روش تهیه قارچ شکم پر به همراه برخی خواص و فواید آن

روش تهیه قارچ شکم پر به همراه خواص و فواید آن در سلامت

روش تهیه قارچ شکم پر

مواد لازم قارچ شکم پر:

سوسیس خردشده 250 گرم

قارچ به تعداد دلخواه(حداقل 10 عدد)

۲ق غ ذرت

۲ق غ فلفل دلمه

۲حبه سیر

جعفری خرد شده

پنیرگودا رنده شده

روش تهیه قارچ شکم پر, مواد لازم تهیه قارچ شکم پر,دستور تهیه قارچ شکم پر, قارچ شکم پر, شام چی بپزم ,فینگر فود با قارچ ,تهیه غذا با قارچ

طرزتهیه قارچ شکم پر:
۲۵۰گرم سوسیس رو خرد یا رنده کنید و سرخ کنید ، ساقه های قارچو از کلاه آن جدا و خرد کنید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار بدیدو ۲ق غ کره اضافه کنید بعد سوسیس های سرخ شده ،ساقه های قارچ خرد شده ،۲ق غ ذرت و ۲ق غ فلفل دلمه و ۲حبه سیر اضافه کنید تفت دهید تا تمام مواد نرم و یکدست شوند ، مواد را از روی حرارت بردارید و جعفری خرد شده ونصف پنیرگودا رنده شده را اضافه و مخلوط کنید. سینی فرو چرب کنید و قارچ ها راته سینی بچینید بعد داخل هر قارچ مقداری از موادی که آماده کرده اید بریزید و باقی مانده پنیرو روی قارچ ها بریزید. سینیو داخل فری که از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده به مدت 10 – 15 دقیقه قرار بدید تا قارچ ها کباب بشه و بهمراه سس دلخواه سرو کنید.

برخی خواص قارچ را در ادامه باهم بخوانیم:

قارچ یک ماده غذایی سالم است که سبب می‌شود با خوردن آن احساس سیری کنید. نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد افزایش مصرف مواد غذایی کم‌کالری که ارزش غذایی بالایی دارند( مانند قارچ‌ها) می‌توانند جایگزین خوبی برای غذاهای پر کالری باشند، بنابراین اگر می‌خواهید پرخوری را کنار بگذارید و بدون مصرف مواد پرکالری احساس سیری داشته باشید انتخاب قارچ‌ها به شما کمک می‌کند تا به این هدف برسید، البته فیبر موجود در قارچ‌ها هم در این مسیر شما را همراهی می‌کند.

قارچ‌ها پروتئین هم دارند اما نه به اندازه گوشت‌ها. هر ۱۰۰ گرم قارچ حدود سه گرم پروتئین دارد اما پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم گوشت قرمز یا مرغ حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم است. همین مقدار ماهی ۱۵ تا ۲۰ گرم پروتئین دارد، با این وجود قارچ از لحاظ داشتن پروتئین گیاهی در سطح خوبی است، به همین دلیل به گیاهخواران توصیه می‌شود برای جبران کمبود پروتئین بدن‌شان در کنار سویا یا سایر منابع پروتئین گیاهی حتما از قارچ‌ها کمک بگیرند.

بتاگلوکان ترکیبی است که در بیشتر گونه‌های قارچ خوراکی پیدا می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند، درنتیجه مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها و عوامل آلرژی‌زا بالا می‌رود. بتاگلوکان در قارچ‌هایی که کلاهک پهنی دارند بیشتر دیده می‌شود.

ارسال شده در تاریخ 11 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 98
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر نام و لینک منبع مجاز است