رفع درد پاشنه و کف پا بررسی عوامل ایجاد کننده درد در پاشنه پا

رفع درد پاشنه و کف پا بررسی عوامل ایجاد کننده درد در پاشنه پا

رفع درد پاشنه

رفع درد کف پا?

?? وسط 1 ملحفه را زیر پنجه پا قرار داده و دو طرف آن را بگیرید
?? با دو دست ملحفه را به سمت خود بکشید تا کف پا به سمت بالا بیاید (زانوها صاف)
?? 30ثانیه نگهدارید و تکرار کنید

علت درد پاشنه پا چیست و چطور درمان می شود؟

پا و مچ پای شما از ۲۶ استخوان، ۳۳ مفصل و بیش از ۱۰۰ تاندون تشکیل شده است. پاشنه پای شما بزرگترین استخوان این قسمت است.

اگر از پاشنه پای خود بیش از حد استفاده کنید یا آسیب ببینید، ممکن است درد پاشنه پا را حس کنید. این درد ممکن است خفیف باشد و گاهی ناتوان کننده می شود. اگر درمان‌های ساده خانگی درد را تسکین ندهد، لازم است برای تشخیص علت به پزشک مراجعه کنید.رفع درد پاشنه

رفع درد پاشنه وکف پا,پیشگیری از درد پاشنه پا,علائم درد پاشنه وکف پا,درمان درد پاشنه وکف پا,ورزش برای درد پاشنه پماد درد پاشنه وکف پا,روش های درمان درد کف پا

راه ها و روش های درمان التهاب فاشیای کف پا یا درد پاشنه
  •  استراحت

  • کمپرس سرما: سرما باعث کاهش التهاب در محل می شود و منجر به کاهش درد در پاشنه می شود.

  • انجام ورزش های مناسب: ورزشهای کششی عضلات ساق و کف پا باعث کاهش درد در ناحیه پاشنه می شود. بهتر است ورزشها در اوایل صبح انجام گیرد و به مدت حداقل 20 ثانیه نگه داشته شود.

رایج ترین علل درد پاشنه پا

– فاستئیت پلانتار Plantar fasciitis : فاستئیت پلانتار زمانی رخ می دهد که فشار زیادی به پا وارد شده و به رباط کف پا یا رباط فاشیای پلانتار* plantar fascia آسیب رسانده و باعث درد و سفتی در این قسمت می شود.

– پیچ خوردگی ها و فشارها: پیچ خوردگی ها آسیب هایی هستند که اغلب در نتیجه فعالیت های جسمی به بدن وارد می شوند. این آسیب ها رایج هستند و از خفیف تا شدید وجود دارند.رفع درد پاشنه

– شکستگی: شکستگی استخوان این قسمت نیز باعث بروز درد می شود. این وضعیت یک شرایط اورژانسی محسوب می شود و نیاز به درمان فوری دارد.

– التهاب تاندون آشیل Achilles tendonitis : التهاب تاندون آشیل زمانی رخ می دهد که تاندون آشیل، تاندونی که ساق پا را به پاشنه پا متصل می کند، دردناک یا ملتهب شود، علت آن استفاده زیاد یا صدمه است.

– بورسیت Bursitis : التهاب بورس هاست. بورس ها Bursae کیسه های پر شده از مایع هستند که در اطراف مفاصل یافت می شوند. این کیسه ها منطقه ای که تاندون ها، پوست و بافت عضلات به استخوان ها می رسند را احاطه کرده اند. (بورس ها از اصطکاک بین استخوان ها و سایر بافت ها جلوگیری می کنند).

– اسپوندیلیت آنکیلوزان یا آنکیلوزانیا Ankylosing spondylitis : این نوع آرتریت در درجه اول ستون فقرات را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث التهاب شدید مهره ها می شود که ممکن است منجر به درد مزمن و ناتوانی فرد شود.

– استئوکندروز Osteochondroses : این اختلالات به طور مستقیم بر روی رشد استخوان ها در کودکان و نوجوانان تاثیر می گذارد.رفع درد پاشنه

– آرتریت واکنشی Reactive arthritis : یک عفونت در بدن می تواند عامل شروع این نوع آرتریت باشد. (به دنبال یک عفونت در یک قسمت از بدن در مفصلی دور از آن التهاب ایجاد می شود).

*رباط فاشیای پلانتار plantar fascia : فاشیای پلانتار یک بافت ضخیم در کف پاست که استخوان پاشنه پا را به انگشت های پا متصل می کند و قوس پا را ایجاد می کند. زمانی که این بافت ملتهب می شود نام مشکل فاستئیت پلانتارنامیده می شود.

رفع درد پاشنه وکف پا,پیشگیری از درد پاشنه پا,علائم درد پاشنه وکف پا,درمان درد پاشنه وکف پا,ورزش برای درد پاشنه پماد درد پاشنه وکف پا,روش های درمان درد کف پا

برترین درمان خانگی طبیعی برای درد پاشنه پا ناشی از التهاب غلاف کف پا

 زنجبیل و رفع درد پاشنه

زنجبیل تازه با طعم تند و تیزش، در مقایسه با بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌های رایج، اثر مقابله‌ای قدرتمندی در برابر اکسید شدن چربی دارد. اجزای موجود در زنجبیل بعد از جذب شدن در بدن نیز می‌توانند تشکیل مواد چربی را از طریق اکسیداسیون در بدن مهار کنند؛ از این رو، زنجبیل می‌تواند اثر ضد پیری داشته باشد و طول عمر را افزایش دهد.

زنجبیل دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند جهت درمان روماتیسم مفصلی، پوکی استخوان و سایر اختلالات ماهیچه‌ای در بدن کاربرد داشته باشد. نوشیدن دمنوش زنجبیل و هم‌چنین قرار دادن دست‌ها و پاها در آب زنجبیل رقیق شده، در هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یک بار، می‌تواند به درمان آرتروز کمک کند. این روش درمانی می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای علائم درد و تورم را کاهش دهد. مواد شیمیایی موجود در زنجبیل به مهار بیوسنتز پروستاگلاندین التهابی کمک می‌کنند.

ریشه بادمجان

استفاده از ریشه‌ی بادمجان نیز یکی دیگر از درمان های خانگی برای درد پاشنه پا ناشی التهاب غلاف کف پا به شمار می‌رود. این روش درمانی متعلق به کشورهای خاور دور است.

جهت به کار گیری این روش، لطفا مراحل زیر را طی کنید:

الف. ریشه‌های بادمجان را خوب بشویید و بگذارید به مدت ۲ الی ۳ روز در مکان مناسبی خشک شوند.
ب. سپس، مقداری از این ریشه‌ها را در ظرف آب بریزید و حدود ۲۰ دقیقه آن را بجوشانید.
پ. ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی از داغی‌اش کاسته شود.
ت. پاهای‌تان را به مدت یک ساعت در آب گرم حاوی ریشه‌ی بادمجان قرار دهید. این کار را روزی دو بار انجام دهید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

ارسال شده در تاریخ 12 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,323
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.