روشهای لاغر کردن صورت کاربردی ترین ورزش و تغذیه سالم

روشهای لاغر کردن صورت کاربردی ترین ورزش و تغذیه سالم

روشهای لاغر کردن صورت #لاغر_کردن_صورت

✅ سبزیجاتی مانند کلم بروکلی،کلم برگ،گل کلم بخورید

✅ این سبزیجات ویتامین های مخصوص برای تقویت بدن تولید می کنند در لاغر شدن صورت نقش بسزایی دارند

روشهای لاغر کردن صورت,ورزش و تغذیه در لاغر کردن صورت,لاغر شدن صورت, تغذیه و تاثیر آن در لاغری صورت,لاغری صورت,تمرین ورزشی لاغری صورت ,ورزش لاغر کردن صورت

روشهای لاغر کردن صورت

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن آووکادو، کره بادام‌زمینی، روغن زیتون، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم برگ و گل کلم، تخم‌مرغ (به‌دلیل داشتن پروتئین‌های چربی‌سوز، ویتامین‌های گروه B، آهن و زینک البته به شرطی که به صورت آبپز خورده شود و نه نیمرو)، شکلات تیره‌رنگ، چای سبز، توت‌ها و ماست می‌تواند به شما برای لاغر کردن صورت‌تان کمک کند.

یک مساله مهم را فراموش نکنید؛ اینکه غذاهای نفاخ را کمتر بخورید. بیشتر مردم تصور می‌کنند غذاهای نفاخ فقط باعث دل‌درد می‌شوند اما باید بدانید طب سنتی می‌گوید غذاهای نفاخ و بخار‌دار باعث چاقی صورت هم می‌شوند.

جمع‌‌کننده‌ها

بیشتر گیاهان قابض (جمع‌کننده اندام) برای لاغر کردن صورت مفید هستند چون خاصیت جمع‌کنندگی پوست را هم دارند. مثل پوست انار، پوست درخت بلوط، برگ خشک سماق، گلنار و… . می‌توانید از این گیاهان برای بخور دادن استفاده کنید؛ یعنی مقداری از این گیاهان را در آب بریزید و بجوشانید و بخور دهید.

ضماد گل وسرکه

ضمادهایی مثل ضماد گلنار و ضماد گل سرخ هم مفید است. برای این کار پودر یکی از این دو گیاه را در مقداری آب بجوشانید و با کمی سرکه مخلوط کنید و روی صورت بمالید. میزان پودر به اندازه صورت‌تان بستگی دارد. می‌توانید بین 20 تا 100گرم از این پودرها استفاده کنید. سرکه هم باید به اندازه‌ای باشد که پودر جوشانده شده را شبیه ضماد کند.

آب درمانی

شستن صورت با آب خنک هم به مرور می‌تواند صورت را کوچک‌تر و لاغرتر کند البته این کار باعث شفاف و براق شدن پوست‌تان هم می‌شود. یک راه دیگر هم استفاده از حوله مرطوب است. یک حوله را مرطوب و سرد کرده و بعد آن را روی صورت بگذارید  و چند دقیقه اجازه دهید سردی آن به صورت‌تان نفوذ کند.روشهای لاغر کردن صورت

روغن کاری

یک راه دیگر استفاده از روغن‌هاست. روغن صندل و روغن مورد می‌تواند مفید باشد. به این صورت که روغن را روی صورت‌تان بمالید و روی آن با سلفون بپوشانید بین نیم‌ساعت تا یک ساعت اجازه دهید این روغن و سلفون روی پوست‌تان باشد. باید این کار را چند بار انجام دهید و به مرور تاثیرش را ببینید.

روشهای لاغر کردن صورت از طب سنتی کمک بگیرید

همزمان با رژیم و ورزش و رعایت نکات تغذیه‌ای می‌توانید از راه‌های طب سنتی هم چاقی صورت‌تان را از بین ببرید. کلم بروکلی، هویج و کلم پیچ به دلیل داشتن ماده‌ای به نام رافینوز بسیار نفاخ هستند. رافینوز قندی است که تا زمانی که بر اثر باکتری‌های موجود در معده تخمیر نشود، هضم نمی‌شود و همین باعث نفخ شکم می‌شود.

بهترین راه برای خوردن این سبزیجات مفید بخار پز کردن آنهاست. حبوباتی مثل لوبیا، عدس و نخود فرنگی هم خوراکی‌های بسیار نفاخی هستند. این خوراکی‌ها هم حاوی قند‌هایی هستند که هضم نمی‌شود و بعد از ورود به روده باکتری‌های روده آنها را تخمیر می‌کند.روشهای لاغر کردن صورت

اگر نمی‌خواهید بعد از خوردن لوبیا، نخود و عدس نفخ کنید، حتما آنها را 24 ساعت قبل از پخت در آب خیس کنید و چند بار آبش را عوض کنید. البته یکی دیگر از راه‌های فرار از نفخ این است که حبوبات را با غلاتی مانند برنج مصرف کنید. به غیر از سبزیجات و حبوبات که نفاخ هستند، سیب هم با همه فوایدی که دارد، می‌تواند باعث نفخ شود.

روشهای لاغر کردن صورت,ورزش و تغذیه در لاغر کردن صورت,لاغر شدن صورت, تغذیه و تاثیر آن در لاغری صورت,لاغری صورت,تمرین ورزشی لاغری صورت ,ورزش لاغر کردن صورت

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

ماساژ صورت

ماساژ صورت راهی آسان و موثر برای کاهش چاقی صورت بوده و صورت را زیبا می‌کند.

تجمع زیاد مایعات باعث ورم گردن و صورت می‌شود. می‌توانید از روغن جوانه گندم برای ماساژ صورت استفاده کنید. ماساژ منظم صورت با این روغن به تحریک گردش خون، کاهش احتباس آب و مایع لنفاوی کمک می‌کند. بنابراین، زمانی که به فکر لاغر کردن صورت خود هستید، این نکته آسان را نادیده نگیرید. مراحل زیر را انجام دهید:

– ابتدا، مقداری روغن جوانه گندم را روی صورت و گردن خود بزنید. سپس کف دست‌ها را به سمت بالا حرکت دهید، از چانه شروع کنید و به آرامی و با حرکات دورانی رو به بالا ببرید. این کار را پنج بار تکرار کنید.

– سپس، به آرامی با نوک انگشتان به گوشه لب‌ها بزنید و به تدریج به سمت گوش‌ها بروید. این کار را باید ۱۰ بار تکرار کنید.

– حالا انگشتان خود را به سمت خط چانه ببرید – به غیر از انگشت شست – و به سمت بالا ببرید. این کار را ۶-۵ بار تکار کنید.

تمرین چرخشی برای لاغر کردن صورت

به طور کلی این ورزش‌، چربی‌های جمع شده در اطراف گونه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین، با افزایش گردش خون در گونه‌ها، آن‌ها را سرخ کرده و باعث جوان به نظر رسیدن شما می‌شود. پس از چند روز انجام این ورزش، صورت شما سفت و تراشیده می‌شود. کارهای زیر را انجام دهید:

– انگشت‌های اشاره را زیر گونه‌ها بگذارید به شکلی که به صورت افقی با سوراخ‌های بینی و به صورت عمودی با مردمک چشم‌های‌تان هم‌راستا باشند.

– انگشتان خود را به شکل حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید. این کار را یک دقیقه انجام دهید.

-این کار را دو بار در روز انجام دهید.

ارسال شده در تاریخ 17 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع لاغری و چاقی
بازدید : 1,590
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.