رفع ترک پا چگونه ترک پاشنه و پا را ریشه کن و درمان کنیم

رفع ترک پا چگونه ترک پاشنه و پا را ریشه کن کنیم

رفع ترک پا چگونه ترک پاشنه و پا را ریشه کن کنیم

درمان ترک_پا

✅حنا ۲پیمانه
✅کتیرا ۱پیمانه

?با آب باهم مخلوط کرده و شبها روی ترک پا بمالید و با پلاستیک ببنید و جوراب روی آن بپوشید، سریعاً درمان میکند.

پوست کف پا را با دست نکنید!

پوسته‌پوسته شدن کف پا یکی از مشکلاتی است که درراستای خشکی پا به‌وجود می‌آید. البته استفاده از کرم‌های نرم‌کننده بروز این پوسته‌ها را کاهش می‌دهد؛ با این حال گاهی اوقات این پوست‌ها طوری قرار گرفته‌اند که ممکن است برخوردشان با سطح باعث ایجاد درد شود. در این مواقع توصیه می‌شود با وسیله‌ای مثل قیچی‌های کوچک استریل شده پوسته اضافه را بردارند. با دست این پوسته‌ها را نکنید چون احتمال اینکه به پوست بیشتر آسیب وارد شود زیاد است.

رفع ترک پا,چگونه ترک پاشنه را ریشه کن کنیم,درمان ترک پا ,ترک پا را ریشه کن کنیم,داروی گیاهی درمان ترک پا, ترک پاشنه و پا, ,از بین بردن ترک کف پا,درمان خانگی

چرا کف پا خشک می‌شود؟

عواملی مانند اضافه‌وزن، شرایط شغلی و… باعث به‌وجود آمدن ترک‌های کف پا می‌شوند. افرادی که مشکل اضافه‌وزن دارند و در دسته افراد چاق قرار می‌گیرند به‌دلیل فشاری که روی پوست کف پا تحمیل می‌شود پاشنه پای‌شان مستعد به‌وجود آمدن ترک‌های عمیق می‌شود. به‌علاوه شغل‌هایی وجود دارند که به طریقی پوست کف پا در معرض خیسی و رطوبت (پا به‌طور مکرر در معرض خیس شدن و خشک شدن قرار می‌گیرد) یا مواد شوینده قرار می‌گیرد مانند مربیان شنا یا افرادی که در کارخانه‌های قالیشویی کار می‌کنند بیشتر مستعد خشکی پاشنه یا کف پا هستند.رفع ترک پا

ترک پا چطور درمان می‌شود؟

افرادی که با مشکل ترک پاشنه پا مواجه هستند، برای درمان این مشکل باید از چرب‌کننده‌ها و کرم‌ها استفاده کنند، اما بهترین کرم‌ها برای درمان این دسته از مشکلات، کرم‌هایی هستند که خاصیت نرم‌کنندگی بالایی دارند. انواع و اقسام این کرم‌ها با برندهای معتبر در بازار موجود است؛ اما در بعضی مواقع ممکن است متخصص پوست تجویز کرم دست‌ساز را بدهد. در نهایت متخصص پوست تعیین می‌کند که برای درمان، از چه کرم‌هایی استفاده شود، بهتر است. معمولا کرم‌های مخصوص ترک پاشنه پا حاوی ماده‌ای به اسم اوره هستند که درصد اوره آنها حدود 20درصد است که برای درمان ترک‌های پا این مقدار کافی است.

ترک پا را ریشه‌کن کنید

اگر دنبال نتیجه بهتری هستید توصیه می‌شود پاها را در یک تشت آب قرار دهید و بگذارید کف پا خیس بخورد؛ بعد از اینکه پاها را خشک کردید زمانی که رطوبت پوست تبخیر نشده و پوست نمناک است کرم‌های نامبرده را به کف پا بزنید. همچنین توصیه می‌شود بعد از این اقدام برای اثربخشی بهتر کرم‌ها، یک کیسه نایلونی را روی پاهای کرم‌زده بکشید. با این راهکار نتیجه درمانی بهتر خواهد شد. اما اگر شخصی قصد دارد بعد از کرم زدن فعالیت خاصی انجام دهد، برای اینکه کیسه نایلونی مزاحمتی ایجاد نکند توصیه می‌شود روی کیسه مجددا جوراب بپوشد.رفع ترک پا

صندل خزدار ممنوع!

علاوه بر کرم، به افرادی که مشکل ترک پاشنه پا داشته باشند توصیه می‌شود از دمپایی یا صندل‌های رو فرش استفاده کنند. البته توصیه می‌شود از صندل‌ها یا روفرشی‌هایی که پرز (الیاف و خزدار نباشند) دارند، استفاده نشود. صندل‌هایی که خزدار هستند پیشنهاد خوبی برای این دسته از افراد نیستند. توصیه بعدی این است با پای برهنه در محل‌هایی که گرد و خاک وجود دارد حضور پیدا نکنند؛ همان طور که گفته شد ترک‌های پا محل ورود انواع و اقسام مواد از محیط  هستند که هم باعث تشدید ترک پا و هم خارش و التهاب و درد در این ناحیه می‌شوند.

تاثیر سنگ پا در درمان خشکی پا

سنگ پا وسیله‌ای است که از گذشته تا همین امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما درمورد تاثیر سنگ پا در درمان ترک پاشنه پا باید گفت این ترک‌ها بیشتر در افرادی به‌وجود می‌آید که پوست کف پای‌شان کلفت شده باشد. سنگ پا تاحدودی می‌تواند در این زمینه موثر باشد، اما بازهم نیاز به یادآوری است که بهترین و موثرترین روش استفاده از کرم‌های نام برده شده است.

درمان #ترک_پا

✅حنا ۲پیمانه
✅کتیرا ۱پیمانه

?با آب باهم مخلوط کرده و شبها روی ترک پا بمالید و با پلاستیک ببنید و جوراب روی آن بپوشید، سریعاً درمان میکند.

ارسال شده در تاریخ 20 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 2,039
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.