رفع استخوان مانده در گلو روشهای دفع تیغ ماهی گیر کرده در گلو

رفع استخوان مانده در گلو روشهای دفع تیغ ماهی گیر کرده در گلو

رفع استخوان مانده در گلو

آیا میدانید برای رفع تیغ ماهی گیر کرده در گلو چه باید کرد؟

چند دانه زیتون در ظرفی بریزید و با یک لیوان آب چند دقیقه بجوشانید، سپس آب را صاف کرده و کم کم آب بخورید،
چند دقیقه بعد احساس راحتی خواهید داشت…

میتوانید این موضوع را آزمایش کنید;
چند دانه زیتون را بجوشانید و در آبش چند تا تیغ ماهی بگذارید، چند دقیقه بعد تیغ ها نرم خواهد شد مثل ماکارانی!!!

رفع استخوان مانده در گلو, روشهای دفع تیغ ماهی گیر کرده در گلو, درمان استخوان مرغ گیر کرده در گلو,گیر کردن تیغ ماهی در گلو, گیر کردن استخوان مرغ در گلو ,

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کنیم؟

گیر کردن تیغ ماهی، یکی از علت هایی که باعث می شود ترجیح دهیم که ماهی نخوریم، اینکه فکر می کنیم شاید تیغ ماهی در گلومان گیر کند یا قبلا برای ما اتفاق افتاده باشد. ماهی و مخصوصا سبزی پلو با ماهی از غذاهاdی هستند که بیشتر افراد آن ها را دوست دارند ولی گاهی احتمال گیر کردن تیغش در گلومان باعث می شود که خودمان را از لذت طعمش محروم می کنیم.

گیر کردن تیغ ماهی

گیر کردن تیغ ماهی در گلو معمولا در لوزه یا چین های مخاطی اطرافش ، قاعده زبان ، مخاط حلق یا اپی گلوت ، چین ها و فرورفتگی های قسمت عقب زبان ، قسمت پشتی حلق و سینوس پری اتفاق می کند. بعضی اوقات تیغ ماهی در نسج به طرزی گیر می کند که سرش مشخص نیست و در این حالت پیدا کردنش برای دکتر سخت می باشد. بعضی وقت ها هم علت درد خراشی می باشد و تیغ ماهی فقط گلو را زخمی کرده ، این حالت بسیار شبیه وقتی است که تیغ ماهی در گلو گیر می کند. ماهی های شمال اکثراً تیغ های نرم و نازک تری داشته ٬ هرچند جدا کردن گوشت از تیغشان زحمت بیشتری دارد و اگر گاهی تیغی را با گوشت بخورید خطرش از ماهی های جنوب کمتر می باشد. معمولاً تیغ ماهی های جنوب سفت و تیز تر است. اگرچه ماهی های بزرگ جنوب تیغ های بزرگ تری دارند و اما در این بین ماهی های کوچکی هم دارد که تیغشان کوچک تر است.

رفع استخوان مانده در گلو, روشهای دفع تیغ ماهی گیر کرده در گلو, درمان استخوان مرغ گیر کرده در گلو,گیر کردن تیغ ماهی در گلو, گیر کردن استخوان مرغ در گلو ,

