روشهای تسکین درد رماتیسم درمان های خانگی بسیار کاربردی

روشهای تسکین درد رماتیسم درمان های خانگی بسیار کاربردی

روشهای تسکین درد رماتیسم

پزشکان به این نتیجه رسیدند که جهت تسکین درد رماتیسم فلفل سیاه را با روغن زیتون مخلوط نموده و به جایی که درد میکند بمالند !
روشهای تسکین درد رماتیسم,درمان های خانگی برای روماتیسم,تسکین درد رماتیسم ب زیتون و فلفل ,درمان خانگی قوی برای رماتیسم ,کاهش درد رماتیسم

چرا به رماتیسم مفصلی دچار می شویم؟

رماتیسم مفصلی نوعی بیماری در سیستم ایمنی بدن است. وقتی سیستم ایمنی به لایه های اطراف مفصل های شما حمله می کند موجب بروز التهاب می گردد. التهاب دائمی مفصل موجب از بین رفتن غضروف مفصل استخوان ها می شود و درد هایی را برایتان ایجاد می کند. ژنتیک یکی از عوامل پدید آورنده ی آن است اما افراد بسیاری را میبینیم که به رماتیسم مبتلا هستند اما سابقه ی خانوادگی در آن ها اصلا وجود ندارد. عوامل خطرزای دیگری نیز وجود دارند که عبارتند از:

جنسیت: زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به رماتیسم مفصلی قرار دارند.

وزن: اضافه وزن خطر مبتلا شدن به رماتیسم را افزایش می دهد.

سیگار کشیدن: اگر سیگار می کشید خطر ابتلا به رماتیسم در شما بیشتر است و اگر آن را ترک نکنید علائم بیشتری نسبت به سایر افراد بیمار خواهید داشت.

سن: معمولا در سنین میانسالی یعنی بین 40 تا 60 سال بیشتر به آن مبتلا می شوند.

محیط: برخی از محیط های خاص مانند مجاورت با مزرعه ی پنبه یا سیلیکا احتمال بروز رماتیسم را بیشتر می کند.

رماتیسم چه نشانه هایی دارد؟

افرادی که از آن رنج می برند درد شدیدی در مفصل های خود دارند. برخی آن را مانند پیچ خوردن تمامی مفصل های بدن خود توصیف می کنند. متاسفانه برخی از افراد این درد ها را سال ها و سال ها تجربه می کنند. علائم شایع آن عبارتند از: التهاب مفصل ها، شکنندگی مفاصل، درد و خشکی در مفصل ها به خصوص بعد از مدتی فعالیت نداشتن، خستگی مفرط، کاهش وزن، تب.

داروهای خانگی روشهای تسکین درد رماتیسم

دارچین

ترکیبات دارچین موجب بهبود بخشیدن علائم رماتیسم مفصلی می شود که بیشتر قدرت آن به دلیل خاصیت ضد التهابی چوب دارچین است. علاوه بر این دارچین به دردها نیز کمک می کند. مصرف زیاد دارچین به سیستم تنفسی آسیب می رساند. علاوه بر این دارچین اثر منفی برای زنان باردار دارد و با داروهای رقیق کننده ی خون و منعقد کننده ی خون سازگاری ندارد.مهم ترین مشکل دارچین در میزان مصرف آن است. برای درمان رماتیسم مقدار معینی نیاز است اما نه آن قدر زیاد که به سیستم تنفسی خود آسیب برسانید. نتایج تحقیقات ما نشان می دهند که موفقیت های کمی در رابطه با مصرف دارچین و درمان رماتیسم وجود دارد.

