تسکین خارش پوست در فصل بهار رفع و بهبود حساسیت فصلی

تسکین خارش پوست در فصل بهار بهبود حساسیت فصلی

تسکین خارش پوست در فصل بهار

خوردن گیاه خرفه به ‌عنوان سبزی خوردن در وعده‌های غذایی، تأثیر بسیار زیادی در درمان خارش ‌های فصل بهار و از بین ‌رفتن تلخی دهان در این فصل دارد

تسکین خارش پوست در فصل بهار, رفع و بهبود حساسیت فصلی,رفع خارش پوست در فصل بهار,بهبود خارش پوست در بهار, حساسیت در فصل بهار,
توصیه‌های درمانی و پیشگیرانه
ـ پوشش کامل پوست مناطق حساس بدن با لباس رنگ روشن، سبک و نخی که اخیرا دچار خارش شده (لباس آستین بلند، دستکش نخی، پیراهن یقه‌دار، بسته نگه داشتن پیراهن در مناطق گردن و سینه و استفاده از کلاه لبه‌دار برای جلوگیری از تابش نور آفتاب به گردن و گوش‌ها)
ـ استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با فاکتور محافظتی 30 یا بالاتر برای صورت، گوش‌ها و پشت دست‌ها و تجدید هر 3 تا 4 ساعت اگر در فضای باز و آفتابی هستید.
تسکین خارش پوست در فصل بهار

نعنای تازه بخورید
یکی از بهترین گیاهان دارویی که می تواند میزان خارش و درد ناشی از ابتلا به کهیر را در بدن بیمار کاهش دهد گیاه نعناست. درمانگران طب سنتی مصرف این گیاه به صورت تازه به همراه وعده های غذایی یا میان وده را در کاهش میزان خارش و درد کهیر بسیار موثر میدانند. این گروه حتی نوشیدن چای نعنای تازه را در بهبود این عوارض بسیار موثر می دانند.
 حمام آرامش بخش
یکی از بهترین شیوه های تسکین خارش و سوزش ناشی از کهیر حمام کردن با بلغور جوی دو سر است. برای انجام این کار کافی است 2 فنجان بلغور جوی دوسر را به یک وان آب نیمه ولرم اضافه کنید و پس از خیس خوردن بلغور در آن به مدت 20 دقیقه درون این وان دراز بکشید. قرار گرفتن در این وان به شما کمک می کند تا بخش زیادی از فشارهای ناشی از سوزش و خارش پوست خود را کنار بگذارید و راحت تر مراحل درمان این بیماری را تحمل کنید.

 آلوورا آثار را از بین می برد
بسیاری از خانمها با خواص درمانی گیاه آلوورا و ژل آن آشنایی دارند و از فواید آن در درمان برخی از بیماری های پوستی مانند سوختگی،بریدگی ها و آفتاب سوختگی ها آگاهی دارند، اما شاید کمتر درباره خواص درمانی و تسکین دهنده این گیاه برای کنترل و درمان کهیر بدانند.
ژل 99درصد گیاه آلوورا یکی از بهترین داروهای طبیعی برای از بین بردن تیرگی ها و قرمزی بجای مانده کهیر بسیار مناسب است. البته توجه و اطمینان داشته باشید که ژلی که تهیه می کنید کاملا خالص و بدون افزودنی های دیگر باشد.
مالیدن این ژل روی آثار به جای مانده از کهیر در مناطق آسیب دیده، موجب درمان، بهبود تیرگی و قرمزی پوست می شود. این ژل می تواند در کمتر از یک هفته آثار باقیمانده روی پوست را درمان کند.
  کمپرس شیر و تسکین درد
افراد مبتلا به کهیر در اوقاتی که این بیماری به شدت خود می رسد، درد زیادی را در بدن شان احساس می کنند.
این افراد می توانند برای کاهش میزان درد و خارش در بدن شان از کمپرس شیر استفاده کنند.
برای این منظور کافی است مقداری شیر سرد را با آب مخلوط کرده و درون ظرفی بریزند و یک دستمال نخی تمیز را به شیر آغشته کرده و آن را روی موضع مبتلا به کهیر بگذارند. بهترین میزان برای ترکیب آب و شیر آن است که یک چهارم ظرف را شیر و 3 چهارم باقیمانده را آب سرد اضافه کنید.
البته باید مراقب بود تا آب

