روشهای رفع جای کبودی و خون مردگی روی پوست به صوت طبیعی

روشهای رفع جای کبودی و خون مردگی روی پوست به صوت طبیعی

روشهای رفع جای کبودی

2روز اول هرچند ساعت یکبار 15دقیقه کمپرس یخ روی موضع قرار دهید
بعد2روز کمپرس آب گرم روی آن بگذاریدتاسرعت جریان خون افزایش یابد و سریعتر خوب شود

روشهای رفع جای کبودی ,رفع جای کبودی,از بین بردن جای کبودی, رفع خون مردگی روی پوست ,روش طبیعی رفع کبودی جای بوسه ,2روز اول هرچند ساعت یکبار 15دقیقه کمپرس یخ

درمان با یخ

یخ را بلافاصله پس از آسیب دیدن به جهت کاهش جریان خون در اطراف منطقه کبودشده قرار دهید. خنک کردن رگ‌های خونی باعث می‌شود تا مقدار خونی که به بافت‌های اطراف آن می‌رسد، کاهش پیدا کند؛ به‌این‌ترتیب از کبودی زیاد جلوگیری خواهید کرد و تورم کمتری هم ایجاد می‌شود.

شما می‌توانید یک بسته یخ را در درون کیسه قرار دهید و در یک پارچه یا حوله بپیچید و به‌مدت ده دقیقه روی منطقه آسیب‌دیده قرار دهید. مجددا ۲۰ دقیقه صبر کنید و دوباره این عمل را تکرار کنید.

 درمان با گرما

از حرارت و گرما برای افزایش گردش خون و جریان آن می‌توان کمک گرفت. این روش برای زمانی‌که کبودی ایجاد شده و به‌دنبال رفع آن هستید، مفید خواهد بود. همچنین گرمادهی به ناحیه‌ی کبودشده به کاهش درد عضلات شما کمک خواهد کرد. برای این کار از یک حوله‌ی داغ یا بطری آب گرم استفاده کنید. حمام آب داغ هم روش دیگری برای بهبودی است.

 وارد کردن فشار به ناحیه‌ی کبودشده

ناحیه‌ی کبودشده را با یک باند کشی ببندید. این کار به بافت‌ها فشار می‌آورد و از نشت رگ‌های خونی جلوگیری خواهد کرد. با استفاده از روش فشرده‌سازی شدت کبودی را کاهش دهید. این روش در کاهش درد و تورم مؤثر خواهد بود.

 نگه داشتن ناحیه‌ی کبودشده در ارتفاع

اگر پاها یا دست‌تان کبود شده، عضو کبودشده را بالاتر از ارتفاع قلب خود بگیرید. این کار به کاهش درد و خالی کردن مایع اطراف ناحیه کبودشده کمک خواهد کرد. همچنین با بالا بردن ناحیه کبودشده، فشارخون در آن ناحیه کاهش می‌یابد و فشار درد کمتری روی آن احساس خواهید کرد. اگر می‌خواهید به استراحت بپردازید، این روشی بسیار عالی خواهد بود و به روند درمان کبودی هم سرعت می‌بخشد.

 گیاه آرنیکا تنباکو کوهی و رفع سریع کبودی

آرنیکا (Arnica) گیاهی هومیوپاتی است که گفته می‌شود در درمان التهاب و تورم بسیار مؤثر است. این گیاه درمانی ایده‌آل برای کبودی است. نتایج مطالعه‌ای علمی در سال ۲۰۱۰ نشان داد که پماد آرنیکای موضعی به‌طور مؤثر کبودی ناشی از لیزر را درمان می‌کند. شما در طول روز می‌توانید چندین بار از پماد یا ژل آرنیکا در درمان کبودی استفاده کنید. همچنین آرنیکا را به‌صورت خوراکی هم می‌توانید مصرف کنید.

روشهای رفع جای کبودی ,رفع جای کبودی,از بین بردن جای کبودی, رفع خون مردگی روی پوست ,روش طبیعی رفع کبودی جای بوسه ,2روز اول هرچند ساعت یکبار 15دقیقه کمپرس یخ

تنباکوی کوهی یا آرنیکا، گیاه دارویی است که به طور گسترده برای درمان درد و جای کبودی بکار می رود. علت کاربرد وسیع این گیاه وجود ترکیباتی است که اثر ضد التهابی داشته و می تواند از طریق پوست جذب شود. بعضی از محققین آرنیکا را به عنوان درمانی موثر برای کبودی می شناسند.

یکی از مطالعات انجام شده کشف کرده است، افرادی  که آرنیکا را بعد از رینوپلاستی (جراحی بینی) می خورند، کبودی های بعد از جراحی در صورتشان بهبود یافته است.

بکار بردن پماد ۲۰ درصدی آرنیکا بر روی پوست روند بهبودی را در مقایسه با پلاسیبو ها تسریع می کند.

بروملین

بروملین ترکیبی از آنزیم ها است که در آناناس یافت می شود. این آنزیم ها خاصیت ضد التهابی دارند و در صورت استفاده از آن بر روی پوست برای کاهش کبودی و ورم مفید است.

طبق پژوهشی که در مجله ی جراحی دهان و فک و صورت به چاپ رسیده است، اثبات می کند که بروملین خوراکی بعد از کشیدن دندان در مقایسه با پلاسیبو و مسکن، باعث بهبودی و تاثیر بیشتری می شود و در رفع سریع کبودی موثر است.

رفع سریع کبودی با کرم ویتامین K

به هنگام ضرورت و نیاز بدن ویتامین K به انعقاد خون کمک می کند. اما یک قرص ویتامین K بهترین راه حل نیست، علی الخصوص برای افرادی که از دارو های رقیق کننده ی خون و یا دیگر دارو ها استفاده می کنند. پماد ویتامین K موضعی برای درمان و رفع سریع کبودی مفید است و بطور کلی استفاده از آن معمولا بی خطر است.

ارسال شده در تاریخ 28 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,210
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.