روش طبیعی سفت شدن پوست صورت با استفاده از روغن های طبیعی

روش طبیعی سفت شدن پوست صورت بدون هیچ عوارضی

روش طبیعی سفت شدن پوست صورت و راهکار های خانگی بسیار موثرند .همنطور عوارضی برای سفت شدن پوست صورت ندارند و از آنجا که راههای طبیعی با استفاده از روغن ها و سبزیجات طبیعی است دارای بسیاری مواد معدنی و ویتامین ها هستند که به شفافیت و روشن شدن و سفت  شدن پوست بسیار کمک می کنند.

 روغن زیتون و روغن نارگیل:

▫️۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
▫️۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

روغن زیتون و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و هنگامی که به ترکیبی یکدست رسیدید، آن را به صورت‌تان بزنید.

?اجازه بدهید تا این ترکیب به‌ خوبی جذب پوست شود و عوامل فعالِ آن در طول شب به فعالیت ادامه دهند.

➕حداقل ۳ بار در هفته

پزشکان برای رفع شل‌شدگی پوست روش‌های درمانی خاصی را پیشنهاد می‌کنند که اغلب پرهزینه‌اند، اما راه‌های ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری هم وجود دارند. یکی از این روش‌ها استفاده از ماسک‌های صورت است، به‌خصوص ماسک‌های طبیعی و خانگی که عاری از مواد شیمیایی و مضر هستند.

روغن آووکادو

روغن آووکادو بسیار مرطوب کننده است و به عمق پوست نفوذ می کند. این روغن همچنین باعث افزایش سنتز کلاژن می شود و باعث می شود که پوست شما سفت شود. همچنین حاوی مقادیر بالای ویتامین A، B و E است که به تقویت پوست کمک می کند.

روش طبیعی سفت شدن پوست صورت

سفیده‌ی ‌تخم‌مرغ

سفیده‌ی تخم‌مرغ یک قابض طبیعی و بنابراین درمان مناسبی برای پوست افتاده است. هیدرولیپیدهای موجود در سفیده‌ی تخم‌مرغ، با تغذیه‌ی پوست به بالا کشیدن پوست شل کمک می‌کنند.

  • یک الی دو عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ را به‌هم بزنید تا کف کند؛ آن را به صورت و گردن‌تان بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید؛
  • گزینه‌ی دیگر اضافه کردن ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده به ۱ عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ و به‌هم زدن آنهاست. این مخلوط را به صورت و گردن‌تان بمالید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بشویید.

هریک از این درمان‌ها را ۲ بار در هفته به‌کار ببرید تا پوست سفت و درخشانی داشته باشید.

 لیمو

ویتامین C موجود در لیمو به افزایش تولید کلاژن و در نتیجه بازگرداندن قابلیت ارتجاعی پوست شما کمک می‌کند. به‌علاوه لیمو دارای خواص قابض است که به سفت کردن پوست و کاهش چین‌وچروک‌ها و سایر نشانه‌های پیری پوست کمک می‌کند.

  • یک عدد لیمو را آب بگیرید و آن را به‌آرامی روی صورت و گردن‌تان بمالید. پس از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صورت‌تان را با آب بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام بدهید و پس از آن از یک مرطوب‌کننده‌ی باکیفیت استفاده کنید؛
  • می‌توانید آب نصف لیمو را به یک فنجان آب سرد اضافه کنید و آن را روی صورت‌تان اسپری کنید. اجازه بدهید صورت‌تان در معرض هوا خشک شود. برای گرفتن بهترین نتایج، این کار را ۱ یا ۲ بار در روز انجام بدهید.

روغن بادام برای سفت شدن پوست

روغن بادام غنی از ویتامین E است و باعث رطوبت پوست می شود. این روغن به طور قابل توجهی شل شدن پوست را کاهش می دهد و پوست را به صورت طبیعی سفت می کند.

روش طبیعی سفت شدن پوست صورت استفاده از آلوئه‌ورا

هنگامی‌ که بحث سفت کردن پوست شل به میان می‌آید، آلوئه‌ورا بهترین انتخاب است. اسید مالیک موجود در ژل آلوئه‌ورا علاوه بر اینکه به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند یک مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست شماست.

  • ژل یک برگ آلوئه‌ورا را بیرون بیاورید و آن را به صورت و گردن‌تان بمالید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این درمان را چند بار در هفته تکرار کنید؛
  • گزینه‌ی دیگر مخلوط کردن یک قاشق‌ غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و یک قاشق چای‌خوری عسل است. این مخلوط را روی صورت و گردن‌تان بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. آن را با آب گرم بشویید و سپس مقداری آب سرد روی پوست‌تان بپاشید. این کار را هفته‌ای یک‌بار انجام بدهید.

