طرز تهیه آش کشک بسیار خوشرنگ و خوش طعم با نکات عالی

طرز تهیه آش کشک بسیار خوش طعم با نکات عالی

طرز تهیه آش کشک

مواد لازم  آش کشک

نخود ……. نصف لیوان

لوبیا  …….نصف لیوان

لوبیا چیتی ………… نصف لیوان

عدس………… نصف لیوان

یدونه چغندر کوچیک

کدو حلوایی

برنج……….نصف لیوان

سبزی اش ( گشنیز,شوید,تره و برگ چغندر یا اسفناجه )

کشک

چهار کیلو دوغ یا 2کیلو ماست

رشته اشی

پیاز داغ و نعنا دغ برای تزیین

اش کشک

طرز تهیه آش کشک,تهیه آش کشک بسیار خوشرنگ,نکات عالی پخت آش کشک ,مواد لازم تهیه آش کشک ,دستور پخت آش کشک ,حبوبات مورد نیاز آش کشک

طرزتهیه :
نخود و لوبیا,لوبیا چیتی و عدس,از هر کدوم نصف لیوان رو از شب قبل خیس میکنیم. یدونه چغندر کوچیک و کدو حلوایی رو نگینی ریز میکنیم وهمه را با یک کاسه ابگوشت خوری اب میذاریم بپزه.
وقتی حبوباتمون پختن,نصف لیوان برنج از قبل خیس داده شده رو به مواد اضافه میکنیم و میذاریم خوب بپزه تا برنج نرم بشه بعد هم سبزی آش که شامل گشنیز,شوید,تره و برگ چغندر یا اسفناجه رو خوب ریز کرده و به موادمون می افزاییم.حالا تو این مرحله باید اب مواد تموم شده باشه.
میریم سراغ حساس ترین و مهم ترین قسمت اش مقدار چهار کیلو دوغ و یا اگه از ماست میخایین استفاده کنین,مقدار دو کیلو ماست و همون اندازه یعنی دو لیتر اب رو با هم مخلوط کرده و از صافی رد میکنیم و با همزن دستی خوب هم میزنیم تا یکدست بشه.
حالا سه قاشق کشک رو با یخورده اب رقیق میکنیم و خوب هم میزنیم تا یک دست بشه. حالا میریم سراغ دیگ اشمون
اول شعله گازو حسابی زیاد میکنیم و دوغ اماده شدمون رو میریزیم و همینطور کشک اماده شده رو, و حسابی شروع میکنیم به هم زدن و لحظه ای دستمونو ول نمیکنیم,و یک جهت و مدام و تند هم میزنیم تا اش,جوش بیاد و غل غل بکنه.تنها و مهمترین نکته مهم تو اش درست کردن همین هم زدن خوبه که باعث میشه کشک و دوغ نبره و اش یکدستی داشته باشیم.وقتی اش جوش اومد,شعله گازو کمتر میکنیم و بعد پنج دقیقه نصف بسته رشته اشی رو خورد کرده ومیریزیم وصبر میکنیم تا رشته نرم بشه.بعد هم پیاز داغ و نعناو اش جاافتاده.

ارسال شده در تاریخ 8 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 1,261
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.