سبزیجات بسیار مفید دوستی های سلامت بدن و ضد سرطان

سبزیجات بسیار مفید دوست سلامت بدن و ضد سرطان

سبزیجات بسیار مفید

دوستی های سلامتی !

پیاز، دوست استخوان‌
بادمجان، خوراک مغز
اسفناج، دوست کم‌خون‌ها
هویج، دوست مو
فلفل دلمه‌ای، دوست قلب
کلم بروکلی، دوست معده
گوجه‌فرنگی، دشمن سرطان

سبزیجات بسیار مفید ,سبزی ها دوست سلامت بدن, سبزی  ضد سرطان, خواص سبزیجات ,فواید سبزی بروکلی , سبزی های دوست قلب ,سبزی برای رفع کم خونی

کلم بروکلی حاوی ترکیباتی است که اعصاب را تقویت کرده، دید چشم را بهبود می بخشد و پوست را زیبا می کند. پس بروکلی را بیشتر بشناسید و آن را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

یک سبزی با خاصیت ضد التهابی
بروکلی یک داروی طبیعی مفید برای کاهش التهابات بدن است و سرعت تحلیل مفاصل را کاهش می دهد. به همین دلیل به افراد مبتلا به آرتروز توصیه می شود کلم بروکلی را حتما در برنامه غذایی شان داشته باشند. ترکیبات بروکلی با مسدود کردن ترشح آنزیم هایی که سبب تخریب مفاصل می شود، از مفاصل شما حفاظت می کند.

آشنایی با خواص بروکلی معجزه گر؛ معروف ترین سبزی ضد سرطان

سلامت قلب و رگ ها
کلم بروکلی در کنار خواص مختلفش به مهم ترین عضو بدن شما هم سود می رساند و علاوه بر پایین آوردن کلسترول خون، به تقویت رگ های خونی کمک می کند. سولفور افن موجود در کلم بروکلی خاصیت ضد التهابی دارد و از تخریب و صدمه به رگ های خونی پیشگیری می کند.

ویتامین های گروه B هم در کلم بروکلی وجود دارند که این ویتامین به تنظیم و کاهش هموسیستئین کمک می کند. هموسیستئین یک نوع اسید آمینه است که پس از مصرف گوشت در بدن ایجاد می شود و مقدار زیاد آن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد.

تقویت بینایی
شاید شنیده و خوانده اید که هویج برای سلامت چشم ها بسیار مفید است و این موضوع به لوتئین آن مربوط می شود اما این بار می توانید برای حفظ سلامت چشم ها در کنار هویج از کلم بروکلی هم استفاده کنید. بروکلی آنتی اکسیدان های مفیدی دارد که از تخریب سلول های چشم، بروز بیماری آب مروارید و صدمه به عدسی چشم پیشگیری می کند.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

خواص گل کلم

از زمان‌های قدیم پزشکان استفاده از سبزیجات را توصیه می‌کنند، چرا که این مواد هم برای کاهش وزن و هم برای افزایش سلامتی بسیار موثر است و می‌توان با استفاده از سبزیجات به وزنی ایده آل دست پیدا کرد و بسیاری بیماری‌ها را رها کرد، خوب است بدانید که مصرف مستمر گل کلم، کلم بروکلی و کلم بروکسل از احتمال ابتلا به سرطان پروستات می‌کاهد و خطر سرطان سینه را کاهش می‌دهد، علاوه بر این گل کلم مشکل هضم‌ غذا رارفع می‌کند، از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند، علاوه بر این بر کنترل دیابت، تسکین بیماری التهاب روده‌ی بزرگ، تسکین پاپیلوماتوز تنفسی، دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد)، و رفع مشکل چاقی و فشار خون موثر است.

خواص سبزیجات : تربچه

مهم ترین خاصیت ترچبه، ضد سرطان بودن و خاصیت ضدعفونی کردنش است. این خوراکی از پیشرفت سلول های سرطانی جلوگیری کرده و اشتها را زیاد می کند. تربچه دارای ویتامین C بوده که بیماری های دهان و پوسیدگی دندان ها را کاهش داده و توان سیستم دفاعی بدن را افزایش می دهد. برگهای تربچه از خود ترب ویتامین c بیشتری دارد.

ارسال شده در تاریخ 21 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,213
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.