روش پخت ته انداز ماهی غذای محلی وسنتی ته انداز بوشهری

روش پخت ته انداز ماهی غذای محلی وسنتی ته انداز بوشهری

روش پخت ته انداز ماهی غذای محلی وسنتی بوشهری

ته_انداز_ماهی
سوال کرده بودین ک با هر ماهی ای میشه این غذا رو درست کرد؟ بله میتونید با هر ماهی درست کنید اما ماهیای جنوب بخاطر تازگیشون اصلا نیاز ب مزه دار کردن ندارن ولی شما اگر ماهی تازه در دسترس ندارید میتونید با پیاز خلالی دو حبه سیر مقداری زعفران و آبلیمو و نمک مزه دار کنید.
خب بریم سراغ دستور غذامون.
برای داشتن یه ته اندازه خوشمزه ب مواد زیر نیاز داریم?? مواد لازم برای ۳ نفر‌
برنج ۳ پیمانه
سبزی پلویی (شامل جعفری گشنیز تره و شوید) ۳۰۰ گرم
۱ دونه پیاز متوسط نگینی شده
۲ حبه سیر رنده شده
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای کاور کردن ماهی?

آرد ۱ پیمانه برای کاور کردن ماهی
ادویه ماهی ۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه یک قاشق مرباخوری
نمک ۱ قاشق مرباخوری
فلفل قرمز نصف قاشق مرباخوری

روش پخت ته انداز ماهی ,غذای محلی وسنتی بوشهری ,پخت ته انداز ماهی ,طرز تهیه ته انداز ماهی غذای بوشهری ,مواد لازم ته انداز ماهی ,ترفند های پخت ته انداز ماهی

ابتدا آرد و ادویه ها رو ترکیب میکنیم. ب ماهی ها نمک میپاشیم. ماهی را در آرد آغشته میکنیم و در روغن سرخ میکنیم. برای ته قابلمه فقط یک قسمت ماهی سرخ شود و برای لای پلو هر دو طرف ماهی را سرخ میکنیم.
برای آماده کردن سبزی پلو ابتدا پیاز را تفت میدهیم و بعد سیر را اضافه میکنیم، سبزی را اضافه کرده در حد کشیده شدن آب سبزی تفت میدهیم. کف قابلمه ماهی ها را از قسمت سرخ نشده کف قابلمه میچینیم برنج و سبزی اضافه کرده و ترکیب میکنیم و ماهی های سرخ شده را قرار میدهیم و ما باقی سبزی و پلو را اضافه کرده. و ب مدت ۴۰ دقیقه با دمای خیلی کم دم میدهیم. بعد از دم کشیدن گوشه های برنج را با چاقو آزاد میکنیم و ۱۰ دقیقه میزاریم ک قابلمه با دمای برنج باعث باز شدن برنج از قابلمه شود بعد در ظرف برمیگردونیم. نوش جان?

ارسال شده در تاریخ 13 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 3,058
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.