روشهای آبرسانی به پوست چگونه با پوست خود مهربان باشیم

روشهای آبرسانی به پوست چگونه با پوست خود مهربان باشیم

روشهای آبرسانی به پوست

☘روغن زیتون سرشار ازاسیدهای چرب و آنتی اکسیدانه که به آبرسانی و سالم نگهداشتن پوست کمک میکند

قبل دوش گرفتن پوست‌تان را با روغن زیتون ماساژ بدهید.

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌هاست که به آبرسانی و سالم نگهداشتن پوست کمک می‌کند. قبل از دوش گرفتن و حمام کردن، پوست‌تان را با روغن زیتون ماساژ بدهید تا کاملا جذب شود. این کار باعث می‌شود آب داغ و صابون تأثیر کمتری روی پوست و خشکی آن داشته باشد.

روشهای آبرسانی به پوست,آبرسانی به پوست,رفع خشکی پوست ,درمان های خانگی خشکی پوست ,لایه برداری وآبرسانی به پوست,عوامل مرطوب‌کننده پوست ,روش مرطوب ساختن پوست

روشهای آبرسانی به پوست

ماسک زرده تخم مرغ و زیتون برای پوست های خشک: زرده یک عدد تخم مرغ را به آرامی زده و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. این کرم را بر روی پوست مالیده و مانند دستورات قبلی پس از خشک شدن خیسانده و با آب سرد بشویید.

به لطافت گلاب: کافی است قبل از خواب صورت خود را با یک مشت گلاب خیس کنید و بگذارید تا صبح روی پوستتان بماند.این محلول طراوت را به پوست بازمی گرداند.

شما با آووکادو، زردآلو، هلو، توت فرنگی و خیار و یا گوجه فرنگی نیز می توانید ماسک های زیبایی درست کنید. میوه های ترش معمولا خاصیت روشن کننده و لایه برداری طبیعی دارند، خیار، آب رسانی می کند و ترکیب آب خیار و روغن زیتون بهترین آرایش پاک کن است.
برگ کوبیده همیشه بهار لکه پوست را برطرف می کند و آلوورا در بازسازی و روشن و بی عیب کردن پوست صورت اثربخش است.

 روشهای آبرسانی به پوست

آب‌وهوا، صابون‌ها، پاک‌کننده‌های قوی و دوش گرفتن با آب بسیار گرم می‌تواند باعث خشک‌تر شدن پوست‌تان شود. شما می‌توانید با مرطوب‌کننده‌ها و لوسیون‌های گران‌قیمت خشکی پوست خود را درمان کنید. اما چرا برای مرطوب‌تر کردن پوست خود از روش‌های طبیعی استفاده نمی‌کنید؟ با ما همراه باشید تا با چند روش فوق‌العاده‌ی آبرسانی طبیعی به پوست آشنا شوید.

از صابون‌های ملایم و طبیعی استفاده کنید

صابون طبیعی – آبرسانی به پوست

برچسب‌های روی صابون‌ها و پاک‌کننده‌ها را بررسی کنید و از صابون‌هایی که مواد شیمیایی زیاد و قوی دارند استفاده نکنید، چون چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برند. در عوض صابون‌ها و پاک‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی و عوامل مرطوب‌کننده مثل آلوئه‌ورا باشند.
برای حمام کردن از آب ولرم استفاده کنید

آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد. پس مدت زیادی را در حمام و زیر دوش آب گرم سپری نکنید. شاید آب گرم خوشایند و آرامش‌بخش باشد اما به هیچ‌وجه برای پوست مناسب نیست. روشهای آبرسانی به پوست

روشهای آبرسانی به پوست,آبرسانی به پوست,رفع خشکی پوست ,درمان های خانگی خشکی پوست ,لایه برداری وآبرسانی به پوست,عوامل مرطوب‌کننده پوست ,روش مرطوب ساختن پوست

عسل شگفت انگیز است

یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست که مادر طبیعت به ما داده است عسل ارگانیک است. عسل یکی از بهترین روش‌های آبرسانی پوست صورت و پوست سایر قسمت‌های بدن است. عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که از تحریک و عفونت‌های مختلف نیز جلوگیری می‌کند. جهت استفاده، عسل را به هر ناحیه‌ای از پوست که احساس خشکی می‌کنید بمالید و حدود ۵ دقیقه بعد از آن شستشو دهید.

کدو تنبل بخورید

یکی دیگر از مواد غذایی فوق العاده برای آبرساندن به پوست شما، کدو تنبل است. فقط با اضافه کردن مقدار کمی کدو تنبل به رژیم غذایی به حفظ سلامتی و رطوبت پوست خود کمک کنید.

میوه بیشتری بخورید

بسیاری از میوه‌ها دارای محتوای آب بالا هستند که می‌توانند به تامین آب مورد نیاز سلول‌های پوست شما کمک کنند و همچنین دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که پوست شما جهت ترمیم و حفظ رطوبت خود به آن نیاز دارد.

 اسید‌های چرب امگا ۳ را افزایش دهید

اسید‌های چرب امگا ۳ باعث ایجاد بلوک‌های ساختمانی می‌شوند که بدن شما برای تولید روغن روی پوست از آن استفاده می‌کند. بهترین منابع اسید‌های چرب امگا سه ماهی‌ها و سایر منابع غذایی دریایی، گردو، زیره و سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی می‌باشند.

ارسال شده در تاریخ 24 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,360
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.