رفع و درمان یبوست روش ها و درمان های خانگی یبوست مزمن

رفع و درمان یبوست روش ها و درمان های خانگی یبوست مزمن

رفع و درمان یبوست

#درمان_یبوست_مزمن

کشمش خیس خورده روده را به حرکت وا می‌دارد

کشمش سرشار از فیبر است. در حقیقت، بدن انسان نمی‌تواند فیبر را هضم کند، بنابراین فیبر بر حجم مدفوع می‌افزاید و باعث می‌شود در مجاری گوارش حرکت آسان‌تری داشته باشد. از این رو، مصرف کشمش به جذب آب از مجاری گوارش کمک می‌کند و باعث نرم‌تر شدن مدفوع و موادی می‌شود که در اثر سفتی و خشکی به سختی در روده‌ها حرکت می‌کنند. توصیه می‌شود برای افزایش میزان آب در دستگاه گوارش به همراه کشمش خیس خورده، مقداری آب نیز بنوشید.

اسفرزه

✅یک قاشق مربا خوری اسفرزه را به مدت ۵دقیقه در داخل یک لیوان آب جوش بریزید زمانی که مقدار کمی ولرم شد ولی همچنان رو به گرماست ( دمای آن از ولرم بیشتر و از داغی کمتر باشد)
✅روزی دو سه لیوان میل نمایید تا پس از مدتی مشکل برطرف شود

رفع و درمان یبوست,روش های خانگی یبوست مزمن,درمان یبوست,درمان های خانگی یبوست مزمن,ورزش و یبوست,همه چیز درباره یبوست,تاثیر آب خوردن بر یبوست,غذای مفید یبوست

رفع و درمان یبوست

داروهای طبیعی پیشگیری از یبوست عبارتند از:

نوشیدن مایعات گرم؛
مصرف پروبیوتیک؛
مصرف آلوئه‌ ورا و …

مواد غذایی مناسب برای درمان یبوست
۱. مواد غذایی با فیبر بالا

شامل میوه‌ها و سبزیجات خام، لوبیا، آجیل و دانه‌ها که باید در رژیم غذایی روزانه قرار گیرند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا فهرستی از بهترین منابع فیبر غذایی را تهیه کرده است:

انواع لوبیا، حبوبات، سیب زمینی شیرین، سیب، گلابی، انواع توت، آلو، آووکادو، چیا و تخم کتان، غلات ۱۰۰ درصد فرآوری نشده، کلم بروکلی، سبزیجات پخته و کدو حلوایی.

آب آشامیدنی زیاد نوشیدن:
در طول روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا از ایجاد ییوست جلوگیری کند.
عوامل پر کننده:
اضافه کردن اینها به رژیم غذایی شما ، میتواند به کاهش یبوست کمک کند و باعث شود که مدفوع راحتتر خارج شودمانند:سبوس گندم.
 همه چیز درباره یبوست
ورزش منظم:
می تواند، فرآیندهای بدن شما را منظم تر کندکه عبور مدفوع یکی از این فرآیندها می باشد.

روغن… روغن فقط ماشین را به راه نمی‌اندازد!

 

روغن زیتون خالص، چیزی بیش از یک چربی سالم و خوشمزه است. این ماده‌ی خوراکی همچنین می‌تواند کمک کند یبوست‌تان از بین برود. زمانی که بافت و قوام روغن زیتون را در نظر بگیرید، این موضوع تعجب‌آور به نظر نمی‌رسد. این روغن عملا نمونه‌ی بارزی از درمان خانگی یبوست است. روغن زیتون دستگاه گوارش‌تان را تحریک می‌کند، و به این ترتیب کمک می‌کند تا چیزها در روده‌ی بزرگ‌تان حرکت کنند. مصرف منظم روغن زیتون از بروز مجدد یبوست جلوگیری می‌کند.

رفع و درمان یبوست,روش های خانگی یبوست مزمن,درمان یبوست,درمان های خانگی یبوست مزمن,ورزش و یبوست,همه چیز درباره یبوست,تاثیر آب خوردن بر یبوست,غذای مفید یبوست

مواد لازم

-۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
-۱ قاشق چای خوری آب لیمو (اختیاری)

روش مصرف

صبح‌ها یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بخورید. بهتر این است که این کار را با معده‌ی خالی انجام دهید، بنابراین آن را قبل از خوردن هر چیز دیگری بخورید. اگر فراموش کردید، تا زمانی صبر کنید که مدتی گذشته باشد و چیزی نخورده باشید. اگر دوست دارید می‌توانید آن را با کمی آب لیمو مخلوط کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد (آب لیمو نیز به عنوان یک درمان خانگی یبوست عمل می‌کند.)رفع و درمان یبوست

اسفناج خام و پخته مجرای گوارش را پاکسازی و بازسازی می کند

اسفناج برای سلامت و عملکرد مناسب دستگاه گوارش‌تان بسیار مفید است؛ به ویژه زمانی که به یبوست مبتلا می‌شوید. اسفناج خام حاوی ترکیبات فراوانی است که می‌توانند سراسر مجاری گوارشی‌تان را پاکسازی، ترمیم، و بازسازی کنند. افزودن اسفناج به رژیم غذایی روزانه یکی دیگر از موثرترین راه های درمان خانگی یبوست در بزرگسالان است که لازم بود در این فهرست به آن اشاره کنیم. می‌توانید بسته به سلیقه یا غذای مورد نظرتان اسفناج را به صورت خام یا پخته استفاده کنید. چنان‌چه از یبوست شدید رنج می‌برید، لازم است ترکیبی از نصف لیوان آب اسفناج خام و نصف لیوان آب خنک را روزی دو مرتبه نوش جان کنید. این کار را به مدت چند روز ادامه دهید تا از شر یبوست رهایی یابید.

تخم رازیانه همه کاره در درمان بیماری های گوارشی است

تخم رازیانه در درمان ناراحتی‌های گوارشی نظیر نفخ، سوء هاضمه، سندرم روده‌ی تحریک پذیر، و یبوست بسیار مفید و موثر است؛ زیرا باعث حرکت نرم ماهیچه‌های داخل مجاری گوارشی می‌شود.

رفع و درمان یبوست  روغن کرچک اجابت مزاج را بهبود می دهد

روغن کرچک ملین محرکی است که می‌تواند به تحریک روده‌ی بزرگ و کوچک، و هم‌چنین بهبود وضعیت اجابت مزاج کمک کند.رفع و درمان یبوست

ساده‌ترین روش درمان یبوست با روغن کرچک این است هر روز صبح با شکم خالی ۱ تا ۲ قاشق چای خوری از آن را میل نمایید. به علاوه، اگر از طعم روغن کرچک خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید آن را با آبب میوه‌ی مورد علاقه‌تان مخلوط نمایید. با مصرف روغن کرچک در ظرف چند ساعت در وضعیت گوارشی‌تان بهبود چشمگیری مشاهده خواهید کرد. با وجود این، نباید از این روش درمان به مدت طولانی و مکرر استفاده کنید، زیرا مصرف مداوم و زیاد روغن کرچک عوارض جانبی به همراه دارد.

ارسال شده در تاریخ 29 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,336
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.