مشکلات پوستی ناشی از فعالیت‌های شغلی در فصل بهار

• بیماری‌های کارگران ساختمانی: فصل بهار شروع ساخت‌وساز مجدد ساختمان‌ها و کار و فعالیت کارگران ساختمانی است. یک بیماری پوستی بسیار مهم بین کارگران ساختمانی درماتیت یا اگزمای سیمانی است. کارگرانی که دچار این مشکل پوستی می‌شوند باید شغلشان را تغییر دهند زیرا اگر کارگری به سیمان حساس باشد و بار اول در تماس با سیمان دچار عارضه شود و رعایت نکند دفعه‌های بعد حتی وقتی از کنار ساختمان در حال ساخت عبور و گردوخاک حاصل از آن را در محیط استنشاق می‏کند، دچار عارضه‌ اگزمای سیمانی خواهد شد. تسکین خارش پوست در فصل بهار

بعضی از افراد هم پس از مراجعه به کلینیک‌های پوست از خارش شدید بدن به‌خصوص در فصل بهار و تابستان شکایت می‌کنند در حالی که هیچ مشکل داخلی خاصی ندارند اما در شرح‌حالشان مشخص می‌شود در نزدیکی محل زندگی‌شان کار ساخت‌وساز ساختمان انجام می‌شود. در واقع استنشاق گردوخاک کار ساختمان‌سازی که وارد محیط خانه آنها می‌شود از یک طرف و پتانسیل درونی موجود در فرد، باعث ابتلای او به اگزما می‌شود.

پیشگیری: هنگام کار با مواد ساختمانی حتما دستکش بپوشید، ماسک بزنید یا از کنار ساختمان‏های در حال ساخت عبور نکنید.

• بیماری‌‌های دامداران: فصل بهار فصل فعالیت دامداران و شروع جابجایی، ییلاق و قشلاق، تراشیدن موی دام‌ها، مراقبت از زادوولدشان و… است در نتیجه تماس پوستی آنها با حیوانات افزایش می‌یابد. در نتیجه بیماری‌های قارچی مشترک بین‌ حیوان و انسان بین دامداران بیشتر دیده می‌شود.

نکته مهم اینکه شدت بیماری قارچ‌های حیوانی بسیار شدیدتر از قارچ‌های ساده است و فرد را دچار عفونت‌های وسیع و گسترده می‌کند و بیماران باید علاوه بر مصرف داروهای ضدقارچ از آنتی‌بیوتیک استفاده کنند.

پیشگیری: توصیه مهم به همه دامداران این است که حتما با پوشش کافی و با دستکش مناسب به سمت دام‌هایشان بروند و پس از کار حتما دست‌هایشان را با آب و صابون بشویند و ضدعفونی‌ کنند و از بردن لباس‌های کار به خانه جدا بپرهیزند زیرا می‌توانند به راحتی بیماری را به داخل خانه و خانواده منتقل کنند.

• بیماری‌‌های ورزشکاران: با توجه به هوای معتدل بهاری فعالیت‌های ورزشی در فصل بهار افزایش پیدا می‌کند و افرادی که تمایل بیشتری به انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی دارند بیشتر عرق می‏کنند. بیماری‌هایی که با تعریق بدن در ارتباط هستند شامل فعالیت قارچ‌های سطحی ورسیکالر است که ضایعه‌هایی را در پوست ایجاد می‏کند.

حتما شنیده‌اید بعضی از افراد به دلیل ورزش یا پیاده‌روی در فصل بهار، دچار راش‏ها یا سوختگی کشاله ران می‌شوند. علت این بیماری عرق‌کردن در ناحیه کشاله ران است. از طرفی پوست این ناحیه بهم ساییده شده و التهاب و ناراحتی را دوچندان می‏کند و فرد هنگام راه رفتن اذیت می‌شود. از سوی دیگر مواد موجود در عرق از جمله کلرورسدیم باعث می‌شود کشاله ران یا زیر بغل دچار سوختگی و ناراحتی شود و مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند.

پیشگیری: بعد از هر فعالیت ورزشی استحمام و خوب خودتان را خشک کنید و لباس‌های نخی گشاد بپوشید.

• بیماری‌های کشاورزان: با شروع فصل بهار کشاورزی و تماس با انواع سموم و به‌خصوص کار و تلاش زیر نور آفتاب شاهد بیماری‌های پوستی مختلفی در بین کشاورزان هستیم.

ارسال شده در تاریخ 27 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,134
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.