روش های از بین بردن اشتها را بدانید اشتهای زیادی یا کاذب را از بین ببریم

روش های از بین بردن اشتها را بدانید اشتهای زیادی یا کاذب را از بین ببریم

روش های از بین بردن اشتها , روش های کاهش اشتهاا, از بین بردن اشتها ,روش های از بین بردن اشتهای کاذب , احساس سیری و کاهش اشتها , رژیم غذایی مناسب لاغری,روش های از بین بردن اشتها را بدانید

?روش های از بین بردن اشتها را بدانید
✅ جویدن آدامس
✅ بو کردن نعناع
✅ خوردن 2 عدد مغز گردو همراه با 1 لیوان آب
✅ نوشیدن آب همراه با چند قطره آب لیموترش
نوشیدن 2لیوان آب قبل غذا

روش های از بین بردن اشتها , روش های کاهش اشتهاا, از بین بردن اشتها ,روش های از بین بردن اشتهای کاذب , احساس سیری و کاهش اشتها , رژیم غذایی مناسب لاغری,روش های از بین بردن اشتها را بدانید

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

. پروتئین کافی مصرف کنید

افزایش پروتئین در رژیم غذایی‌تان، می‌تواند باعث احساس سیری و کاهش اشتها در شما شود. به این ترتیب که غذای مصرفی در وعده‌ی غذایی بعدی کاهش یافته و وزن شما کم می‌شود. برای مثال تحقیقی بر دو نوع رژیم غذایی صبحانه انجام شد. یکی از صبحانه‌ها تخم مرغ و دیگری نان شیرین بود که هر دو با کالری برابر بودند. در دوره‌ی هشت هفته‌ای مطالعات، آن دسته‌ای که تخم مرغ مصرف کرده بودند، ۶۵ درصد وزن و ۱۶ درصد بیش‌تر چربی از دست داده بودند. علاوه بر این دریافت مقدار زیادتری پروتئین، می‌تواند از کاهش حجم عضلات در طول دوره‌ی رژیم غذایی جلوگیری کند. افزودن پروتئین تا ‌۲۰ الی ۳۰ درصد کالری روزانه یا ۱ تا ۱.۲ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن‌تان، می‌تواند برای تأثیرگذاری کافی باشد.

انتخاب غذاهای غنی از فیبر

میزان بالای فیبر دریافتی موجب ارتجاع معده و کاهش اشتها می‌شود. سرعت خالی شدن معده را کاهش داده و باعث آزاد شدن هورمون‌های سیری می‌شود. هم‌چنین با تخمیر فیبر در روده، نوع خاصی اسیدهای چرب (short-chain fatty acids) تولید می‌شوند که به افزایش احساس سیری منجر می‌شود.

تحقیقات جدید نشان داده‌اند افزودن لوبیا، نخود فرنگی، نخود و عدس در رژیم غذایی، می‌تواند ۳۱ درصد حس سیری بیشتری در مقایسه با غذاهای با کالری مساوی ولی کم فیبر ایجاد کند. غله‌های غنی شده کامل از فیبر نیز می‌توانند در القای حس سیری مؤثر باشند. مصرف ۱۴ گرم فیبر بیش‌تر می‌تواند کالری دریافتی روزانه‌ی شما را تا ۱۰ درصد کاهش دهد. این کار منجر به کاهش تقریبا ۲ کیلوگرم از وزن‌تان در مدت ۴ ماه می‌شود.

تعداد وعده‌های غذایی‌تان را بیشتر کنید
خیلی‌ها آنقدر در طول روز درگیر کار، مسئولیت‌های خانوادگی یا مسائل مختلف می‌شوند که زمان از دستشان رفته و برای غذا خوردن زمان نمی‌گذارند و در آخر می‌بینند که از گرسنگی اعصابشان حسابی بهم ریخته است. وقتی حواستان پرت کارهای دیگر می‌شود، به پیام‌هایی که بدنتان برای گرسنگی می‌فرستد توجه نمی‌کنید و بعد می‌بینید که بیشتر از ۴ تا ۵ ساعت است که هیچ نخورد‌ه‌اید.

ارسال شده در تاریخ 21 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع لاغری و چاقی
بازدید : 2,341
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.