صرف ناهار پس از ساعت 3 بعد از ظهر موجب چاقی و افزایش وزن

صرف ناهار پس از ساعت 3 بعد از ظهر موجب چاقی و افزایش وزن

صرف ناهار پس از ساعت 3

جالب بدونید ، خوردن نهار بعد از ساعت 3 موجب افزایش دور شکم و چاقی و دیابت می‌شود !?

▫️بدن ما پس از ساعت 3 انسولین کمتری جذب کرده و چربی و قند مواد غذایی که می‌خوریم در بدن ما تجمع بیشتری پیدا می‌کنند که این چربی اضافه عمدتا در دور کمر جمع می شود

صرف ناهار پس از ساعت 3 بعد از ظهر روند کاهش وزن را به کلی مختل می‌کند.

صرف ناهار پس از ساعت 3, چاقی و افزایش وزن,دیر وقت غذا خوردن و چاقی,تاثیر منفی دیر خوردن ناهار ,غذا خوردن دیر وقت وعواقبش, خطرات دیر خوردن ناهار

تاثیر منفی خوردن ناهار بعد از ساعت 3 عصر در کاهش وزن

تأثیرات نوع مواد غذایی که مصرف می کنید برای همه کاملا روشن است اما اینکه چه زمانی غذا می‌خوریم هم، تأثیر خاص خود را روی وضعیت بدن، دریافت کالری‌ها و مواد مغذی دارد. زمان وعده‌ها و میان وعده‌های غذایی می‌تواند روی تنظیم سوخت و ساز بدن، وزن، مدیریت بیماری‌های مرتبط با چاقی و چرخه خواب بدن تأثیر بگذارد. با این مقاله از آکسان پلاس همراه باشید. 
در صورتی که می‌خواهید وزنتان را کم کنید بهتر است بدانید که خوردن ناهار در ساعت مشخص آن، تاثیر زیادی روی کاهش وزن شما دارد و درصورت حجم زیاد کاری و خوردن وعده ناهار در بعد از ظهر، برنامه کاهش وزن شما از اساس خراب خواهد شد . در یک بررسی انجام شده در اسپانیا که بر روی 1200 نفر از کسانی که دچار چاقی یا اضافه وزن بوده‌اند، انجام شده است، نشان می‌دهد صرف ناهار پس از ساعت 3 بعد از ظهر روند کاهش وزن را به کلی مختل می‌کند.بدن ما زمانیکه مواد غذایی را پیش از ساعت 3 دریافت می‌کند، سوخت و ساز بهتری داشته و زمانیکه بعد از این ساعت ناهار بخورید متابولیسم بدن شما با مشکل روبه‌رو شده و کالری کمتری را می‌توانید بسوزانید. بدن ما پس از ساعت 3 انسولین کمتری جذب کرده و چربی و قند مواد غذایی که می‌خوریم در بدن ما تجمع بیشتری پیدا می‌کنند که این چربی اضافه عمدتا در دور کمر جمع می‌شود.

درواقع چون نهار وعده اصلی است و میزان بیشتری مواد غذایی در این وعده مصرف می‌شود، دیرخوردن آن در مقایسه با صبحانه یا شام، موجب چاقی می‌شود. به طور کلی تغییر در زمان صرف صبحانه یا شام به اندازه تغییر زمان صرف نهار تاثیر ندارد. اگر شما وعده صبحانه را حذف کنید به دلیل گرسنه‌تر شدن هنگام نهار تا 40 درصد کالری بیشتری وارد بدنتان می‌شود و جذب کالری هنگام شام هم تا 60 درصد بیشتر خواهد بود. همچنین مصرف وعده شام هم بعد از ساعت هفت می تواند خطری جدی برای سلامت افراد باشد، زیرا افراد در طول شب به دلیل کم  تحرکی، کالری کمتری می سوزانند که سبب چاقی، اضافه وزن و به دنبال آن ابتلا به انواع بیماری ها در بلند مدت در آن‌ها می شود. اما این تاثیر برای وعده ناهار به مراتب بیشتر است.

 

به طور کلی رابطه بین چرخه زیستی طبیعی بدن و افزایش وزن، بیشتر از چیزهایی که می‌خورید اهمیت دارد و محدود کردن تغذیه به زمان‌های خاصی در روز، بدن شما را برنامه‌ریزی می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که شما می‌توانید ظرف چند روز بدن خود را با این تغییرات سازگار کنید، برای همین است که معمولا خوردن 6 وعده غذا به جای 3 وعده در رژیم‌های غذایی می‌تواند کمک کننده باشد.

 

نظم بخشیدن به زمان های غذا خوردن در طولانی مدت می‌تواند نقش مهمی در افزایش یا کاهش وزن بدن ایفا کند. بدن ما معمولا هر 3 تا 5 ساعت یک بار، گرسنه می‌شود اما مهم این است که باید طبق برنامه منظمی سیر شود. سعی کنید هر روز در زمان مشخصی غذا بخورید. می‌توانید از میان وعده‌های سالم مثل سبزیجات و پنیر که حجم معده را پر می‌کنند، برای جلوگیری از زیاد شدن اشتهای خود استفاده کنید. از طرفی اگر در یک وعده غذایی مقدار زیادی غذا خوردید، می توانید زمان غذاخوردن بعدی‌تان را جابه‌جا کنید و لازم نیست وعده غذایی بعدی دقیقا عین برنامه همیشگی باشد. در عین حال می‌توانید همیشه یکی از وعده‌های غذایی را با فاصله زمانی طولانی‌تر و با حجم بیشتر از دیگر وعده‌ها میل کنید. مثلا در مطالعه‌ای مشخص شده بود زنان چاقی که صبحانه را بیشتر از شام می‌خورند سوخت و ساز بدن شان بالاتر می‌رود و نتیجه بهتری برای کاهش وزن می‌گیرند.

تمایل افراد به مصرف کالری کلی بیشتر توضیحی برای ارتباط بین غذا خوردن شبانه و افزایش وزن است.

بدون در نظر گرفتن زمانبندی، مصرف کالری بیشتر از نیاز بدن به افزایش وزن منجر خواهد شد.

به عنوان مثال، پژوهشگران طی یک مطالعه به بررسی ارتباط بین زمانبندی وعده های غذایی و کل کالری دریافتی 59 شرکت کننده اقدام کردند. به طور قابل توجهی، افرادی که نزدیک به زمان خواب خود غذا می خوردند، کالری کلی بیشتر نسبت به آنهایی که آخرین وعده غذایی خود را زودتر خورده بودند، مصرف می کردند.

مطالعه ای دیگر نشان داد افرادی که بین ساعات 11 شب تا 5 صبح غذا می خورند، نسبت به افرادی که ساعات غذا خوردن خود را محدود می کنند، تقریبا 500 کالری بیشتر در روز مصرف می کنند. با گذشت زمان، افرادی که دیر غذا می خوردند به طور میانگین 10 پوند (4.5 کیلوگرم) افزایش وزن بیشتر را تجربه کردند.

پس اگر بیش از نیاز بدن کالری دریافت کنید، غذا خوردن هنگام شب ممکن است به افزایش وزن منجر شود.

ارسال شده در تاریخ 21 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,229
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.