روشهای تقویت‌ تار موهای نازک ، سست شکننده و حساس

روشهای تقویت‌ تار موهای نازک ، سست شکننده و حساس

روشهای تقویت‌ تار موهای نازک

روغن رزماری

تقویت‌کننده تار موهای نازک، سست و شکننده است

با تامین ویتامین B، کلسیم و آهن که همگی عوامل ضروری در حفظ سلامت موها هستند باعث زیبایی بیشتر موهای‌تان خواهد شد.

موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی موهای تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.

موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند اما این مشکل شایع که افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی‌شود. ما در این مطلب بهترین و موثرترین راه‌های مراقبت از موهای نازک را جمع‌آوری کرده‌ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا کنیم.

یکی از مهم‌ترین دلایل نازک شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیکی است که به شکل اختلال در هورمون‌های جنسی بروز می‌کند و به مرور باعث ریزش مو و نازک و شکنندگی آن می‌شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت‌ها، آلودگی‌های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند کم پشت و نازک شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند که باعث کم پشتی و نازک شدن موها می‌شود چون گاهی وجود یک بیماری خاص هم باعث این ریزش می‌شود.

برای مثال در خانم‌ها کم‌خونی و اختلال‌های هورمونی مثل کیست تخمدان هم دلایل کم‌پشتی و نازکی موها هستند اما برای یافتن هر کدام از این علت باید عادت‌های درست و غلط رفتار با موهای‌مان را روی کاغذ بیاوریم و بعد از مرور آنها با مراجعه به یک متخصص مشکلات پیش آمده را برطرف کنیم اما بعد از این اقدامات بهتر است روش‌های پیشنهادی این شماره سیب سبز را امتحان کنید.

روشهای تقویت‌ تار موهای نازک,تقویت موهای نازک ,روغن ها مناسب مو ,تقویت موها,علت آسیب‌پذیری موها,ماسک پروتئینه مناسب موهای نازک

اشتباهات رایجی که موهای شما را نازک می‌کند
_ محصولات بهداشتی مانند شامپوها که پر از مواد شیمیایی آسیب‌رسان هستند، دشمن اول و آخر موهای شما محسوب می‌شوند. شست‌وشوی موها با شامپوهایی که حاوی سولفات یا هر نوع الکل هستند، تاثیرات مخربی روی موهای شما با خشک کردن ساقه آن و در نهایت نازک شدن تارهای مو می‌گذارد.

_ نرم‌کننده‌هایی که در ترکیبات خود سیلیکون دارند، حجم موهای شما را گرفته و تارهای آن را نازک و شکننده می‌کنند.

_ استفاده از مواد آرایشی و حالت‌دهنده‌های کاملا شیمیایی به جای مصرف ماسک و محصولات طبیعی و خانگی.

_ استفاده از برس به جای شانه‌های دانه درشت. برس کشیدن باعث آسیب‌رساندن به ریشه مو و کشیدگی بیش از حد موها شده و در نهایت تعداد زیادی از موهای شما را در طول روز از بین می‌برد. در حالی که استفاده از شانه‌های دانه درشت و شانه کردن موها از قسمت نوک موبه سمت بالا بهترین روش شانه زدن موهای تازک است.

_ بستن یا جمع کردن موها با کش‌های سفت یا بافتن آنها به روش‌هایی که باعث کشیدگی بیش از حد موها می‌شود به راحتی آنها را کم پشت می‌کند.

_ خشک کردن موهای خیس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام یا استخر یکی از رایج‌ترین اشتباهات ماست که آسیبی به مراتب بیشتر از عادت‌های بد ما به مو وارد می‌کند.

_ استفاده زیاد از حالت‌دهنده‌های الکتریکی مانند اتو و بابیلیس که حرارت زیاد آنها ساختمان مو را به‌شدت تخریب و رشد آن را متوقف می‌کند.

_ تا زمانی که زندگی روزانه شما پر از استرس و تنش‌های گاه و بیگاه باشد، نباید انتظار موهایی سالم و زیبا داشته باشید. فکر و خیال و پرداختن به فعالیت‌های پراسترس خسارات جبران‌ناپذیری را برای شما رقم می‌زند. نرمش روزانه و یوگا بهترین راه رفع این مشکل و از همه مهم‌تر سلامت موهای شماست.

مو نازک‌ها چه بخورند؟
بیشترین تاثیر سبک زندگی و نوع رژیم غذایی ما روی پوست و موها نمایان می‌شود. در واقع شما و سلامتی شما ناشی از همان چیزی است که نوش جان می‌کنید. پس در بین عوامل مهمی که به نازک و کم حجم شدن موهای شما کمک می‌کند، تغذیه بسیار تعیین‌کننده است.

