راههای نگهداری رب گوجه فرنگی به صورتیکه عمر بیشتری داشته باشد و کپک نزند

راههای نگهداری رب گوجه فرنگی به صورتیکه عمر بیشتری داشته باشد و کپک نزند

راههای نگهداری رب گوجه فرنگی, بیشتر کردن  عمر رب گوجه فرنگی, روشی برای کپک نزدن رب گوجه فرنگی ,بهترین روش نگهداری رب گوجه فرنگی بدون هزینه و بدون کپک و فساد ,نگهداری رب گوجه فرنگی , دلایل اصلی کپک زدن رب

 

برای اینکه رب گوجه فرنگی عمر بیشتری داشته باشد و کپک نزند ؛ کافیست پس از صاف کردن سطح رویی، روی آن لایه ای روغن آب شده یا روغن زیتون بریزید ?

راههای نگهداری رب گوجه فرنگی, بیشتر کردن عمر رب گوجه فرنگی, روشی برای کپک نزدن رب گوجه فرنگی ,بهترین روش نگهداری رب گوجه فرنگی بدون هزینه و بدون کپک و فساد ,نگهداری رب گوجه فرنگی , دلایل اصلی کپک زدن رب

رب گوجه فرنگی از یکسو پر مصرف ترین چاشنی در غذاهای ایرانی است و از سوی دیگر دائما در معرض کپک زدن و فاسد شدن است .

روش های مختلفی را تا بحال امتحان کرده اید : نگهداری رب گوجه فرنگی در فریزر و یخدان ، استفاده نکردن از قاشق چرب و وسایلی که برای این منظور در بازار موجود است .

که هر کدام مشکلات خود را دارد . پس چه باید کرد و بهترین روش نگهداری رب گوجه فرنگی چیست ؟

بهترین روش نگهداری رب گوجه فرنگی بدون هزینه و بدون کپک و فساد

این روش نگهداری رب گوجه فرنگی ، لوازم خاصی نیاز ندارد .

شما در واقع از یک فوت کوزه گری  که در آشپزخانه تست شده است آگاه می شوید

تا از دردسر این به بعد از کپک زدن و خرابی رب گوجه فرنگی آسوده خاطر شود .
برای نگهداری رب گوجه فرنگی ، تنها چیزی که نیاز دارید یک ظرف پلاستیکی شفاف است که بشود درب آن را محکم بست .

نمونه آن را یا در خانه دارید یا از اولین پلاسکو می توانید به قیمت نازل تهیه کنید .
مراحل انجام کار :
۱- ظرف پلاستیکی را کاملا تمیز کرده و بشوید و اجازه دهید تا خشک شود .
۲- رب گوجه ای راه که در قوطی یا شیشه از بازار تهیه کرده اید را باز کردن و آن  را با یک قاشق کاملا تمیز به ظرف شیشه ای منتقل کنید . رب گوجه را یکجا نریزید هر چند قاشق که میریزید قاشق را چند بار بصورت خطی در ظرف پلاستیکی حرکت دهید تا حباب یا فضایی از هوا در زیر رب باقی نماند  چون موجب کپک زدن و فساد رب می شود.
۳- مجددا بقیه رب را از قوطی یا شیشه به ظرف پلاستیکی منتقل کرده و بار هم با حرکت دادن قاشق هوای  موجود در ظرف پلاستیکی را با رب پر کنید .
۴- درب ظرف را محکم ببندید و آنرا در یکی از طبقات سردتر یخچال قرار دهید .

*مساله دیگر این است که وقتی درب یک کنسرو یا کمپوت را باز می کنید، بستن محکم آن، دیگر امکان پذیر نیست؛ در حالی که منتقل کردن به ظرف دیگر این امکان را فراهم می کند و محکم بستن در ظرف جلوی ورود آلودگی به مواد غذایی را می گیرد.

*از جمله دلایل اصلی کپک زدن رب که هم در قوطی و هم در ظروف شیشه ای رخ می دهد ورود همین آلودگی ها به داخل ماده غذایی است. از این رو، رعایت مسایل بهداشتی به عنوان مثال استفاده از یک قاشق خشک و تمیز هنگام برداشتن رب از داخل ظرف می تواند از آلوده شدن ماده غذایی و در نتیجه کپک زدن آن پیشگیری کند.

*البته محلی که رب را در یخچال قرار می دهیم و دمای متفاوت طبقات چندان تاثیری بر کپک زدن آن ندارد اما معمولا بهترین مکان برای نگهداری رب طبقات بالایی یخچال است.

ارسال شده در تاریخ 28 ژوئن 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 12,398
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.