روشهای رفع قارچ پا درمان خانگی ترک و پوسته شدن پوست بین انگشت‌ها

روشهای رفع قارچ پا درمان خانگی ترک و پوسته شدن پوست بین انگشت‌ها

روشهای رفع قارچ پا

3تا4حبه سیر را خرد کنید و در یک تشت کوچک آب گرم بریزید و پاهارا 30minدر آن بخیسانید

یا چند حبه سیر له شده را با روغن زیتون ترکیب و به موضع بزنید(3بار در روز)

روشهای رفع قارچ پا,رفع قارچ پا,درمان خانگی قارچ پا,علت بروز عفونت و قارچ انگشتاتن پا ,رفع قارچ انگشت های پا,درمان در منزل قارچ پا,درمان عفونت قارچی

عفونت قارچی پا نوعی عفونت ناشی از قارچ است. نواحی تحت تأثیر بیماری معمولاً قرمز شده و با احساس خارش همراه هستند. ترک و پوسته شدن پوست بین انگشت‌ها رایج‌ترین علائم این بیماری‌اند. این بیماری در صورت عدم درمان ممکن است کوتاه یا طولانی مدت بوده و مرتباً بازگردد. اما چندین روش‌ موثر خانگی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان عفونت قارچی پا را درمان و از بازگشت آن جلوگیری کرد.
یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها استفاده از ترکیب سرکه سیب، آب، نقره کلوئیدی و یک  مرطوب کننده است. پای خود را برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در محلولی شامل سرکه سفید و آب با نسبت یک به چهار قرار دهید. پای خود را خشک کرده و تمامی پای خود، به خصوص بین انگشت‌ها را به نقره کلوئیدی آغشته سازید. اجازه دهید پایتان در معرض هوا کاملاً خشک شود و سپس از یک مرطوب کننده خوب مانند روغن سیر، روغن درخت چای، روغن کنجد یا روغن زیتون استفاده نمایید.
دیگر شیوه‌های رایج درمان عفونت قارچی پا:
•استفاده از هیدروژن پروکساید، خصوصاً بلافاصله پس از استحمام. در صورت تمایل می‌توانید پس از خشک شدن پا از سرکه سیب و مجدداً پس از خشک شدن از مرطوب کننده‌های مذکور استفاده نمایید.
•پاشیدن جوش‌شیرین روی پای دچار عفونت و بین انگشت‌ها پس از استحمام یا خیس شن پاها به منظور کمک به از بین رفتن رطوبت پاها. تا زمانی که عفونت از بین برود از پودر جوش شیرین استفاده کنید و پس از برطرف شدن بیماری نیز یک ماه به این کار ادامه دهید.
•پس از شست و شوی کامل پاها، آن‌ها را به کمک سشوار خشک نمایید. از خشک بودن کامل ناحیه بین انگشت‌ها اطمینان حاصل کنید. در صورتی که می‌خواهید لباس بپوشید از جوراب‌ها تمیز و خشک (ترجیحاً کتان) استفاده نمایید. این کار را صبح‌ها و شب‌ها تکرار کنید. در صورتی که به طور مرتب پاهای خود را به این طریق خشک نمایید هرگز دچار عفونت قارچی پا نخواهید شد.
•۲ بار در روز پاهای خود را به روغن درخت چای آغشته سازید. این روغن قارچ مسبب عفونت قارچی پا را از بین می‌برد. همچنین به کار بردن روغن کنجد به همین شکل در مواردی برای بیماران مفید واقع شده است. روشهای رفع قارچ پا

هر فردی ممکن است به این عارضه پوست مبتلا شود اما برخی عوامل احتمال بروز پای ورزشکاران را افزایش می دهند، از جمله:

  • پابرهنه بودن در اماکن عمومی مرطوب مانند استخر و رختکن ها
  • استفاده مشترک از جوراب، کفش یا حوله فرد آلوده
  • پوشیدن کفش های تنک و بدون منافذ
  • مرطوب بودن پاها به مدت طولانی
  • تعریق شدید پا
  • زخم یا آسیب در پوست پا یا ناخن ها

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضدالتهابی قوی است که به تسکین التهاب و درد کمک کرده و به دلیل خواص ضد قارچی، قارچ عامل عفونت پارا از بین می برد.

نصف فنجان سرکه سیب را با 2 فنجان آب گرم مخلوط کرده و پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه داخل آن قرار دهید. سپس پاها را کاملا خشک کنید. برای نتیجه بهتر دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

 روغن اسطوخودوس

این روغن خواص ضدقارچی، ضدالتهابی و ضد درد دارد که برای درمان پا مفید می باشد.

12 قطره روغن اسطوخودوس را با 30 میلی لیتر روغن نارگیل یا روغن بادام مخلوط کرده و به نواحی آسیب دیده بمالید، همچنین می توانید همین مقدار روغن اسطوخودوس را با 2 فنجان آب ترکیب و پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه داخل آن قرار دهید.

دو یا سه بار در روز از این روش استفاده کنید. روشهای رفع قارچ پا

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی قوی است که به درمان بسیاری از بیماری های پوستی از جمله پا کمک می کند.

خواص ضدالتهابی این روغن برای کاهش التهاب، ورم و درد ناشی از عفونت بسیار مفید است.

کافیست 12 قطره روغن درخت چای را با 30 میلی لیتر روغن نارگیل یا روغن بادام مخلوط کرده و به نواحی آسیب دیده اعمال کنید.

هشدار: روغن درخت چای به پوست های حساس آسیب می زند بنابراین حتما قبل از مصرف آن را با روغن های ذکر شده رقیق کرده و روی بخش کوچکی از پوست تست کنید.

 جوش شیرین

جوش شیرین دارای خاصیت ضدعفونی کننده بوده و رطوبت ناحیه آسیب دیده را از بین می برد به همین دلیل برای درمان پا بسیار مفید است.

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط و خمیر حاصل را روی نواحی بمالید، بعد از خشک شدن پای خود را شسته و کاملا خشک کنید.

حداقل دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

 روغن نارگیل

این روغن معجزه گر خاصیت ضدالتهابی، ضدقارچ و ضددرد دارد. کافیست 2 یا 3 قطره روغن نارگیل را به نواحی آسیب دیده مالیده و 20 دقیقه منتظر بمانید تا کاملا جذب پوست شود، سپس با آب شسته و کاملا خشک کنید.

برای نتیجه بهتر سه یا چهار بار در روز و با فاصله زمانی از این روش استفاده کنید.

 

ارسال شده در تاریخ 7 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 2,536
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.