناراحتی های عمومی در بدن و همچنین مشکلات گوارشی شود. برای پیشگیری از کم خونی و برای درمان آن توصیه می شود که مصرف مواد غذایی سرشار از آهن مانند سبزیجات سبز، حبوبات، چغندر، جعفری و یونجه را نیز افزایش دهید. اگر مکمل مصرف می کنید حتماً آن را با ویتامین C مصرف کنید تا بهتر جذب بدن شود.

درمان و پیشگیری از کم خونی با کمک گزنه و لیموترش
گزنه یک گیاه جنگلی است که قابل مصرف بوده و در ترکیب سوپ و آش و همچنین به صورت دمنوش و غیره قابل استفاده است. البته استفاده درمانی و دارویی از این گیاه معمولاً به صورت دمنوش یا مکمل آن است. شما می توانید به دامان طبیعت زده و از مناطقی که آلودگی کمتری دارد این گیاه را بچینید. البته بهتر است قبل از لمس این گیاه حتماً دستکش بپوشید در غیر این صورت پوستتان دچار خارش زیادی می شود. خوشبختانه زمانی که این گیاه خشک یا پخته می شود خواص تحریک کنندگی آن برطرف می شود. گزنه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که مشخص ترین آن‌ها آهن است. این گیاه خواص گوارشی و دیورتیک (ادرارآور) دارد و برای کبد مفید است. بنابراین به طور کلی می تواند بدن را پاکسازی کند. می توان از این گیاه برای برطرف کردن کمبودهای غذایی و همچنین پاکسازی و سم زدایی عمقی بدن استفاده کرد.

ارسال شده در تاریخ 2 اکتبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,281
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.