رفع گرفتگی بینی روش های خانگی درمان گرفتگی بینی

رفع گرفتگی بینی روش های خانگی رفع گرفتگی بینی

رفع گرفتگی بینی

✅کافیست مقداری مساوی برگ بو، مریم گلی و دارچین را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب گرم بریزید

?سپس آن را استشمام کنید تا گرفتگی بینی به سرعت باز شود

درمان گرفتگی بینی با زردچوبه:

روش 1:
به یک لیوان شیر، یک قاشق چای خوری زردچوبه بریزید و بگذارید مخلوط برای چند دقیقه بجوشد. سپس مخلوط را در یک لیوان بریزید و کمی عسل اضافه کنید. این مخلوط را دو بار در روز مصرف کنید.
روش 2:
کمی زردچوبه تازه را با دقت شستشو دهید.
آنها را در مخلوط کن بریزید و آبشان را بگیرید.
2 قاشق غذاخوری آب زردچوبه را در یک فنجان و یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری فلفل کایین را به آن اضافه کنید. خوب آنها را مخلوط کنید و دو بار در روز مصرف کنید.
روش 3:کمی ریشه زردچوبه را در یک لیوان قرار دهید. و یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری عسل، کمی فلفل کایین و آب و در نهایت، مقدار موز رسیده را به آن اضافه کنید. این مخلوط را هر روز مصرف کنید.

درمان گرفتگی بینی ,سرکه سیب برای رفع گرفتگی بینی, رفع گرفتگی بینی,روش های خانگی رفع گرفتگی بینی, بخور مناسب برای رفع گرفتگی بینی

گرفتگی بینی جزو مواردی است که می‌تواند باعث اذیت افراد شود و اجازه نفس کشیدن را به فرد نخواهد داد. این نوع گرفتگی معمولا جزو بدترین گرفتگی‌هایی است که به خاطر مخاط اضافی نیست بلکه از بافت‌های ملتهب و تحریک شده در سینوس‌ها و مسیر بینی ایجاد می‌شود.

زمانی که بدن در حال مبارزه با سرماخوردگی یا آنفلونزاست، این بافت‌ها و رگ‌های خونی شروع به متورم شدن می‌کنند.

سایر موارد همچون آلرژی‌ها یا تحریک شدن با سیگار می‌تواند باعث ایجاد این حس گرفتگی در بینی شود. خوشبختانه درمان‌های خانگی ساده‌ای برای این مورد وجود دارد. برخی از این درمان‌ها همان گزینه‌هایی است که در درمان سرماخوردگی به کار می‌رود.

,سرکه سیب برای رفع گرفتگی بینی, رفع گرفتگی بینی,روش های خانگی رفع گرفتگی بینی, بخور مناسب برای رفع گرفتگی بینی

 دوش آب داغ بگیرید:

شما می‌توانید از این گزینه در درمان آنفلونزا یا سرماخوردگی نیز استفاده کنید. استفاده از دوش آب گرم یا داغ(البته به حدی نباشد که باعث ایجاد سوختگی در بدن گردد) یکی از بهترین روش‌ها برای تسکین گرفتگی بینی است. بخاری که از دوش آب گرم بلند می‌شود می‌تواند التهاب و بافت تحریک شده را بهتر کند. اگر گرفتگی بینی شما به خاطر مخاط اضافی است، بخار می‌تواند به نازک شدن ترشحات کمک ‌کند و باعث تخلیه آن‌ها می‌شود.شما می‌توانید وانی از آب گرم درست کنید و چند قطره روغن گیاهی به آن اضافه کنید. سر خود را با حوله بپوشانید و در آن بنشینید.

سرکه سیب برای درمان گرفتگی بینی:
روش1:
در یک فنجان آب گرم 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و مخلوط کنید.
این مخلوط را دوبار در روز مصرف کنید تا مشکل شما بهبود یابد.
روش 2:
مقداری سرکه سیب را در یک قابلمه بریزید و همان مقدار آب هم اضافه کنید و بگذارید بجوشد.
چشمانتان را ببندید و بخار را نفس بکشید.
هر روز دو بار این کار را انجام دهید.
برخی عصاره های گیاهی یا راهکارهای سنتی نیز بسته به دلیل گرفتگی بینی، مفید است؛ به عنوان مثال انداختن مقداری جوهر نعنا در آب جوش و تنفس یا بخور آن در حال بسته بودن چشم ها (برای جلوگیری از وارد شدن بخار آن به چشم)، اغلب مواقع راهگشاست. انفیه و جوهر نعنا را می توان از عطاری ها تهیه کرد.
ارسال شده در تاریخ 22 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,198
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.