طرز تهیه‌ کوفته مرغ پنیر آموزش انواع کوفته های سنتی

طرز تهیه‌ کوفته مرغ پنیر آموزش انواع کوفته های سنتی

طرز تهیه‌ کوفته مرغ پنیر

? مواد لازم ?

مرغ چرخ کرده 500 گرم
تخم مرغ 1 عدد
خرده نان 1 لیوان
پیاز 1 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد
شیر 1/4 لیوان
سیر 2 حبه
جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری
پنیر موزارلا یا پنیر فتا مقداری

طرز تهیه‌ کوفته مرغ پنیر, آموزش انواع کوفته های سنتی,تهیه‌ کوفته مرغ پنیر, آموزش کوفته های سنتی,مواد لازم کوفته مرغ پنیر, دستتور کوفته های محلی ,

 طرز تهیه

خرده نان ، جعفری خرد شده ، سیر خرد شده ، پیاز رنده شده آب گرفته ، نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ؛ فلفل دلمه ای را داخل فر یا ماکروفر بپزید و پس از اینکه نرم شد پوست آن را جدا کنید ، فلفل را خرد کنید و به مواد کوفته اضافه نمایید. تخم مرغ و شیر را به مواد کوفته اضافه کنید ، هم بزنید تا خوب مخلوط شوند سپس گوشت مرغ چرخ کرده را اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا مایه کوفته منسجم و یکدست شود. داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید ، تکه هایی به اندازه یک نارنگی از خمیر بگیرید و با دست تان به شکل گرد حالت دهید و تکه ای پنیر در مرکز هر کوفته قرار دهید. کوفته ها را داخل سینی بگذارید و داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید 20 – 30 دقیقه قرار دهید .

نکات پخت کوفته :

برای تهیه کوفته در اندازه بزرگ‌تر می‌توانید از یک کاسه در سایز مورد نظر، کمک بگیرید. به این ترتیب که کف کاسه را کمی مرطوب کنید و نیمی از مقدار مورد نظر از مایه کوفته را روی آن پهن کنید، مواد میانی را روی مایه پهن شده قرار دهید و نیمه دوم مایه را روی مواد بگذارید. کف یک دست را روی مواد قرار دهید و با دست دیگر کاسه را برگردانید. مایه کوفته به راحتی کف دست شما قرار می‌گیرد. بعد هر دو قسمت مایه کوفته را روی هم محکم کنیدو کوفته را به صورت کروی در آورید.

انواعی دیگر از کوفته تبریزی (با همین روش طبخ ولی اندکی تغییر در روش سرو) تهیه می‌شود که به اسامی دیگری شهرت دارند. از جمله کوفته شاخدار یا کوفته مرغ (تویوخ کوفتسی) کوفته معلا (آرباب کوفتسی) و…
 دلیل اینکه چند بار تاکید شده است که کل مواد را بدون نمک آماده کنید این است که اندازه نمک از دستتان خارج نشود و کوفته بی‌نمک یا شور نشود. بهتر است تمام مواد را بی‌نمک آماده کنید و هنگام ورز دادن کوفته نمک را اضافه کنید. برای این مقدار مواد به طور متعادل ۲ قاشق غذا خوری نمک کافی است. (مقدار ذکر شده هم برای مایه کوفته است و هم برای سس کوفته)

ارسال شده در تاریخ 18 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 937
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.