روش تهیه پارافه آناناس دسری تشکیل شده از لایه های میوه و شهد

روش تهیه پارافه آناناس دسری با لایه های میوه و شهد

روش تهیه پارافه آناناس

روش تهیه پارافه آناناس, دسری با لایه های میوه و شهد ,تهیه پارافه آناناس, پارفه با لایه های میوه و شهد ,مواد لازم پارافه آناناس, دسر پارافه آناناس

مواد لازم پارافه آناناس

?بستنی وانیلی….. 4عدد
?خامه صبحانه……100 گرم
?شکر …..در صورت دلخواه
?کمپوت آناناس……به مقدار لازم
?پودر ژله آناناس…..1بسته
?پودر ژلاتین….. یک قاشق غذاخوری
? آب سرد…..1/2 پیمانه
?آب جوش….. یک لیوان

?طرز تهیه:

بستنی و شکر و خامه رو در مخلوط کن بریزید و هم برنید,ژله رو با اب جوش حل کرده و به مخلوط بستنی اضافه کنید.ژلاتین را با یک دوم پیمانه اب به روش بنماری حل کرده و به مواد اضافه کنید.آناناس هم به تکه های کوچیک خرد کرده داخل مواد می ریزیم.
در قالب چرب شده بریزید و حدود چهار ساعت در یخچال قرار بدید. در این دسر از شکر استفاده نکردم.اگه دوست دارید شیرین باشه می تونید بریزید
نکته :میتوانید از خامه قنادی استفاده کنید .

برای اینکه فرق این سه واژه و سه نوع دسر   ” ورین و پارفه و ترایفل ” را بتوانیم متوجه شویم باید ابتدا از هر کدام تعریف متداول را بررسی کنیم :

ورین :
Verrine در زبان فرانسه واژه ور یا Verre به طور عموم به شیشه یا جام و به صورت خاص به نوعی دسر اطلاق میشود که در گیلاس یا لیوان شفاف و بلوری تهیه میشود و از چندین لایه تشکیل میشود این لایه ها به طور عمده از پوره میوه , ژله , کارامل ؛ شهد , سس های متنوع شکلاتی یا میوه ای و خامه فرم گرفته و خشکبار و به سلیقه افراد از مواد دیگر تهیه میشود . به طوریکه حتی اگر تیرامسو را نیز در گیلاس تهیه کنید اسم ورین را به دنبالش خواهد داشت و ورین تیرامیسو نامیده خواهد شد .

نوعی ورین هم وجود دارد که پیش غذاست و شیرین نیست و تقریبا از ترکیب نوعی دیپ و پوره مواد پروتئینی و سبزیجات تهیه میشود .

ترایفل :
واژه Trifleدر زبان انگلیسی به دسری گفته میشود که از چندین لایه و از پوره میوه و ژله و کرم کاسترد و کیک اسفنجی و خامه فرم گرفته و نظایر آن تشکیل و در جام بزرگ و پهنی تهیه و سرو میشود .

پارفه :
در لغت در زبان فرانسه Parfait  به perfect  تکمیل بودن اشاره دارد و به دسری گفته میشد که از لایه های متعدد یخمکی و از شهد و تخم مرغ و خامه و میوه و خشکبار و گاهی هم ا ل ک ل و ژله و بستنی و کارامل و سس های شکلاتی و خامه و .. تشکیل میشود و معمولا در گیلاس و لیوان های بلند تهیه و سرو میشود .

 

تا اینجا وجه تشابه این دسرها رو متوجه شدیم و اینکه ظاهرا فرق و تفاوت زیادی بین اونها نیست . همگی از لایه های میوه و شهد و مواد متفاوت تشکیل شده اند . ترایفل در ظرف بزرگی تهیه میشود و البته احتمال دارد در ظرف یکنفره هم تهیه شود .

ارسال شده در تاریخ 26 آگوست 2019 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 1,180
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.