رفع تیرگی زانوها به روشهای خانگی و استفاده از مواد طبیعی

رفع تیرگی زانوها به روشهای خانگی و استفاده از مواد طبیعی

رفع تیرگی زانوها

چطوری تیرگی زانوها رو از بین ببریم؟?

➌ق.غ سرکه را با ➋ق.غ شیر مخلوط و روی زانوهابمالید

-اسید موجود در سرکه و شیر برای برطرف کردن تیرگی و پاکسازی پوست بسیار عالیه

رفع تیرگی زانوها , روشهای خانگی رفع تیرگی زانوها, استفاده از مواد طبیعی برای از بین بردن تیرگی زانو ها ,سفید کردن زانوها,ماسک طبیعی سفید کردن زانوها

ه علاوه، آرنج و زانوی‌مان همواره در حال حرکت هستند و به عنوان یکی از پر تحرک‌ترین مفاصل بدن شناخته می‌شوند. این نواحی متحمل بیش‌ترین حد از اصطکاک می‌شوند، و همین مسئله به تشدید میزان تیرگی پوست این نواحی منجر خواهد شد. هم‌چنین، پوست اطراف آرنج‌ها و زانوها ضخیم‌تر از پوست سایر نقاط بدن است، و بدون داشتن غدد چربی و تامین خون کافی، این پوست به آسانی زبر، خشک، و تیره رنگ می‌شود.

ولی روشن کردن و رفع سیاهی زانو و آرنج آن‌چنان دشوار نیست؛ به خصوص اگر از نحوه‌ی صحیح انجام این کار آگاه باشید. رفع تیرگی زانوها

۱. لیمو

هر گاه صحبت از راه‌های طبیعی برای رفع سیاهی زانو و آرنج به میان می‌آید، نخستین ماده‌ی طبیعی که به ذهن می‌رسد، لیمو است. لیمو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است که آن را به عاملی فوق‌العاده برای سفید کردن و روشن‌تر کردن پوست تبدیل کرده‌اند. استفاده از لیمو نه فقط باعث از بین رفتن سلول‌های مرده‌ای می‌شود که عامل تیرگی پوست هستند، بلکه به بهبود بازتولید سلول‌های سالم نیز کمک می‌کند.

ابتدا باید یک لیمو را از وسط نصف کنید، آن را بچلانید و آب‌اش را خارج کنید. سپس، لیموهای نصف شده را به مدت حداقل ۱۵ دقیقه، با فشار روی پوست تیره‌ی آرنج و زانو بکشید. بعد از آن، ناحیه‌ی مورد نظر را با مقداری مرطوب کننده‌ی ملایم، وازلین، یا ژل پترولیوم مرطوب کنید. به مدت چند ساعت داخل خانه بمانید و از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید. هم‌چنین، در این مدت حتی‌الامکان سعی کنید به این نواحی آب نزنید. این کار را هر روز تکرار کنید تا رنگ آرنج‌ها و زانوهای‌تان روشن‌تر، و پوست این نواحی نرم و لطیف شود.

۲. ترکیب زردچوبه، عسل، و شیر

حاصل ترکیب این مواد سالم و مفید برای پوست، خمیر فوق‌العاده‌ای می‌شود که برای رفع سیاهی زانو و آرنج بسیار مفید است. زردچوبه دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی است و به رفع لک‌های سیاه پوست کمک می‌کند؛ هم‌چنین، شیر نیز می‌تواند باعث روشن شدن پوست شود. عسل نیز به عنوان ماده‌ی مرطوب کننده‌ی بسیار خوبی عمل می‌کند و به طور طبیعی باعث آب رسانی به پوست می‌شود. بنابراین، ترکیب این مواد برای روشن شدن پوست آرنج‌ها و زانوها بسیار موثر خواهد بود.

برای این کار لازم است زردچوبه، عسل، و شیر را با مقادیر مساوی با یکدیگر ترکیب کنید و آن‌قدر به هم بزنید تا به خمیر نرمی تبدیل شوند. این خمیر را روی نواحی تیره‌ی آرنج و زانو بمالید و با حرکات دورانی ماساژ دهید. اجازه‌ دهید این ترکیب به مدت حداقل ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب بشویید. این کار را هر هفته تکرار کنید تا پوست آرنج و زانوی‌تان به سرعت روشن شود.

۳. روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل نیز یکی دیگر از راه‌های موثر و طبیعی برای رفع سیاهی زانو و آرنج است که قرن‌ها کاربرد داشته است. این روش درمانی، به خصوص برای آدم‌هایی بسیار مناسب است که دارای پوستی خشک هستند؛ زیرا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل، آن را به عاملی قدرتمند و عالی برای آب رسانی و افزایش رطوبت پوست تبدیل کرده‌اند. ویتامین E موجود در روغن نارگیل نیز به ترمیم پوست آسیب دیده و روشن‌تر شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

می‌توانید روغن نارگیل را به تنهایی استفاده کنید، یا این‌که مقداری پودر گردو نیز به آن بیفزایید تا تاثیرش بیش‌تر شود. ابتدا باید با ترکیب روغن نارگیل و پودر گردو، خمیر غلیظی تهیه کنید. از این خمیر به عنوان ماده‌ی شوینده و لایه‌ بردار برای پوست تیره‌ی آرنج و زانو استفاده کنید. اجازه دهید این خمیر ۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب بشویید. هم‌چنین می‌توانید روغن نارگیل را هر روز، بعد از دوش گرفتن و قبل از خواب، روی نواحی تیره‌ی پوست‌تان بمالید. رفع تیرگی زانوها

روغن نارگیل برای تیرگی آرنج و زانو

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن های آبرسان و مرطوب کننده پوست به شمار می رود. این روغن حاوی ویتامین E است که پوست را ترمیم و باعث روشن شدن و از بین رفتن خشکی پوست می شود.