برای شروع چه کنیم؟

پروتئین برای جلوگیری از ریزش مو
یکی از پایه‌های اصلی ساختمان موها پروتئین است و کمترین تغییر در اندازه آن می‌تواند به ریزش مو منجر شود. پس برای به دست آوردن میزان کافی پروتئین و کمک به ضخیم شدن موهای‌تان در هفته باید مقدار کافی ماهی، گوشت گاو، مرغ، نخود، لوبیا و دیگر حبوبات و انواع و اقسام مواد لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نوش‌جان کنید.

امگا 3 برای جلوگیری از ریزش مو
بدن برای رشد و پر پشت شدن موها به مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا3 نیاز دارد. پس برای اینکه بتوانید این میزان امگا 3 را در بدن تامین کنید باید مصرف ماهی سالمون و ساردین، گردو و در صورت امکان آووکادو را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید.

ویتامین B برای جلوگیری از ریزش مو
بیوتین یکی از انواع ویتامین B است که مصرف آن به عنوان مکمل برای رشد و تقویت مو و ناخن‌ها بسیار توصیه می‌شود. منابع غذایی خوب بیوتین سبزیجات، گردو، جگر، برنج با پوسته و تخم مرغ است که وجود این ویتامین از سفید شدن زود رس موها و ریزش آن جلوگیری می‌کند.

ویتامین E برای جلوگیری از ریزش مو
یکی از مزیت‌های ویتامین‌ E بهبود رشد و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی است. این عملکرد سبب افزایش جریان خون به ریشه موها می‏ شود، به همین خاطر می‌توان گفت این ویتامین به رشد موها کمک کرده و رشد آنها را در بسیاری از افراد تسریع می‏ بخشد. علاوه بر این نشان داده شده که مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی می‌تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کند.

یکی از مهم‌ترین دلایل نازک شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیکی است.

ماسک موهایی طبیعی و گیاهی برای تقویت موهای نازک

ماسک آلوئه ورا مخصوص موهای نازک

مواد مورد نیاز :

  • 2 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

 زمان پردازش: 30 دقیقه

مراحل :

حدود 2قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را خارج کنید می توانید این کار را با خرد کردن برگ با چاقو انجام دهید و فقط ژل را بردارید. ژل را به گونه ای ترکیب کنید که قوام داشته باشد. شروع به ماساژ دادن ژل روی پوست سر با نوک انگشتان خود کنید. پس از ماساژ با ژل حدود 5 دقیقه بگذارید 25 دقیقه بماند. آن را با آب گرم بشویید.

 شست و شو : اغلب هفته ای دو بار

 آلوئه ورا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک است که به التیام و ترمیم سلول های مرده پوست کمک می کند. این کار به تحریک رشد مو از کیسه های ترشحی مو، افزایش حجم مو کمک می کند. مصرف روزانه عصاره آلوئه ورا نیز برای کمک به افزایش رشد مو توصیه می شود. روشهای تقویت‌ تار موهای نازک

ماسک تخم مرغ برای تقویت موهای نازک

 مواد مورد نیاز :

  • 1 عدد تخم مرغ کامل
  • 1قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • کلاه حمام

زمان آماده سازی : 5 دقیقه

زمان پردازش:20 دقیقه

 مراحل:

داخل کاسه ای تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون ترکیب کنید آن را به هم بزنید تا یک مخلوط صاف به دست آورید. مخلوط را روی موها و پوست سر بمالید از ریشه تا نوک مو بزنید.

زمانی که پوست سر و مو به طور کامل با مخلوط پوشش داده شد، حدود 20 دقیقه آن را بگذارید. در طول این زمان موهای خود را با کلاه حمام بپوشانید .

موها را با شامپو و آب سرد بشویید. از آب گرم برای شستن موی خود در این نقطه استفاده نکنید چون می تواند تخم مرغ را بپزد. با نرم کننده شستن را به اتمام برسانید.

 شست و شو : یک – 2 بار در هفته.

تخم مرغ منبع غنی از پروتیین و گوگرد است. درمان های مکرر پروتئین برای موهای ضخیم و سالم حیاتی هستند.

از محصولات آرایشی-بهداشتی با‌کیفیت استفاده کنید

اولین توصیه‌ای که برای مراقبت و تقویت مو‌ها مطرح می‌شود، استفاده از محصولات آرایشی-بهداشتی مرغوب است. ضرورت استفاده از این محصولات برای بازگردانی مو به حالت طبیعی خود، وجود ترکیبات تقویت کننده‌ای مانند پروتئین، آمینو اسید، ویتامین‌های E (تقویت ساقه مو)، A (شفافیت و جلوگیری از ریزش مو) و C (رفع خشکی مو) است که کیفیت و فرمول ساخت آن در هر محصول متفاوت است.

