روش رفع شپش سر راههای خانگی ازبین بردن شپش مو

روش رفع شپش سر راههای خانگی ازبین بردن شپش مو

روش رفع شپش سر

روش خانگی ازبین بردن #شپش سر

✅سرکه را گرم کنید
✅آن را روی سر خود بمالید
✅حوله یا کلاهی روی سر خود قرار دهید و30دقیقه صبر کنید
✅بعد باآب ولرم بشویید

روغن زیتون شپش سر را به طور موثر خفه می‌کند و از بین می‌برد.

– قبل از رفتن به رختخواب، هر نوع روغن زیتون را که دوست دارید به میزان فراوان روی موهای‌تان بمالید. یک کلاه دوش یا حوله روی سرتان ببندید که روغن در تمام طول شب روی موهای‌تان بماند. صبح، موهای‌تان را شانه کنید تا شپش‌ها از روی موهای‌تان زدوده شوند و بعد آن را با یک شامپوی گیاهی حاوی روغن درخت چای بشویید.
– یکی دیگر از گزینه‌ها این است که یک دوم فنجان روغن زیتون را با یک و نیم فنجان نرم‌کننده ترکیب کنید و کمی صابون مایع به آن اضافه کنید. ترکیب به‌دست آمده را روی موهای خود بمالید و اجازه بدهید به مدت یک ساعت بماند. سپس، موهای‌تان را با آب شستشو دهید و نرم‌کننده استفاده کنید. موهای‌تان را به طور کامل شانه کنید تا شپش‌های مرده از روی موهای‌تان زدوده شود. این درمان را پس از گذشت یک هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش رفع شپش سر

روش رفع شپش سر, راههای خانگی ازبین بردن شپش مو,درمان شپش سر ,راههای ازبین بردن شپش مو,علت پیدایش شپش سر ,روغن خانگی ازبین بردن شپش مو,درمان قطعی شپش سر

در ایالات متحده هرسال حدود شش تا دوازده میلیون کودک به شپش سر مبتلا می‌شوند. شپش سر، یک عارضه‌ی معمول است و نشان‌دهنده‌ی عدم رعایت بهداشت نیست.روش رفع شپش سر

شپش‌های سر، حشرات بدون بالی هستند که فقط ۱/۶ میلی‌متر طول دارند؛ آنها نزدیک به پوست سر زندگی و تخم‌گذاری می‌کنند. تخم‌های آنها نیت (رَشک) نامیده می‌شود.

شپش‌های سر برای زنده ماندن به خون پوست سر نیاز دارند، به همین دلیل است که پس جدا شدن از سر فرد مبتلا فقط برای مدت کوتاهی زنده می‌مانند. هرچند آلودگی به شپش سر ممکن است برای هرکسی – صرف‌نظر از سن و جنسیت – اتفاق بیفتد اما در میان کودکان سه تا چهارده سال شایع‌تر است.

شپش به‌راحتی از طریق تماس با مو، برس، شانه، لباس یا ملافه‌ی آلوده از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود. علائم شایع شپش سر عبارتند از: خارش شدید پوست سر، احساس آنکه چیزی روی پوست سر راه می‌رود و گاهی اوقات برجستگی‌های قرمز روی پوست سر.

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان به شپش سر مبتلا شدید، باید فورا اقدامات لازم را برای برطرف کردن این مشکل انجام بدهید. کندن تخم‌های شپش از مو و شانه زدن موها با شانه‌ی ضدشپش (شانه‌ی نیت) بسیار مفید است.

اما این روش‌ها معمولا زمان‌بر هستند و هنگامی واقعا مؤثر واقع می‌شوند که در همان مراحل ابتدایی شپش سر متوجه‌ آن شوید.
آرامش‌تان را حفظ کنیدروش خانگی رفع شپش سر

اگر متوجه شدید کودک‌تان شپش دارد، وحشت نکنید؛ نفس عمیق بکشید و آرامش‌تان را حفظ کنید. درست است که شپش‌ها چندش‌آور هستند و حتی حرف زدن در مورد آنها باعث می‌شود سرتان به خارش بیفتد اما در واقع خطری برای سلامتی شما ایجاد نمی‌کنند.

