دمنوش گیاهی مفید برای آسم و پیشگیری از بروز نفس تنگی

دمنوش گیاهی مفید برای آسم و پیشگیری از بروز نفس تنگی

دمنوش گیاهی مفید برای آسم

دمنوش گیاهی برای پیشگیری از عوارض آسم

دمنوش چلتوک برنج
این دمنوش اختلالات تنفسی و عوارض بیماری آسم را برطرف می‌کند.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری را با مقداری آب جوش با شعله مستقیم پنج دقیقه بجوشانید و سپس با شعله غیرمستقیم بگذارید تا یک ساعت دم بکشد.

 

دمنوش گیاهی مفید برای آسم,دمنوش های گیاهی ضد آسم , پیشگیری از بروز نفس تنگی,تغدیه و آسم ,درمان آسم با گیاهان دارویی, درمان خانگی آسم
تعربف کلی از ان: آسم یک بیماری التهابی مزمن میباشد که با انسداد قابل برگشت مجاری کوچک تنفسی مشخص خواهد شد.
حمله آسمی چیست؟حمله آسمی یا asthma attack زمانی رخ میدهد  که شدت بیماری آسم بیش از همیشه که  این حملات ناگهانی و با شدت های متفاوت، ممکن رخ میدهد که در هنگام این حملات: عضلات دور مسیر جریان هوا سفت گردیده و سبب باریک شدن این مسیر می گردد .
دمنوش گیاهی مفید برای آسم
که در نتیجه مرحله ۱ هوای کم تری نیز  در مسیرهای هوایی جریان پیدا کرده و التهاب مسیرهای جریان هوا افزایش پیدا کرده  و سبب باریک شدن بیشتر این مسیر می شود و مخاط بیشتری در مسیرهای هوایی ترشح میشود که  این مسیرها را بیش از پیش نازک تر خواهد کرد.
 و در نتیجه به وجود امدن  این  نوع حمله تنفس فرد بسیار سخت شده و یا در برخی از موارد مسیر هوایی  نیز کاملا بسته می شود و مراقبت و رسیدگی فوری در هنگام حملات آسمی برای بیمار  لازم می باشد.

نعناع

نعناع دارای خواص فراوانی است که یکی از آنها تسکین درد گلو, سرفه و تقویت دستگاه تنفسی است. دمنوش نعنا, شربت نعنا و استشمام بوی نعنا برای افرادی که آسم یا تنگی نفس دارند توصیه می شود.

آویشن

آویشن داروی طبیعی سرما خوردگی, گرفتگی صدا, سرفه و به طور کلی درمان گیاهی تنگی نفس است. برای تهیه دم کرده آویشن دو قاشق از گیاه خشک شده آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت یک ربع صبر کنید تا دم بکشد سپس آن را میل کنید. از آنجایی که این دمنوش مزه تلخی دارد می توانید آن را با عسل یا نبات میل کنید.

بابونه

دم کرده گیاه بابونه یکی دیگر از روش های درمان طبیعی تنگی نفس است که باعث باز شدن مجاری تنفس شده و علائم آسم را کم می کند.دمنوش گیاهی مفید برای آسم

درمان تنگی نفس با اسپند

می توانید از خواص اسپند نیز برای درمان سرفه استفاده کنید. برای اینکار کافیست که ۳۰ گرم اسپند را با  یک لیوان آب جوشانده و صاف کنید. برای شیرین کردن آن نیز می توانید از عسل و روغن کنجد استفاده کنید.

آب پیاز

یکی از روش های درمان گیاهی تنگی نفس خوردن پیاز است. پیاز با خاصیت ضد عفونی کنندگی و ترکیبات گوگردی که دارد باعث ضدعفونی شدن مجاری تنفس می شود. همچنین از مخلوط آب پیاز و آب لیمو نیز می توان برای درمان استفاده کرد.

