طرز تهیه باسلوق میوه ای به همراه تزیین ویژه برای شب یلدا

طرز تهیه باسلوق میوه ای  در طعم و رنگ ها و شکل ظاهری متنوع

طرز تهیه باسلوق میوه ای با نزدیکشدن به شب یلدا به ویژه خانم های خونه دار و کدبانو دارن مقدماتاون رو میچینند تهیه شکلات و ژله و باسلوق ها خوشمزه میوه ای نیز از خوردنی های ویژه شب یلدا است در ادامه باسلوق میوه ای رو به شما آموزش می دهیم که براحتی در منزل تهیه کنید و به سفره و میز یلداتون صفا ببخشید.

مواد اولیه باسلوق برا همه باسلوق ها یکسان است که ما برای میوه هایی که مد نظرمون هست می تونیم یک بسته پودر ژله  با طعم دلخواه رو انتخاب کنیم و اکثرا در دسترس هست.

مواد لازم تهیه باسلوق میوه ای

نصف لیوان نشاسته ( فرق نمیکنه گل باشه یا ذرت )

یک و نیم لیوان آب

نصف لیوان شکر

دو قاشق غذا خوری گلابپ

یک بسته پودر ژله طعم دلخواه

طرز تهیه باسلوق میوه ای

طرز تهیه و دستور باسلوق میوه ای:

نصف لیوان نشاسته فرق نمی کنه گل باشه یا ذرت با یک و نیم لیوان آب مخلوط کنید بعد نصف لیوان شکر و دو قاشق غذا خوری گلاب بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید خوب خوب که حل شدند یک بسته پودر ژله طعم دلخواه خودتون رو‌ داخلش بریزید و‌ مدام هم بزنید هر چقد حرارت کم باشه و زمان پخت بیشتر باشه باسلوق خوشمزه تر و شفاف تری خواهید داشت تا زمانی که کمی سفت باشه  هم زدن رو ادامه دهید .دقت کنید اگر شل باشه موقع برش یا قالب زدن خمیری میشه و‌ نمیشه برش داد و قتی غلظتش به اندازه کافی شد توی یک سینی سلفون پهن کنید و داخل سینی بریزید . بعد داخل یخچال بزارید  تا خنک شه  ببنده بعد سه ساعت برش بزنید یا مثل من قالب بزنید و  سپس می تونید داخل پودر نارگیل یا آرد شیرینی پزی بغلتونید.

دقت کنید که مایه رو زودد از روی گاز برندیرید و اجازه بدبد در زمان بیشتری به آرامی آماده بشه تا بهترین باسلوق میوه ای رو آماده کرده باشید.

 

ارسال شده در تاریخ 1 دسامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 1,179
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.