علائم استخوان گیر کرده در گلو

تیغ‌های ماهی از نظر اندازه و ضخامت با یکدیگر تفاوت دارند. مسدود شدن راه گلو با تیغِ ماهی معمولاً زمانی رخ می‌دهد که عضلات دیواره گلو منقبض شده و در نتیجه‌ی آن تیغ ماهی گیر کرده و همزمان دیواره‌های گلو را سوراخ کرده و وارد آنها می‌شود. این وضعیت معمولاً زمانی رخ می‌دهد که با سرعت زیادی غذا خورده، کمتر بجوید و در حین خوردن صحبت کنید. در چنین وضعیتی با بلعیدن هر ماده‌ی غذایی دچار درد می‌شوید. در موارد شدید، حتی ممکن است درون آن شکاف ایجاد کرده و منجر به خونریزی شود. غیر از درد، چند نشانه‌ی دیگر نیز وجود دارد. آنها را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
• تنفس با صدای زیر
• بزاق آغشته به خون
• احساس خفگی و یا عق زدن
• آب آمدن شدید از دهان
• درد به هنگام بلع
• مشکل در جویدن
• مشکل در صحبت کردن
درمان خانگی در آوردن تیغ ماهی گیر افتاده در گلو
استخوان گیر افتاده در گلو می‌تواند حقیقتاً دردناک، آزار دهنده، و رنج آور باشد. و این استخوان چنانچه بلافاصله درآورده نشود، ممکن است مشکلات بیشتری را همچون عفونت گلو، خونریزی داخلی و غیره بوجود آورد. بنابراین در چنین مواردی چه کاری از دستتان برمی‌آید؟ معمولاً افرادی که به خوردن ماهی عادت داشته و به طور مرتب از آن مصرف می‌کنند، صبر کرده تیغِ ماهی در نهایت به خودی خود بیرون آید. با این حال، اگر این کار مؤثر واقع نشد، راه‌کارهایی که در ادامه آمده است را امتحان کنید.
نخستین کاری که باید سعی کرده انجام دهید، سرفه‌ی محکم است به طوریکه استخوان ماهی به خودی خود بیرون آید، اما زیاده روی در این کار نکنید و یا به گلوی خود فشار نیاورید، به این دلیل که ممکن است دیواره‌های گلوی شما بیش از پیش آسیب ببینند.
سعی کنید محل دقیق استخوان را پیدا کنید. در مقابل آینه ایستاده و در صورت ممکن از یک چراغ قوه استفاده کنید. در صورتی که تیغ ماهی قابل رؤیت بود، آنگاه نشانه‌ی خوبی است. می‌توانید در صورت دسترسی داشتن به آن، با استفاده از پنس یا انبر این تیغ را بیرون بیاورید. در اکثر واقع احتمال دارد که بسیار پایین‌تر از گلو رفته باشد.
کار دیگری که می‌توانید انجام دهید نوشیدن آب فراوان ترجیحاً با یک سر انگشت نمک در آن است. چنانچه استخوان ماهی کوچک است، آب آن را از گلویتان شسته و درون معده هدایت می‌کند.
متداول‌ترین راهکاری که تقریباً ممکن است در مورد آن اطلاع داشته باشید، موز است. یک تکه‌ی بزرگ از موز را گاز زده و آن را به مدت حداقل یک دقیقه در دهان خود نگاه داشته تا بدین ترتیب به قدر کافی خیس شود. آنگاه تمام این تکه موز را بدون جویدن قورت دهید. جهت بلعیدن راحت‌تر آن، جرعه‌ی بزرگی از آب را همراه آن بنوشید. رفع استخوان مانده در گلو
مقداری مارشمالو (نوعی شیرینی) را در دهان گذاشته و پیش از بلع، کمی آن را بجوید. مارشمالو ضخیم و اسفنجی است و به هنگام جویدن چسبناک می‌شود. این شیرینی تیغِ ماهی را همراه با خود به درون معده می‌برد. در صورتی که تیغ ماهی برای مرتبه نخست از بین نرفت، مجدداً این کار را تکرار کنید. جرعه‌های بزرگی از آب در حین بلع آنها بنوشید.
از این درمان افرادی که عاشق کره بادام زمینی هستند خوششان خواهد آمد! بسیار خوب، کره بادام زمینی را روی یک تکه بزرگ نان بمالید. لقمه را در حالی که هنوز به اندازه کافی چسبناک است قورت دهید. اگر کره بادام زمینی در خانه ندارید، آنگاه یک مشت بادام زمینی، بادام، گردو و یا پی‌کان (گردوی آمریکایی) را بجوید. این مغزها حتی پس از جویدن زیاد زبر و درشت باقی می‌مانند و این همان چیزی است که به کمی شل شدن استخوان ماهی کمک می‌کند. این آجیل‌ها را با کمک جرعه‌های بزرگی از آب به پایین گلو هدایت کنید. در صورت لزوم می‌توانید یک بار دیگر آن را امتحان کنید.
مقداری برنج را جوشانده و یا بپزید تا نرم و چسبناک شود. گلوله‌های کوچکی از آن درست کرده و بدون جویدن آن را قورت دهید. به این دلیل که برنج چسبناک است، باید استخوان ماهی را با خود به پایین هدایت کند. فراموش نکنید که پس از قورت دادن برنج جرعه‌های بزرگی از آب بنوشید.
همچنین می‌توانید کمی زیتون را درون یک لیوان آب بجوشانید. این نوشیدنی را در حالی که هنوز داغ است بنوشید. این کار تیغ ماهی را نرم خواهد کرد و موجب شده از گلو به پایین سر بخورد. جایگزین زیتون روغن، خود زیتون خواهد بود. سعی کنید چند جرعه روغن زیتون گرم بنوشید. این کار اثری آرام بخش به جراحات خفیف ناشی از استخوان ماهی خواهد بخشید.
راهکار متداول دیگر نوشیدن سرکه رقیق شده است. همچنین می‌توانید آن را غرغره کنید. این کار موجب نرم شدن تیغ شده و حرکت آن از محل اصلی خود را راحت می‌سازد.
روش آسانتر دیگر نوشیدن نوشابه خواهد بود. این روش مشابه روش روغن زیتون و سرکه عمل می‌کند.
و آخرین و نه کم اهمیت‌ترین راهکار در صورت مؤثر نبودن راه‌های فوق، مراجعه‌ی فوری به پزشک است. ماندن استخوان در گلو به مدت بیش از یک یا دو روز ممکن است موجب بروز عفونتهایی شده که این مشکل را پیچیده‌تر خواهد ساخت.
پس از برطرف شدن تیغ ماهی، درد و ناراحتی نیز پس از مدتی از بین خواهد رفت، اما فراموش نکنید که بررسی کرده که آیا بریدگی و یا خونریزی داخلی وجود دارد و یا خیر. بهترین راه پیشگیری از گیر کردن استخوان ماهی در گلو، برداشتن تمام تیغ‌های ماهی در حین آماده کردن ماهی و یا دقت زیاد در حین خوردن آن است.
همانطور که می‌گویند «آنچه تو را نکشد، قویترت می‌کند». بنابراین از خوردن ماهی صرفه نظر نکنید، این کار شما را نمی‌کشد! تنها شما را محتاط‌تر و قویتر می‌سازد. و مرتبه بعد که این اتفاق افتاد دیگر می‌دانید که چه باید بکنید!

