راهکارهای دفع سنگ کلیه عوامل موثر در بروز بیماری سنگ کلیه

راهکارهای دفع سنگ کلیه عوامل موثر در بروز بیماری سنگ کلیه

راهکارهای دفع سنگ کلیه

چطوری سنگ کلیه رو ازبین ببریم؟

✅برای دفع سنگ کلیه عسل رو با آب ترب یا شلغم مخلوط کنید و بخورید این ترفند برای ازبین بردن سنگ کلیه از پرتو درمانی هم قوی تره

ابتلا به عفونت و مصرف خود سرانه داروها زمینه ایجاد سنگ را تشدید می‌کنند.

مبتلایان به سنگ کلیه در صورتی که دچار کم کاری تیروئید و کمبود یُد نباشند، استفاده از ترب و تربچه خصوصاً ترب سیاه، به صورت رنده شده و یا آب ترب که ناشتا نوشیده شود، به آن‌ها توصیه می‌شود.

به منظور دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد
راهکارهای دفع سنگ کلیه,عوامل موثر در بروز بیماری سنگ کلیه ,درمان بیماری سنگ کلیه , درمان سنگ کلیه , کاهش درد سنگ کلیه,بهترین خوراکی‌ها برای دفع سنگ کلیه
راهکارهای دفع سنگ کلیه

نوشیدن آب فراوان حتی بدون احساس تشنگی و پیاده روی مرتب روزانه به دفع سنگ کمک می‌کند همچنین مصرف گیاهان مُدر مانند دم کرده دُم گیلاس، کاکل ذرت، گل گاوزبان، گزنه، بومادران، نعناع، گل همیشه بهار، جعفری، کرفس، کدو حلوایی، مرزه، مارچوبه و به طور کلی سبزی خوردن در دفع سنگ‌های کلیوی بسیار موثر است.

خاکشیر در دفع سنگ کلیه موثر است

خاکشیر Descurainia Sophia گیاهی است خودرو، علفی و پایا دارای ساقه‌ای با ارتفاع 12 تا یک متر که در کنار جاده‌ها و اماکن غیر زراعی و نسبتاً مرطوب می‌روید.

این گیاه در اغلب نقاط ایران می‌روید و دانه‌ها خاکشیر را پس از به میوه نشستن گیاه و عموماً در مرداد و شهریورماه محصول برداری می‌کنند.

گیاه خاکشیر ادرار آور بوده و قادر است التهاب کلیه (پیلونفریت) را برطرف کند.

خاکشیر سنگ کلیه را دفع می‌کند، به منظور دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد.

مصرف هندوانه و خیار در درمان سنگ کلیه

مصرف میوه‌جات تازه، سیب زمینی، تربچه، حبوبات، برنج قهوه‌ای، جو، ذرت، کنجد، زیره، گشنیز، رازیانه، آب هویج، هندوانه، خیار و گیلاس برای پیشگیری و درمان این بیماری نقش موثری دارد.راهکارهای دفع سنگ کلیه

همچنین با اشاره به عوامل موثر در بروز بیماری سنگ کلیه : عفونت‌ها، داروها و ژنتیک از عواملی است که در بروز بیماری سنگ کلیه در فرد موثر است.

ب آزمایشات انجام شده بر روی سنگ کلیه مشخص می‌کند سنگ از چه نوعی بوده و چه مواد غذایی در ترکیبات آن وجود دارد و عمده‌ترین سنگ‌های کلیه از جنس کلسیم و اگزالات است و اختلالات غده پاراتیروئید یا مصرف بیش از حد پروتئین سبب افزایش ترشح کلسیم در ادرار شده و احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.

بر این اساس توصیه می‌شود که از مصرف بیش از 200 تا 250 گرم پروتئین همچون گوشت قرمز، ماهی و مرغ در روز خودداری شود.

بهترین خوراکی‌ها راهکارهای دفع سنگ کلیه

آب‌لیمو: یک راه‌کار ساده، مؤثر و در عین حال ارزان‌قیمت برای درمان سنگ کلیه و کاهش درد ناشی از آن، مصرف آب مرکبات به‌ویژه‌ آب‌لیموست که راه‌ حلی برای این بیماران است.

برگ توت‌فرنگی: برگ توت‌فرنگی می‌تواند به درمان سنگ کلیه کمک کند. افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند می‌توانند ۴۰ گرم از برگ توت‌فرنگی را با یک لیتر آب به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بجوشانند؛ و بعد این محلول را هر ۵ ساعت یک بار بنوشند.راهکارهای دفع سنگ کلیه

خربزه: یکی از درمان‌هایی که برای از بین بردن سنگ کلیه پیشنهاد می‌شود، استفاده از خربزه است. خربزه می‌تواند به‌عنوان یک دارو در درمان سنگ‌های کلیه مؤثر باشد و به بهبود عملکرد سیستم ادراری و کلیوی کمک کند. یکی از راه‌هایی که در طب سنتی برای درمان سنگ کلیه وجود دارد استفاده از تخم خربزه است.

برای این منظور باید تخم خربزه را خشک کرد و بعد از بو دادن آن را آسیاب کرد و خورد. خوردن یک قاچ (حدفاصل ۲ خط روی خربزه یک قاچ محسوب می‌شود) خربزه با پوست، یکی دیگر از راه‌های از بین بردن سنگ کلیه است. افرادی که نمی‌توانند خربزه را با پوست بخورند می‌توانند آن را رنده کنند و بخورند. خربزه علاوه بر اینکه در درمان سنگ کلیه مفید است، مصرف خربزه به مدت ۳ روز پشت سر هم می‌تواند تا حدود زیادی به درمان سنگ کلیه کمک کند.

ارسال شده در تاریخ 2 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,460
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.