زیانهای استفاده از لباس زیر تنگ و خطرات پوشیدن مداوم سوتین

زیانهای استفاده از لباس زیر تنگ و خطرات پوشیدن مداوم سوتین

زیانهای استفاده از لباس زیر تنگ

خطرات استفاده مداوم از سوتین:

?وقتی یک خانم سوتین تنگ و محکم می پوشد‌، سینه هایش تحت فشار قرار می گیرد در نتیجه راه های لنفاوی سینه بسته می شود و این عامل باعث ایجاد کیست می شود.

▫️پس برای پیشگیری از سرطان پستان، نباید لباس زیر های تنگ پوشید و حتما باید بدون سوتین بخوابید.

لباس زیر عمده ترین لباسیه که تولید آلرژی میکنه  مخصوصا در افرادی که  زمینه آلرژی دارن. این لباسها اگه از جنس مرغوبی نباشه می تونه تولید  اگزمای تماسی کرده و خارش و سوزش پوست را به همراه بیاره. مخصوصا اگه این تنگی در ناحیه لگن،‌ ‌زانو، سینه و حلقه آستین ها باشه.  عارضه شایع لباس های تنگ که باعث اختلال در خونرسانی میشه، احساس کوفتگی و خستگیه.

عروق پوست، عروق بسیار ظریف و نازکیه که کار تغذیه و خون‌رسانی به پوست را بر عهده داره، گاهی اوقات این تنگی به حدی زیاد میشه که  منجر به کبودی پوست شده؛ و زمانی که این عروق تحت فشار دائمی قراربگیره، بتدریج تنگ و بسته شده در نتیجه جریان خون بافتی که مورد فشار قرار گرفته به هم خورده و رشد پوست  رو مختل می‌کنه.

به همین دلیل پوست به آسانی زخم میشه و می‌تونه به دلیل نقص تغذیه‌ای که پیدا کرده دچار بریدگی ‌شده وگاهی حتی خود بیمار هم نمی‌ فهمه که تنگی لباسش سبب ایجاد زخم و بریدگی در پوست میشه.

مشکلات پوشیدن لباس زیر تنگ، در ابتدا  خودش رو با سوزش و خارش نشون میده و اگه فرد بلافاصله لباسش را عوض کنه این  مشکل و اختلال در جریان خون برطرف میشه.

زیانهای استفاده از لباس زیر تنگ ,خطرات پوشیدن سوتین تنگ ,استفاده از لباس زیر تنگ و عوارض آن؛ خطرات پوشیدن مداوم سوتین,ویژگی های لباس زیر مناسب

این لباس‌های تنگ اگر محصول جبر زمانه نباشند، حاصل مد که هستند. اما این مد برای سلامت بدن خطرناک است.

لباس تنگ، عروق پوست را تحت تاثیر قرار داده و در قسمت‌هایی مانع‌ ‌گردش صحیح خون می‌شود، به خصوص اگر تنگی لباس‌ ‌در ناحیه لگن،‌ ‌زانو، سینه و حلقه آستین ها باشد. همین اختلال جریان خون باعث همان عارضه شایع لباس های تنگ می‌شود، یعنی احساس کوفتگی و خستگی. البته گاهی این تنگی به حدی زیاد می‌شود که قسمت‌هایی از پوست کبود می شود.

یکی دیگر از مشکلات لباس‌های تنگ مشکلات گوارشی است. در واقع لباس تنگ حرکات دودی (حرکات‌ ‌کرم گونه) دستگاه گوارش را مختل می‌کند و موجب تجمع گاز در معده و نفخ شکم می‌شود‌ ‌که معمولا با درد شکم همراه است.

همچنین پوشیدن‌ لباس‌ زیر تنگ‌ ، باعث افزایش احتمال ابتلا به عفونت مثانه در خانم ها می‌شود.

یکی دیگر از عوارض لباس‌های تنگ، نوعی کهیر به نام کهیر فشاری است. این نوع کهیر در اثر فشار موضعی بر بدن ایجاد می شود. معمولا 4 تا 6 ساعت پس از پوشیدن لباس تنگ، یک تورم عمقی همراه با خارش، سوزش و درد ایجاد می‌شود که پس از 8 تا 72 ساعت از بین می‌رود. گاهی تب و لرز، ضعف، خستگی و سردرد هم در کنار این عارضه وجود دارد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد پوشیدن لباس‌ های خیلی تنگ در بلند مدت، احتمال گسترش تومورهای سرطانی را در بافت سینه افزایش خواهد داد

اگر آلرژی دارید لباس تنگ نپوشید

دکتر حسین طباطبایی ، متخصص پوست و مو، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره می گوید:

«پوشیدن لباس تنگ در افراد سالم مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند، زیرا معمولا افراد به مدت طولانی‌ لباس تنگ نمی‌پوشند و آن را پس از ساعاتی تعویض می‌کنند. پوشیدن لباس تنگ معمولا برای افرادی مشکل ایجاد می‌کند که زمینه آلرژی و حساسیت دارند.

مهم‌ترین لباسی که ایجاد مشکل می‌کند، معمولا شلوارهای جین تنگ است نه بلوزهای تنگ.

لباس تنگ در افرادی که زمینه آلرژی دارند، باعث ایجاد اگزمای تماسی می‌شود، به خصوص اینکه لباس‌های زیر و بلوزها معمولا از جنس نخ نیستند و حتما در آنها از مواد نایلونی و پلاستیکی استفاده می شود.

