رفع عرق سوز شدن درمان های خانگی برای بهبود عرق سوز شدن

رفع عرق سوز شدن درمان های خانگی برای بهبود عرق سوز شدن

رفع عرق سوز شدن

۲ق آب لیمو ترش را در ۱لیوان آب سرد حل کنید یک عدد خیار را قطعه قطعه کرده ودر محلول گذاشته وچند دقیقه بعد روی پوست قرار دهید ( تکرار ۲تا ۳ بار در روز )

رفع عرق سوز شدن, درمان های خانگی برای بهبود عرق سوز شدن,علت عرق سوز شدن, علائمعرق سوز شدن, بهبود عرق سوز شدن,درمان عرق سوز شدن,پیشگیری از عرق سوز شدن

پیشگیری از عرق سوز شدن خیلی مهم است. اگر پوست در معرض جریان هوا قرار بگیرد، احتمال انسداد مجاری غدد تعرق و التهاب کاهش می‌یابد. برای پرهیز از عرق سوز شدن می‌توان از راهکارهای زیر استفاده کرد:

پرهیز از ورزش کردن در محیط گرم و مرطوب؛
استفاده از لباس‌هایی از جنس‌هایی مانند نخ با منافذ گردش هوا؛
استفاده از سیستم تهویه؛
استحمام و دوش گرفتن برای جلوگیری از انسداد غدد تعرق؛
نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز
خوابیدن در مکانی سرد با تهویه مناسب
کاهش وزن برای جلوگیری از اصطکاک سطوح پرچربی بدن با هم.

استفاده از فَن و تهویه برای به‌گردش‌درآوردن هوا فکر خوبی است. باید دقت کنید که پوست‌ نوزادان و کودکان باید در معرض جریان هوا باشد، اما نباید سردشان شود و بدن‌شان از حالت گرم خارج گردد. نباید آنها را در پتو و قنداق و… خیلی سفت ببندید. افرادی که حرکت زیادی ندارند، مانند معلولین، افراد مُسن، کسانی که ضعف حرکت دارند و… را حرکت بدهید تا بدن‌شان در معرض گردش هوا قرار بگیرد.
در دمای بالا چطور از خود محافظت کنید؟

بدن در معرض هوای گرم خود را تطبیق می‌دهد، اما این مطابقت کمی طول می‌کشد. وقتی درحال کار، ورزش یا بازی هستید، فقط دما نیست که باید با محیط مطابقت یابد. علاوه بر شاخص گرما، رطوبت هم روی بدن اثرگذار است و درصورتی‌که رطوبت بالا باشد، عرق نمی‌تواند از روی پوست تبخیر بشود. درواقع، وقتی هوا تا جایی که می‌تواند، ذرات آب را در خود نگه می‌دارد، امکان خنک شدن بدن وجود نخواهد داشت و ذرات عرق از روی پوست بخار نمی‌شوند. برای پیشگیری از مشکلات ناشی از گرما باید از کار و فعالیت در چنین محیطی بپرهیزید. سعی کنید در میان فعالیت‌هایتان به خود استراحت‌های متعدد بدهید و مایعات و آب زیادی بنوشید.

ازجمله عوارض ناشی از گرما می‌توان به سرگیجه، حالت تهوع و بی حالی اشاره کرد. برای پرهیز از مشکلات جدی‌تری چون سکته‌ی گرما، انقباضات گرمایی و تحلیل رفتن ناشی از گرما باید آب و مایعات زیادی بنوشید و با خنک کردن بدن از گرما دور بمانید.
درمان‌های خانگی برای عرق‌ سوز شدن

تابستان همان‌قدر که می‌تواند، جذاب و دوست‌داشتنی باشد، برای عده‌ای حکم کابوس را پیدا می‌کند، اما درمان‌های خانگی می‌توانند بسیار مفید واقع شوند. مثلا به موارد زیر دقت کنید:

کُمپرس آب سرد جهت رفع عرق سوز شدن

اگر در ناحیه‌ای که عرق‌سوز شده است، کمپرس آب سرد بگذارید، سریعا حالت خارش، التهاب و عرق سوز شدن بهبود پیدا می‌کند. برای درست کردن کمپرس آب سرد هم لازم است چند قطعه یخی را که به‌شکل مکعب هستند، درون پارچه‌ای بپیچید و آنها را به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ناحیه‌ای که عرق‌سوز شده، قرار بدهید. به‌مدت ۲ تا ۳ روز، این کار را در هر ۴ تا ۶ ساعت تکرار کنید. کمپرس آب سرد از پخش شدن حالت عرق‌سوزی بین اعضای بدن جلوگیری می‌کند و برای بهبود وضعیت هم مؤثر است.

