رنگهای مختلف سیب سبز ، قرمز و زرد خواص متفاوتی هم دارد

 رنگهای مختلف سیب سبز ، قرمز و زرد خواص متفاوتی هم دارد

رنگهای مختلف سیب سبز ، قرمز و زرد خواص متفاوتی هم دارد

تقریباً نیمی از ویتامین C سیب در پوست آن وجود دارد وسیب کوچک ویتامین C بیشتری دارد

✅سیب سبز : ضد عفونی کننده
✅سیب قرمز : محرک و اشتها آور
✅سیب زردتصفیه کننده کبد، روده و کلیه

 رنگهای مختلف سیب, سیب با رنگهای مختلف, خواص سیب سبز ,خواص سیب قرمز ,خواص سیب زرد , هر رنگ سیب یک خاصیت ویژه ,خواص سیب , سیب و فوایدش , فواید سیب رنگ قرمز

این سیب ها از نظر ارزش تغذیه ای تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما از نظر ویژگی‌های درمانی، در چند مورد از یکدیگر سبقت گرفته اند.

ارزش تغذیه‌ای سیب رنگهای مختلف سیب

لیست بلندبالای خواص سیب به ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی آن برمی‌گردد. سیب سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، عناصر مغذی و ترکیبات آلی باارزش است. ویتامین C، ویتامین K، ویتامین ب۶ و ریبوفلاوین از ویتامین‌های موجود در سیب هستند. پتاسیم، مس، منگنز و منیزیم مواد معدنی مفیدی هستند که در سیب یافت می‌شوند. سیب سرشار از فیبر است و مصرف یک وعده سیب، ۱۲ درصد از نیاز روزانه‌ی ما را به فیبر تأمین می‌کند. راز خواص سیب در ترکیبات آلی تشکیل‌دهنده‌ی آن نهفته است. سیب سرشار از فیتونوترینت‌ها و فلاوونوئیدهایی مانند کوئرستین، اپی‌کاتچین و فلوریدزین است. علاوه بر اینها، سیب ترکیبات پلی‌فنلی متنوعی را نیز در خود جای داده است.

رنگهای مختلف سیب ، سیب‌ سبز یا سیب فرانسوی، به دلیل دارا بودن اسیدهای آلی فراوان، ترش‌تر و مصرف آن برای رفع گرمی و حرارت بدن، التهاب کبد و التیام تهوع و دل به هم خوردگی ناشی از گرم مزاجی یا گرمازدگی بسیار مفید است. فقط باید به یاد داشت مصرف زیاد سیب ترش برای سردمزاجان خوب نیست و اعصاب را کمی ضعیف می‌کند و کسانی که معده قوی ندارند نباید پس از خوردن سیب خام و ترش، آب سرد بنوشد.

سیب قرمز به دلیل ویتامین ها و رنگدانه های آنتی اکسیدانی قوی که در پوست قرمز خود دارد، نسبت به سیب زرد که به سیب لبنانی معروف است، خاصیت ضدسرطانی بالاتری دارد و مصرف آن همراه با پوست توصیه می شود. البته به دلیل اینکه امروزه برای افزایش ماندگاری سیب ها در انبار، پوستشان را با مواد شیمیایی مومی و براق واکس می زنند، باید ابتدا پوست سیب را با ابر آغشته به مایع ظرفشویی خوب بشویید و پس از آبکشی میل کنید.

رنگهای مختلف سیب به توصیه متخصصان طب سنتی، دمنوش پوست سیب قرمز و زرد با اندکی عسل برای پاکسازی کلیه ها مفید است و مصرف رنده شده آن همراه با عرقیاتی چون گلاب، بیدمشک یا بادرنجبویه همراه با کمی زعفران به پاکسازی بدن از مواد زائد -بخصوص پس از خوردن تنقلات در ایام نوروز- کمک کرده، برای عمیق شدن خواب مفید است. آب سیب تازه و سیب پخته (کمپوت) نیز تقویت‌کننده کبد و سم‌زدای آن است و مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می‌شود. به همین دلیل مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل و نقرس توصیه شده است.

قند سیب به کندی جذب بدن می‌شود. بنابراین برای مبتلایان به دیابت، مصرف آن باید پس از مشاوره با متخصص صورت گیرد. با این حال، توصیه می شود که دیابتی ها از سیب های خیلی شیرین استفاده نکنند.

تأثیر سیب بر بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون

اگر تاکنون فواید سیب برای‌تان کافی نبوده است، وقت آن است که تأثیر مثبت سیب را بر مشکلات عصبی، به‌خصوص دو بیماری آلزایمر و پارکینسون، بخوانید. ترکیبات فیتونوترینت موجود در سیب با خاصیت سم‌زدایی قطعا احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را می‌کاهد. اختلالات مغزی که منجر به بروز آلزایمر می‌شوند، با فعالیت رادیکال‌های آزاد در ارتباط است و سیب با ترکیبات خود تا حدی این فعالیت‌ها را کاهش می‌دهد. سیب میزان استیل‌کولین موجود در مغز را افزایش می‌دهد. استیل‌کولین با توانایی تمرکز، حل مسئله و حافظه در ارتباط است. در رابطه با بیماری پارکینسون، سیب از نابودی تدریجی سلول‌های ترشح‌کننده‌ی دوپامین جلوگیری می‌کند. نابودی این سلول‌ها می‌تواند منجر به بروز پارکینسون شود.

ارسال شده در تاریخ 4 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,708
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.