رفع استخوان مانده در گلو, روشهای دفع تیغ ماهی گیر کرده در گلو, درمان استخوان مرغ گیر کرده در گلو,گیر کردن تیغ ماهی در گلو, گیر کردن استخوان مرغ در گلو ,

اگر احساس می کنید یک توده در گلو شما وجود دارد، می تواند نشان از گیر کردن مقدار کمی غذا در گلو باشد. مثلا گیر کردن یک تکه استخوان ماهی در گلو چنین حسی را ایجاد می کند. برای برطرف کردن انسداد جزئی در گلو، شما می توانید با خوردن چیزی نرم آن را برطرف کنید. برای مثال، اگر استخوان ماهی در گلو گیر کرده است جویدن نان سفید تا جایی که به خوبی با بزاق دهان مخلوط و نرم شده، و بلعیدن ناگهانی آن می تواند کمک کننده باشد. رفع استخوان مانده در گلو

برخی پیشنهاد می کنند که برای فرو بردن استخوانی که در گلو گیر کرده است مقدار زیادی کره بادام زمینی را بر روی نان مالیده و سپس نان را بجوید و مثل روش بالا، پس از نرم شدن کامل نان، آن را یکباره ببلعید. به این روش به احتمال زیاد استخوان ماهی به کره گیر کرده و از جای خود حرکت می کند.

شما همچنین می توانید یک قاشق عسل را برای کمک به خلاص شدن از شر غذا و استخوانی که در گلو گیر کرده است، ببلعید. خواص ضد التهابی عسل به تسکین بافت تحریک شده گلو کمک خواهد کرد. راه ساده تر برای از بین بردن احساس گیر کردن چیزی در گلو سرفه های ناگهانی است.

ارسال شده در تاریخ 27 آگوست 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 6,035
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.