بهتر است مبارزه با شپش‌‌ها را مانند یک جنگ در نظر بگیرید و از جبهه‌های مختلف به آنها حمله کنید. برای نابودی شپش‌های بالغ و همچنین تخم‌های ریز آنها که به ساقه‌های مو می‌چسبند، باید از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید. این تخم‌ها می‌توانند از درمان‌هایی که شپش‌های بالغ را نابود می‌کند، جان سالم به‌‌ در ببرند و بالعکس. در واقع این حشرات هزاران سال است که روی مو و سر انسان‌ها زندگی می‌کنند بنابراین مبارزه با آنها کار چندان آسانی نیست.

روش رفع شپش سر, راههای خانگی ازبین بردن شپش مو,درمان شپش سر ,راههای ازبین بردن شپش مو,علت پیدایش شپش سر ,روغن خانگی ازبین بردن شپش مو,درمان قطعی شپش سر

روش رفع شپش سر

نابودی کامل شپش‌ها ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد، بنابراین خودتان را آماده کنید. به‌یاد داشته باشید که این مشکل می‌تواند به‌علت قرارگیری مکرر در معرض آلودگی شپش یا تخم‌های شپش باقی‌مانده در موها دوباره عود کند، پس وحشت نکنید چون هیچ کمکی به شما نمی‌کند.

در ادامه با چند مورد از بهترین درمان‌های طبیعی، داروهای نسخه‌ای و درمان‌های بدون نیاز به نسخه برای از بین بردن شپش‌ها آشنا می‌شوید.

روش خانگی رفع شپش سر

مایونز – درمان شپش سر

یکی دیگر از درمان‌های خانگی محبوب برای شپش سر مایونز است. مایونز می‌تواند این هیولاهای کوچک را با موفقیت خفه کند و در نهایت آنها را بکُشد. دپارتمان بهداشت مینه‌سوتا نیز استفاده از مایونز را روش قابل قبولی برای درمان شپش سر معرفی کرده است.

موهایتان را کاملا به سُس مایونز آغشته کنید.
آنها را محکم با پلاستیک یا کلاه حمام بپوشانید. همچنین می‌توانید روی پلاستیک را با حوله بپوشانید.
اجازه بدهید حداقل پنج تا شش ساعت روی موهایتان بماند.
موها را به‌خوبی با شامپو بشویید.
سرتان را کاملا با سشوار خشک کنید، چون جریان هوای گرم به نابودی شپش‌ها کمک می‌کند.
از یک شانه‌ی ضدشپش برای جدا کردن شپش‌ها و تخم‌های شپش از مو استفاده کنید.
این کار را هفته‌ای یک بار به‌مدت حدود دو ماه تکرار کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل، عامل خفه‌کننده‌ی عالی‌ای است که برای موی شما نیز مفید است. روغن نارگیل شپش‌ها را خفه می‌کند و در نهایت آنها را می‌کُشد.

روش رفع شپش سر

سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم و کمی کافور به آن اضافه کنید.
این مخلوط را روی تمام سرتان بمالید و پوست سر را با آن ماساژ بدهید.
سرتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید تمام شب روی سرتان بماند.
صبح روز بعد موها را با شامپو بشویید و وقتی خشک شد، با یک شانه‌ی ضدشپش شانه بزنید.
برای از بین بردن شپش‌ها به‌مدت پنج روز، روزانه از این درمان استفاده کنید.

روش خانگی رفع شپش سر روغن بچه

برای یکی دیگر از روش های درمان شپش سر به روغن بچه، مواد شوینده و کمی سرکه سفید نیاز دارید. اعتقاد بر این است که روغن بچه نیز شپش را خفه می‌کند.

– کمی روغن بچه روی موهای‌تان بریزید و موهای‌تان را به آرامی شانه کنید، به طوری که شپش‌ها از روی موهای‌تان کنده شوند و بریزند.
– سپس موهای‌تان را با آب گرم و مواد شوینده شستشو دهید.
– قبل از خواب، کمی سرکه سفید روی موهای‌تان بمالید و سرتان را با یک کلاه دوش یا حوله پوشش دهید. اجازه بدهید به مدت یک شب بماند.
– صبح که شد، موهای‌تان را با شامپوی همیشگی‌تان شستشو دهید و بعد کمی نرم‌کننده روی موهای‌تان استعمال کنید.
– این فرآیند را به مدت حداقل سه تا چهار روز برای به‌دست آوردن نتایج مثبت تکرار کنید.

ارسال شده در تاریخ 29 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,651
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.