پوست درخت بید

پوست درخت بید همان طور که از اسمش پیداست تکه ای از درخت بید است. این پوست خاصیت ضد التهابی برای بهبود درد ها دارد. در حقیقت، ویژگی های آن بسیار شبیه مصرف روزانه ی آسپرین است. ذرات فعال چوب بید که سالیسین نامیده می شود اگر در دوز مصرفی بالا باشد کشنده است و موجب آسیب به کلیه ها می شود. اگرچه این دارو برای کاهش تب ، درد ماهیچه ها و خشکی مفصل ها خوب است اما مصرف بالای آن مانند دارچین بسیار خطرناک است.روشهای تسکین درد رماتیسم

فلفل سیاه

فکر کردن به آن آدم را به عطسه می اندازد. اما فلفل سیاه از زمان های قدیم برای کاهش درد و التهاب استفاده میشده است. ممکن است راجع به کپسی سایین شنیده باشید. آن یک کلید اساسی در فلفل سیاه است که موجب بهبود رماتیسم مفصلی می شود. کپسی سایین در کرم ها و لوسین های بسیاری که خاصیت ضد التهابی دارند استفاده می شود. مطالعات ما نتایج مثبتی از مصرف فلفل سیاه برای درمان رماتیسم نشان دادند. اما همانطور که میدانیم خاصیت آن موقتی و برای کاهش درد است.

چای سبز

پلی فنل موجود در چای سبز محافظ مفاصل است و خاصیت ضد التهابی دارد. اما این پلی فنل به درمان دائم بیماران کمک نمی کند. در حقیقت آنتی اکسیدان موجود در پلی فنل موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. چای سبز اثرات مثبتی بر اختلالات سیستم ایمنی و التهاب دارد اما بیشتر مطالعات بر حیوانات انجام گرفته است و نیاز است مطالعات بیشتری بر انسان ها انجام گیرد. در واقع نوشیدن یک فنجان چای سبز به کسی آسیب نمی رساند اما میزان دقیق مصرف آن برای درمان رماتیسم مفصلی را نمی دانیم.

سیر

سیر در بسیاری از وعده ها استفاده می شود و یک منبع کاربردی برای رماتیسم مفصلی است و خاصیت ضد التهابی دارد. سیر منجر به تولید محصولاتی مانند کوکائین می کند که از بروز عفونت و التهاب جلوگیری می نماید و احتمال ابتلا به رماتیسم مفصلی را کاهش می دهد.

درمان سنتی روماتیسم مفصلی با روغن ماهی

اسیدهای چرب امگاموجود در ماهی اثر ضد التهابی دارند و می‌توانند به کاهش درد مفاصل کمک کنند.

برای درمان سنتی آرتروز روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری روغن ماهی بخورید.

خوردن مکمل های روغن ماهی هر روز صبح با شکم خالی و در طی برنامه رژیم غذایی آرتروز می‌تواند سفتی مفاصل را کاهش دهد و به درمان سنتی آرتروز کمک کند. علاوه بر مکمل ها باید ماهی‌ و سایر محصولات طبیعی نظیر دانه کتان نیز مصرف کنید زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگاهستند.

درمان گیاهی آرتروز با یونجه

یونجه گیاه دیگری است که می‌تواند توسط افرادی که از بیماری روماتیسم مفصلی رنج می‌برند استفاده شود چون سرشار از مواد معدنی است و به کاهش PH بدن کمک می کند.

برای درمان گیاهی آرتروز می‌توانید یک فنجان چای سالم از دانه های یونجه بسازید. فقط کافیست نصف یا یک قاشق چای خوری از دانه‌ها را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید.بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد و سپس آن را صاف کرده و به مدت دو تا سه هفته هر روز دوبار بنوشید تا التهاب کاهش پیدا کند.

همچنین می‌توانیدبرای درمان درد آرتروز از کپسول یونجه استفاده کنید که در عطاری ها موجود است.

درمان درد آرتروز با گیلاس

گیلاس یک داروی گیاهی برای آرتروز بوده و منبع خوبی از منیزیم و پتاسیم است که هر دوی این مواد معدنی به درمان آرتروز کمک می کنند.منیزیم یک مسکن طبیعی است و پتاسیم به کاهش التهاب کمک می کند.

حداقل ۸ تا ۱۰ دانه گیلاس باید به صورت روزانه در رژیم غذایی بیماران روماتیسم مفصلی گنجانده شود.

همچنین می‌توانید شربت گیاس بنوشید.مقداری گیلاس را برای چند دقیقه در آب بجوشانید تا شربتی شیرین و مقوی تهیه شود.به مدت چند ماه روزانه از این شربت بنوشید.

ارسال شده در تاریخ 24 ژوئن 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,129
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.