مواد مورد نیاز

  • روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری
  • پودر گردو یک قاشق غذاخوری

روش کار

روغن نارگیل و پودر گردو را با یکدیگر مخلوط کرده تا خمیر سفتی ایجاد شود. این خمیر را به صورت یک اسکراب دو تا سه دقیقه روی زانو و آرنج خود بزنید. سپس با آب بشویید. همچنین بعد از حمام روزانه روغن نارگیل را روی زانو و آرنج خود بزنید. اینکار را سه بار در هفته قبل از رفتن به رختخواب تکرار کنید.

۴. ترکیب جوش شیرین و شیر

جوش شیرین ماده‌ی لایه‌ بردار بسیار خوبی است که می‌تواند پوست‌تان را عمیقا پاکسازی کند و سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرد. از سویی دیگر، وجود اسید لاکتیک و آمینو اسیدها در شیر به نرمی و تغذیه‌ی پوست کمک می‌کند. هم‌چنین، شیر حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است که باعث حفظ سلامتی و درخشندگی پوست‌تان می‌شوند.

ابتدا باید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری شیر را با هم ترکیب کنید. سپس آن را روی نواحی تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید و پوست تیره‌تان را با حرکات دورانی بسایید. اجازه‌ دهید این ترکیب ۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب بشویید. این روش برای رفع مشکل تجمع رنگدانه‌ها روی پوست بسیار مناسب است، و برای خلاصی از شر این مشکل می‌توانید یک روز در میان از آن استفاده کنید.

۵. ترکیب روغن زیتون و شکر

خاصیت لایه برداری شکر برای رفع سلول‌های تیره‌ی پوست بسیار موثر است؛ این خاصیت برای خلاصی از شر تیرگی و سیاهی آرنج و زانو بسیار اهمیت دارد. روغن زیتون نیز از جمله مواد طبیعی مرطوب کننده‌ای است که می‌توانند به نرم شدن پوست‌های زبر و خشن کمک کنند. از این رو، ترکیب شکر و روغن زیتون به شکلی بسیار موثر باعث تغذیه و آب رسانی به پوست می‌شود.

ابتدا باید ۲ قاشق غذاخوری شکر و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و به خوبی به هم بزنید. این ترکیب را روی پوست تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید و به مدت حدود ۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس، پوست‌تان را با آب بشویید. برای کسب بهترین نتیجه، می‌توانید این روش را یک روز در میان به اجرا بگذارید.

۶. ترکیب آب لیمو، روغن زیتون، و نمک

پیش‌تر در مورد تاثیر مثبت لیمو و روغن زیتون در روشن شدن پوست تیره صحبت کردیم. از این رو، وقتی این دو ماده را به همراه نمک با یکدیگر ترکیب می‌کنیم، حاصل این ترکیب به یکی دیگر از داروهای طبیعی فوق‌العاده برای رفع سیاهی زانو و آرنج تبدیل می‌شود.

برای این کار باید ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقداری نمک ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه با فشاری ملایم روی آرنج‌ها و زانوهای‌تان بمالید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه‌تان برسید. با وجود این، اگر در نواحی آرنج و زانوی‌تان دچار بریدگی یا جراحت هستید، از این روش درمانی استفاده نکنید.

۷. سیب زمینی برای رفع سیاهی زانو و آرنج

از سیب زمینی نیز می‌توان برای خلاصی از شر تیرگی و سیاهی آرنج و زانو استفاده کرد. سیب زمینی دارای خاصیت سفید کنندگی است و می‌تواند باعث تغذیه و روشنی پوست تیره و ضعیف نواحی آرنج و زانو شود.

به این منظور، باید برش‌های ضخیمی از سیب زمینی را به مدت چند دقیقه با فشار روی پوست تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید. اجازه دهید آب سیب زمینی به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب بشویید. استفاده‌ی روزانه از سیب زمینی باعث نرمی پوست آرنج و زانو، و هم‌چنین روشن شدن رنگ پوست این نواحی می‌شود.

8.روغن بادام 

روغن بادام سرشار از ویتامین E می باشد. این روغن موجب ترمیم و روشنی پوست شده و تیرگی آرنج و زانو را به خوبی از بین می برد.

روش کار

چند قطره روغن بادام را روی انگشتان خود ریخته و دو تا سه دقیقه روی زانو و آرنج خود ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود. روغن بادام را روزانه در دو وعده صبح و شب مورد استفاده قرار دهید.

9.سنگ پا

می توان به کمک سنگ پا، پوست مرده و تیره سر زانو و آرنج را به خوبی لایه برداری نمود. رفع تیرگی زانوها

روش کار

یک حمام آب گرم بگیرید. سپس با استفاده از سنگ پا، به صورت دورانی روی زانو و آرنج خود حرکت کنید. سپس پوست آن قسمت را با آب بشویید. زانو و آرنج خود را دو یا سه بار در هفته با این روش اسکراب نمایید.

10. استفاده از شکر به عنوان لایه بردار

شکر یک لایه بردار قوی به شمار می رود که باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست و سفیدی آن می شود. ترکیب شکر با روغن زیتون یک اسکراب بسیار مناسب را ایجاد کرده که علاوه بر لایه برداری باعث تغذیه پوست نیز می شود.

مواد مورد نیاز

شکر دو قاشق غذاخوری

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

روش کار

شکر و روغن زیتون را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. مخلوط را روی آرنج و زانو بزنید. به مدت 5 دقیقه به صورت دورانی پوست خود را ماساژ دهید. سپس با آب بشویید. این روش را روزانه به صورت دائم برای گرفتن نتیجه مطلوب تکرار کنید.

ارسال شده در تاریخ 3 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 993
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.