صبحانه مناسب کودکان وعده ای مقوی بعد از خواب طولانی شب

صبحانه مناسب کودکان غذایی مقوی بعد از خواب طولانی شب

صبحانه مناسب کودکان

بعد از خواب طولانی شب، بدن کودکان آماده برای جذب پروتئین است .

برای همین باید مواد پروتئینی که موجب رشد انهاست در برنامه صبحانه قرار داده شود و نه مربا و خامه که مواد قندی دارند !

صبحانه مناسب کودکان ,غذایی مقوی بعد از خواب طولانی شب,صبحانه های متنوع برای کودکان,اهمیت صبحانه کودکان, وعده ای مقوی بعد از خواب طولانی

انواع غذاها برای صبحانه کودک

تست وانیلی فرانسوی

برای یک صبحانه خوشمزه و سالم این نان یک گزینه ساده و خوشمزه است. از دو عدد تخم مرغ، نصف لیوان شیر، کمی وانیل و شکررا با هم مخلوط کنید و نان تست را 30ثانیه دراین مخلوط نگه دارید سپس کف یک تابه را چرب کنید و نان ها را در آن سرخ کنید تا طلایی شوند و در انتها پودر دارچین و عسل روی آن بریزید.صبحانه مناسب کودکان

سیب پخته با دارچین، خامه و گردو

برای تهیه یک صبحانه با طعم و عطر مطبوع چند سیب قرمز را پوست بگیرید و از شب قبل،اجازه دهید که خیلی آرام نیم پز شوند. سپس سیب های پخته را قبل از سرو صبحانه، در ظرف بریزید و برای تزئین آن یک قاشق خامه، دو عدد گردو، عسل و کمی پودر دارچین بکار ببرید.

برای صبحانه کودک این غذاها درست کنید

سالاد میوه های تازه با عسل

گذاشتن یک بشقاب میوه پوست کنده کنار صبحانه تان برای بچه ها مفید است و توجه شان جلب خواهد شد. شما با درست کردن یک سالاد میوه در یک کاسه مخلوطی از ویتامین ها را جمع کرده اید ، می توانید در آخر بر روی ظرفتان شربت پرتقال، آلبالو یا عسل بریزید تا طعم تازه ای به سالاد میوه شما بدهد.

تاکوی سریع صبحانه

برای صبحانه کودک ورقه نازک از نان که روی آن پنیر چدار و تخم مرغ آبپز ورقه شده قرار داده اند بسیار مناسب است. شما می توانید از املت به جای تخم مرغ آب پزاستفاده کنید و مقداری سبزیجات نیز روی نان بریزید.

کره بادام زمینی

یکی از بهترین انتخاب ها برای صبحانه کودکان کره بادام زمینی است اما به این شرط که کودک شما به آن حساسیت نداشته باشد. کره بادام زمینی را روی نان و یا پن کیک بمالید و سپس مقداری عسل، موز ورقه شده، میوه ها و یا حتی هویج روی آن بریزیدو به کودک خود دهید تا میل کند.

ماست تزئین شده

200 گرم ماست ساده را با یک قاشق غذاخوری مربا محبوب و یک قاشق چایخوری عسل و 2قاشق غذاخوری بادام بو داده و ریز شده در ظرف ماست با هم مخلوط کنید و به فرزندتان دهید.

مخلوط ماست و عسل مناسب برای صبحانه کودک

صبحانه های متنوع برای کودکان

کسادیا (خوراک مکزیکی)

این خوراک در عرض 5 دقیقه آماده می شود و برای غذای حاضری و توراهی بسیار مناسب است روش تهیه آن به این شیوه است که لایه یکنواختی از پنیر را روی تورتیا بمالیدو برش های سیب را روی پنیر بگذارید و یک تورتیای دیگر روی آن بگذارید و آن را برای آب شدن پنیر سی ثانیه در مایکروفر قرار دهید.

املت تخم مرغ و گل کلم

مواد لازم برای تهیه این صبحانه ، تخم مرغ درشت 1 و نیم عدد، گل کلم به دلخواه (خرد کرده)، سیر یک حبه، پنیر فتای رنده شده یک دوم فنجان و برگ ریحان خرد شده (یک چهارم فنجان) ، روغن زیتون دو و یک دوم قاشق غذاخوری است . با یک چهارم قاشق چایخوری نمک تخم مرغ ها را بپزید.

سپس گل کلم ها را داخل روغن داغ بریزید تا نرم و قهوه ای شوند . سپس سیر را رنده کنید و یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک هشتم قاشق چایخوری فلفل به آنها اضافه کنید. روی گل کلم ها تخم مرغ ها بریزید و اجازه دهید 5-4 دقیقه بپزند. املت را داخل بشقاب بگذارید و روی آن کمی پنیر فتا و ریحان خرد شده بپاشید و آن را به کودکتان بدهید.صبحانه مناسب کودکان

مینی پیتزای سالم برای صبحانه

شاید فکر کنید تمام پیتزاها مضر هستند اما پیتزایی که در این بخش از نمناک برای وعده صبحانه دلبندتان می آموزید با ترکیبات کاملا سالم تهیه شده است . برای تهیه این پیتزای خوشمزه فقط کافیست روی خمیر مقداری تخم مرغ و پنیر و کمی گوجه فرنگی بگذارید.

پنکیک خانگی

پختن یک پنکیک خانگی بسیار بهتر از محصولات صنعتی است که مواد نگه دارنده در آنها به کار رفته است . پس به فکر سلامتی دلبندتان باشید و این صبحانه مقوی را با دستورالعمل ساده زیر برای او درست کنید ، آرد، تخم مرغ و شیررا با هم مخلوط کنید و در یک تابه بریزید تا سرخ شود ، سپس روی آن عسل، شیره انگور یا میوه های فصل بریزید تا برای کودکان لذت بخش تر گردد.

ارسال شده در تاریخ 30 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 900
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.