تنگی لباس زیر دربعضی مواقع می تونه مشکلات گوارشی هم  به وجود بیآره. برای اینکه بهتر بفهمین باید بگیم که لباس زیر تنگ مخصوصا شورت، حرکات دودی و ‌کرمی شکل دستگاه گوارش رو مختل می‌کنه و باعث تجمع گاز در معده و نفخ شکم توام با درد می‌شه.

مشکل ریفلاکس یا برگشت غذا از معده به مری نیز یکی دیگر از مشکلات پوشیدن لباس زیر تنگه، که باعث ترش کردن معده و برگشت اسید بخصوص بعد از غذا خوردن می‌شه. بنابراین افراد مبتلا به ریفلاکس بخصوص کسانی که اختلالاتی در دستگاه گوارش دارن، نباید لباس‌های تنگ بپوشن و کمربند شون رو سفت ببندن.

همچنین پوشیدن‌ لباس‌ زیر تنگ‌ در خانمها، باعث افزایش احتمال ابتلا به عفونت و بیماری های مختلفی می شه، که جبرانش سختتره.

از عوارض لباس‌های تنگ، نوعی کهیر به نام کهیر فشاریه. این نوع کهیر در اثر فشار موضعی بر بدن ایجاد شده و معمولا چهار تا شش ساعت پس از پوشیدن لباس تنگ، یک تورم عمقی همراه با خارش، سوزش و درد ایجاد می‌کنه که پس از ۸ تا ۷۲ ساعت از بین میره. گاهی تب و لرز، ضعف، خستگی و سردرد هم در کنار این عارضه به وجود میاد.

حتی بررسی های مختلفی مبنی بر احتمال بروز تومورهای سرطانی در بافت سینه بخاطر پوشیدن بلند مدت لباس زیر تنگ شده که بخاطر همین، توصیه میشه خانمها حتی الامکان از پوشیدن لباس زیر های تنگ و چسبان خودداری کرده و یا  این لباسها رو به صورت بلندمدت استفاده نکنن.

عوارض جدی سوتین های تنگ

به هر حال در یک سینه با سوتین محکم وتنگ این مراحل به خوبی انجام نمی شود ودرنتیجه سموم درسینه ها تجمع می یابند. در واقع سوتین ها عامل ایجاد سینه های بیمار هستند.سوتین ها حمایت ساختگی وغیرواقعی از سینه ها به عمل می آورند ودر واقع بدن انسان قدرت نگهداری ازسینه ها توسط خودشان راازدست می دهند و به همین دلیل اغلب خانمها بدون سوتین احساس نا خوشایندی دارند.

پس برای پیشگیری از سرطان سینه نباید سوتین های تنگ پوشید و حتی در صورت امکان بدون آن خوابید.

یک نکته قابل توجه آن است که میزان موفقیت برای بازگشت از سینه فیبروتیک حتی برای افرادی که 15-10 روز بدون سوتین بوده اند بسیار بالا بوده است. ثابت شده است بسیاری از خانمهایی که بدون سوتین بوده اند به طور معجزه آسایی بیماری آنها بهبودی یافته است.

سوتین های تنگ علاوه بر اینکه احساس راحتی را از شما می گیرند تاثیرات منفی دیگری برای سلامتی شما خواهند داشت که شامل: زیانهای استفاده از لباس زیر تنگ

1- ایجاد جوش های پوستی :

زمانی که در یک دوره زمان طولانی از سوتین های تنگ استفاده می کنید جوش های پوستی ایجاد می شوند که در دراز مدت منجر به بروز عفونت خواهند شد.

2- تاثیرات منفی گوارشی:

شاید به نظرتان عجیب باشد ولی حقیقت این است که سوتین تنگ با ایجاد فشار روی دیافراگم در مدت زمان طولانی تاثیرات دردناکی در دستگاه گوارش خواهد داشت.

3- اثرات منفی سوتین تنگ روی عصب لنفاوی:

با استفاده از سینه بند تنگ فشار منفی روی عصب رگهای لنفاوی خواهید گذاشت و از انجایی که این دسته از رگها وظایف مهمی همچون برداشت مایع بینابینی از بافت ها است. این دستگاه اسیدهای چرب و چربی ها را جذب و منتقل می کند، و به صورت “شیلوس”  وارد دستگاه گردش خون می کند. همجنین باید اشاره کرد این دستگاه سلول های ایمنی را بین گره های لنفاوی و مغز استخوان نقل و انتقال می دهد.

4- رابطه سوتین تنگ و سرطان سینه:

سوتین تنگ گردش خون طبیعی در این عضو مهم بدن زنان را مختل می سازد و در نتیجه ریسک سرطان سینه بالا می رود.

5- دردهای مزمن کمرد و گردن درد:

ایجاد فشار به گردن و کمر به واسطه استفاده از سینه بند تنگ دردهایی را ایجاد خواهد کرد که معمولا در زنانی که سایز سینه انها بزرگ است بیشتر دیده می شود.

 6- آسیب به بافت پستان:

زمانی که خانمی در پوشیدن سوتین تنگ مداومت به خرج می دهد بات سینه بر خلاف جهت قفسه سینه ایجاد فشار می کنند و همین باعث حرکت سموم در خلاف جهت و بازگشت به سمت سینه می شوند که همین ریسک ابتلا به سرطان سینه را بالا می برد.

 برای جلوگیری از بروز این دسته مشکلات روش تعیین اندازه صحیح سوتین را برایتان خواهیم گفت.

ارسال شده در تاریخ 5 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,176
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.