میوه های موثر برای درمان تنگی نفس

انجیر یکی از میوه هایی است که برای درمان تنگی نفس بسیار توصیه شده است. می توان از انجیر تازه یا انجیر خشک برای درمان استفاده کرد که برای درمان سرفه و از بین بردن خلط گلو موثر است. همچنین خوردن مربا به نیز برای تقویت مجاری تنفسی توصیه می شود. از دیگر میوه ها می توان به شلغم, ریواس, سیب و هویج اشاره کرد. خوردن آب هویج و آب سیب نیز فواید زیادی برای تقویت دستگاه تنفسی دارد. همچنین انبه و توت فرنگی نیز از دیگر درمان های موثر برای تنگی نفس و اختلالات دستگاه تنفسی است. مویز بدون هسته را نیز در برنامه غذایی روزانه بگنجانید.

از جمله سبزیجاتی که برای درمان گیاهی تنگی نفس به کار می رود می توان به کرفس, تره فرنگی, شوید, مرزه و ریحان اشاره کرد. توصیه می شود که حتما از این سبزیجات در سبد غذایی استفاده شود و  در هفته دوبار آب کرفس نیز میل کنید.

دیگر درمان های گیاهی

گزنه, ضماد کاسنی, آرد جو و شیرین بیان از دیگر موادی هستند که می توانید به عنوان یک درمان موثر به کار ببرید. گفتنی است شیر بادام شیرین در طب سنتی به عنوان درمان خانگی تنگی نفس سفارش شده است.

علت به وجود امدن آسم
آسم در اثر ترکیبی از تعاملات پیچیده محیطی و ژنتیکی ایجاد شده که درک ناقصی از آن‌ها در اختیار خواهیم داشت که این عوامل هم شدت این بیماری و هم نحوه پاسخ آن به درمان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و اعتقاد بر این بوده که افزایش اخیر میزان آسم به دلیل تغییر اپی ژنتیک (عوامل ارثی و نه عوامل مربوط به توالی DNA) و تغییر محیط زیست بوده است و این روزها به‌دلیل آلودگی هوااین بیماری بیشتر مشهود بوده
عوامل دیگری که باعث تحریک سیستم تنفسی میشود : عفونت‌ها (مخصوصاً ‌انواع ویروسی)، آلاینده‌ها، بعضی از داروها، برخی از شغل‌ها، ورزش و علل روحی. دمنوش گیاهی مفید برای آسم
علایم بیماری آسم
مشخصه بیماری آسم بروز مکرر  خس‌خس سینه (تریاد کلاسیک) ، تنگی نفس،تاکی‌پنه (افزایش تعداد تنفس در فرد)، تنگی قفسه سینه، سفتی یا درد قفسه سینه و سرفه بوده و ممکن است  که در اثر سرفه از ریه خلط تولید شود اما بالا آوردن آن اغلب دشوارنیز میشود  .
که  در هنگام بهبودی پس از حمله ممکن بوده  این خلط به صورت چرک مانند به نظر رسد و علت آن وجود میزان زیاد سلول‌های سفید خون موسوم به ائوزینوفیل بوده که  علائم معمولاً در شب و در صبح زود و یا در هنگام ورزش یا در هوای سرد نیز بدتر میشود  و  در برخی از افراد مبتلا به آسم به ندرت علائم را تجربه میکنند.
و معمولاً در واکنش به عوامل محرک این علائم را از خود نشان داده و در حالی که ممکن است دیگران علائم آشکار و مداومی را در خود  داشته باشند.
عوامل مولد ایجاد بیماری آسم :عوامل تحریک کننده برونزاد یا درونزاد بوده که می‌توانند علائم را تشدید نماید  و سبب حملات بیماری گردد و عوامل و موجبات بسیاری وجود داشته که می‌توانند علائم بیماری را تشدید نماید  و معمولاً از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده که  از این رو می‌توان با شناسایی و جلوگیری از تماس با این عوامل تحریک کننده از بروز علائم شدید و آزار دهنده بیماری پیشگیری نماید.

ارسال شده در تاریخ 8 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,229
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.