 خیار

برای سفت کردن پوست شل و افتاده می‌توانید از خیار استفاده کنید. خیار از بهترین تونرهای طبیعی پوست است و باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود.

  • نصف یک خیار را له کنید و آن را از صافی عبور بدهید تا عصاره‌اش گرفته شود. این آب را به صورت‌تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب سرد بشویید. این درمان را روزی یک‌‌بار انجام بدهید.
  • یک قاشق غذاخوری خیار رنده‌شده و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت‌تان بمالید و اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.
  • می‌توانید با ۲ قاشق غذاخوری آب خیار تازه، ۱ عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ و ۳ تا ۵ قطره روغن ویتامین E ماسک صورت درست کنید. این ماسک را روی صورت و گردن‌تان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. از این ماسک یک‌بار در هفته استفاده کنید.

 روغن خردل روش طبیعی سفت شدن پوست صورت

روغن خردل پوست را سفت می کند و باعث درخشندگی آن می شود. به دلیل گردش خون در اثر ماساژ روغن خردل پوست جوان تر می شود. سطح بالای ویتامین E باعث جلوگیری از پیری و چین و چروک می شود.

 

نکاتی در خصوص سفت شدن پوست

  •  اول از همه، یک رژیم غذایی سالم که حاوی مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین بدون چربی است داشته باشید.
  • در طول روز آب کافی مصرف کنید تا از خشکی و شل شدن پوست جلوگیری شود.
  • از مرطوب کننده مناسب برای تغذیه پوست استفاده کنید.
  •  از کرم  ضد آفتاب با SPF20-30 استفاده کنید. آن را نه تنها بر روی صورت، بلکه روی گردن و تمام قسمتهای در معرض آن مانند بازوها و پاها قرار دهید.
  •  پس از سه تا چهار ساعت، کرم های ضد آفتاب را مجددا قرار دهید.
  •  همیشه از مرطوب کننده بر روی صورت و گردن استفاده کنید.
  •  حداقل یکبار در هفته پوست صورت، گردن و بدن را لایه برداری کنید.
  •  به طور مرتب ورزش کنید.
  •  از سیگار کشیدن اجتناب کنید زیرا این امر با تولید کلاژن در پوست تداخل دارد و به پوست شما لطمه وارد می کند.
  •  از مواد شیمیایی خشن در صابون ها، سرم ها و لوسیون ها اجتناب کنید چون می تواند اثرات جانبی طولانی مدت بر روی کشش پوست داشته باشد.
  •  در نهایت، به طور منظم، از ماسک های سفت کننده استفاده کنید.

چه ویتامین هایی برای سفت شدن پوست مناسب هستند؟

پوست یک عضو پیچیده است و نیاز به برخی از ویتامین ها دارد. پوست قوی و الاستیک نیاز به ویتامین های زیر دارد:

  ویتامین E

اگر چه ویتامین های دیگر نیز اثرات آنتی اکسیدانی بر بدن دارند، ویتامین E قطعا پادشاه آنتی اکسیدان ها است، به ویژه هنگامی که به سلامت پوست می رسیم. این ماده پوست را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند، بنابراین از پیری زودرس جلوگیری می کند.

  ویتامین A

این ویتامین به تکثیر سلول ها کمک کرده و باعث مورفولوژی مناسب و چسبندگی مناسب پوست می شود.

 ویتامین D

این ویتامین تمام ساختار پوست را پشتیبانی می کند. ویتامین D در فرآیندهای رشد و تمایز مختلف در سلول های پوست نقش دارد. تغذیه بدن با سطوح بهینه این ویتامین ها ضروری است تا پوست شما سالم، قوی و سفت و همچنین درخشان باشد.

 ویتامین C

هنگامی که به سفتی پوست می رسیم، دو جزء کلاژن و الاستین برای حفظ الاستیسیته و کشش پوست ضروری است. بدن انسان با کمک ویتامین D کلاژن تولید می کند. ویتامین C به طور مستقیم در سنتز کلاژن دخالت دارد و مقدار مطلوب آن باید از طریق رژیم غذایی یا کاربرد موضعی به پوست منتقل شود.

 

منبع : سفت شدن پوست

 

ارسال شده در تاریخ 2 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,409
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.