هرگز از شامپو‌هایی که مو را خشک می‌کنند استفاده نکنید. همچنین هنگام استفاده از نرم‌کننده مو، ابتدا مایع نرم‌کننده را به ریشه موها بزنید و سپس این روند را تا انتهای تارهای مو ادامه دهید. برای افزایش تأثیر نرم‌کننده می‌توانید پس از اتمام کار موهایتان را با حوله گرم یا کلاه حمام بپوشانید. این کار به نفوذ عمیق‌تر ترکیبات نرم‌کننده در ساقه و فولیکول‌های مو کمک می‌کند. همچنین استفاده از نرم‌کننده مو و ماسک پروتئینه برای حفظ استحکام تار‌های مو مفید است. روشهای تقویت‌ تار موهای نازک

به خاطر داشته باشید با وجود اینکه استفاده از محصولات با‌کیفیت می‌تواند به تقویت مو کمک کند، اما استفاده نادرست و بیش از حد از این محصولات کاملا برعکس عمل می‌کند و می‌تواند یکی از علت‌های ضعیف و نازک شدن تار‌های مو باشد. ترمیم تارهای موی ضعیف‌شده به مراتب از تقویت و جلوگیری از آسیب دیدن موها پرهزینه‌تر است و شما مجبور می‌شوید از محصولات تقویت‌کننده بیشتری استفاده کنید. استفاده بیش از حد از این محصولات نیز موجب می‌شود موها بیشتر آسیب ببینند و به علت باز شدن کوتیکول یا پولک‌های مو حالت خشن داشته باشند. سعی کنید موهایتان را فقط در مواقعی که پوست سر مقدار زیادی چربی تولید می‌کند شامپو بزنید. وجود الکل در ترکیبات بعضی شامپوها موجب خشک شدن مو‌ها می‌شود، بنابراین نباید از این نوع شامپو‌ها استفاده کنید.

 از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنید

آسیب‌پذیری موها با استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی افزایش می‌یابد. مواد شیمیایی خطرناک در بیشتر مواقع از طریق رنگ‌مو وارد تار‌های مو می‌شود و با آسیب رساندن به فیبر مو باعث ضعیف و نازک شدن تارهای مو می‌شود. همچنین استفاده از دستگاه‌های حالت‌‌دهنده‌ باعث کاهش مقاومت تارها می‌شود. مواد شیمیایی تارهای مو را خشک می‌کند و باعث پیچ‌خوردگی (یا همان وز شدن) موها می‌شود. اگر استفاده از این مواد و دستگاه‌ها ادامه داشته باشد، در نهایت باعث شکنندگی و دو شاخه شدن (موخوره) تارهای مو خواهد شد. حال سؤال اینجاست که برای پاکسازی و احیای تارهای برجای‌مانده مو چه باید کرد؟ تنها راه تقویت تارهای مو، استفاده منظم از شامپوی مناسب و نرم‌کننده است. توصیه می‌شود از شامپو‌های حاوی الکل Stearyl (ستو استئاریل الکل) استفاده کنید، زیرا این ماده که نوعی الکل چرب است باعث نرم‌تر شدن و استحکام بیشتر تارهای مو می‌شود.

اگر تأثیر مواد شیمیایی تا حدی پیش رفته باشد که روش بالا برای تقویت موها مؤثر نباشد، تنها راه باقی‌مانده پروتئینه کردن موهاست که حداقل هفته‌ای یک بار باید انجام شود. برای این کار ابتدا باید موهای خود را با شامپوی مرطوب‌کننده تمیز کنید. پس از گرفتن رطوبت مو، ماسک یا محلول پروتئینی شامل ماست، عسل، روغن زیتون و سس مایونز را روی تمام تارهای مویتان بمالید و یک شب روی موها نگه دارید. (اگر موهایتان بلند است هنگام خواب آن را ببندید و بالشت خود را با یک حوله تمیز بپوشانید) هنگام صبح موهایتان را با آب سرد شست‌و‌شو دهید. تکرار این کار در ترمیم مو و رفع آسیب‌دیدگی آن مؤثر است. اگر از رنگ‌مو استفاده می‌کنید، قبل از پروتئینه کردن درباره غلظت ماسک پروتئینی و ترکیبات آن با متخصصان زیبایی مشورت کنید.

ارسال شده در تاریخ 22 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 954
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.