روش دیگر این است که پارچه‌ای نخی را درون آب سرد فرو کنید و بعد آن را بچلانید تا آب‌های اضافه خارج شوند. سپس پارچه را به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی نواحی بدن که عرق‌سوز شده، قرار بدهید. این کار را در طول هفته، ۳ تا ۴ بار در روز ادامه بدهید. برای کاهش عوارض عرق سوز شدن هم می‌توانید حمام یا دوش آب سرد بگیرید.

آلوئه‌ورا

از جمله خواص آلوئه‌ورا می‌توان به ضدالتهاب بودن، تسکین‌دهندگی و خنک‌کنندگی آن اشاره کرد. همچنین ماده‌ای مفید برای درمان عرق سوز شدن تلقی می‌شود. ژل آلوئه‌ورا را که از برگ آن استخراج می‌شود، روی نواحی عرق‌سوز شده بگذارید. بعد اجازه بدهید که ژل حداقل به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس دوش آب سرد بگیرید. در طول هفته، حداقل ۲ بار در روز این کار را تکرار کنید. رفع عرق سوز شدن

سرکه سیب

در میان داروهای خانگی برتر برای درمان راش‌های روی صورت و گردن، سرکه سیب ممکن است برای کسانی که از عرق سوز در تمام سنین رنج می‌برند، بهترین باشد! در واقع، این ماده به طور گسترده‌ای در پخت و پز روزانه‌ی بسیاری از خانواده‌ها در جهان استفاده می‌شود. با توجه به تحقیقاتی که در مورد کاربردهای سرکه سیب بر روی پوست صورت گرفته، استفاده از سرکه سیب یک درمان خانگی عالی است که می‌تواند به کاهش خارش پوست کمک کند و همزمان راش پوستی را نیز کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، اسید استیک موجود در سرکه سیب می‌تواند به از بین بردن عفونت‌های پوستی که می‌توانند علت بروز مشکلات پوستی، از جمله عرق سوز باشند، کمک می‌کند. مراحل ساده‌ی زیر را با استفاده از سرکه سیب امتحان کنید تا به درمان عرق سوز شدن در نواحی صورت و گردن‌تان بپردازید. رفع عرق سوز شدن

روش استفاده از سرکه سیب جهت درمان عرق سوز شدن روی صورت و گردن

– یک تکه پنبه‌ی تمیز را در سرکه سیب خیس کنید و سپس آن را به طور مستقیم روی نواحی آلوده‌ی پوست‌تان استعمال کنید.
– اجازه بدهید حدود ۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید.
– این روش را چند بار به مدت ۲ تا ۳ روز و به صورت روزانه یا تا زمانی که متوجه شدید راش‌ها از بین رفته‌اند، انجام بدهید.

* توجه: از آن‌جایی که استفاده از سرکه سیب می‌تواند منجر به تحریک پوست شود، قبل از استعمال آن بر روی نواحی آلوده‌ی پوست، از آب برای رقیق کردن آن استفاده کنید. اگر سوزش پوست باز هم رخ بدهد، باید سایر داروهای طبیعی را برای حل مشکل راش‌های روی صورت و گردن امتحان کنید.

جوش شیرین رفع عرق سوز شدن

جوش شیرین نیز به عنوان یکی دیگر از داروهای خوب برای درمان‌ عرق سوز در خانه شناخته شده‌است که باید بدانید و حتما امتحان کنید. زمانی که در حمام هستید، می‌توانید مقداری جوش شیرین استفاده کنید تا بتوانید به طور موثر عرق سوز روی صورت و گردن را برطرف کنید. روش دیگر این است که می‌توانید قبل از حمام، ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب داخل وان مخلوط کنید. در حقیقت، جوش شیرین در کاهش قرمزی و خارش پوست بسیار موثر است.

 

ارسال شده در تاریخ 11 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,312
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.